دانلود رایگان کتاب صوتی قصه خرگوش باهوش با صدای مائده مرتضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قصه خرگوش باهوش اثر مهدی آذریزدی

دانلود و خرید کتاب صوتی قصه خرگوش باهوش

معرفی کتاب صوتی قصه خرگوش باهوش

کتاب صوتی خرگوش باهوش اثر مهدی آذریزدی و یکی از داستان‌های مجموعه‌کتاب‌های مشهور آذریزدی یعنی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است. در این قصه صوتی خرگوشی باهوش، تصمیم می‌گیرد به کمک سایر حیوانات به دوستانش کمک کند.

مهدی آذریزدی این داستان را از کتاب کلیله و دمنه برای کودکان بازنویسی کرده است. قصه خرگوش باهوش برنامه شماره ده کانون فرهنگی چوک است.

درباره‌ی قصه صوتی خرگوش باهوش

یکی از هنرهای مهدی آذریزدی در روند داستان‌نویسی، نوسازی زبان در بستر بازنویسی و بازآفرینی است. او در قصه خرگوش باهوش نیز همین مسیر را طی می‌کند و داستان حیواناتی در دل جنگل را روایت می‌کند که از میان آن‌ها، یک خرگوش باهوش، برای از میان بردن ناراحتی و ترس حیوانات جنگل نقشه‌ای طراحی کرده و این نقشه را با حیوانات دیگر در میان می‌گذارد. حیوانات دیگر همگی نقشه را می‌پسندند، تمام حیوانات را دعوت می‌کنند و دسته‌جمعی به منزل شیر می‌روند. خرگوش نیز به نمایندگی از حیوانات انتخاب می‌شود که با شیر صحبت کند.

در این داستان، خرگوش باهوشی معرفی می‌شود که راه‌‌حلی پیدا کرده تا حیوانات و جانوران افسرده و غمگین جنگل را از اضطرابی که درگیرش شده‌اند، رها کند و این راه حل، گفت‌وگو با شیر است. شیر که کورکورانه تمام حیوانات را شکار می‌کند، باعث ناراحتی و اضطراب حیوانات شده است. خرگوش تصمیم می‌گیرد با شیر صحبت کند تا این روند متوقف شود.

داستان خرگوش باهوش داستانی است که پیش از آذریزدی، نسخه‌های دیگری نیز از آن وجود داشته است. با این حال، تفاوت بازنویسی آذریزدی با نسخه‌های پیشین ترجمه‌ها و بازنویسی‌های کهن، در این است که آذریزدی به خرگوش باهوش تشخص بخشیده و گفت‌وگو با شیر را به چنین موجودی سپرده است، در حالی که در نسخه‌های پیشین و کهن، شخصیت گفت‌وگوکننده نامشخص است. شخصیت‌بخشی به خرگوش باهوش، باعث می‌شود کودکی که در حال شنیدن قصه است بیشتر با شخصیت و روند داستان همراه شود.

شنیدن قصه خرگوش باهوش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

قصه صوتی خرگوش باهوش می‌تواند داستانی آموزنده برای کودکان باشد. البته که این داستان از مجموعه‌داستان‌های کلیله و دمنه برداشته شده، اما مهدی آذریزدی این کتاب را به گونه‌ای بازنویسی کرده که برای کودکان مناسب باشد. این کتاب همچنین به عنوان کتاب صوتی قابل تهیه است و کودکان می‌توانند آن را گوش کنند. این قصه به گویندگی مائده مرتضوی، علی شمسی و مهدی رضایی و توسط انتشارات کانون فرهنگی چوک به‌صورت رایگان منتشر شده است.

درباره مهدی آذریزدی

بسیاری از ایرانیان نسل‌های اخیر، دوران کودکی خود را با کتاب‌های مهدی آذریزدی گذرانده‌اند، نویسنده‌ای که بخش عمده‌ای از عمر خود را وقف نوشتن کتاب برای کودکان کرد. مهدی آذریزدی بخش زیادی از خاطرات کودکان دیروز و حتی کودکان امروز را شکل داده است. این نویسنده بیش از ۵۰ سال از عمر ۸۸ ساله‌ی خود را با قلمی بی‌آلایش و ساده به نوشتن کتاب‌ برای کودکان اختصاص داد، به گونه‌ای که کمتر خواننده‌ای می‌توانست به راحتی از کنار آثار او گذر کند. او آثاری را از خود به یادگار گذاشت که نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگ‌سالان نیز خواندنی و به‌یادماندنی هستند.

مهدی آذریزدی در اسفند ماه ۱۳۰۰ در شهر یزد متولد شد. این نویسنده در دوران کودکی به همراه پدرش در حوزه‌ی کشاورزی مشغول بود و پس از آن نیز تا ۲۰ سالگی به پیشه‌ی بنایی پرداخت. این نویسنده‌‌ی ادبیات کودکان و نوجوانان هیچ‌گاه به مدرسه نرفت و در مدرسه درس نخواند، اما از کودکی نیز علاقه‌مند به کتاب و مطالعه بود و همین علاقه باعث شد حوزه‌ی نویسندگی برای کودکان و نوجوانان را با جدیت دنبال کند.

مهدی آذریزدی در ۱۸ تیر ۱۳۸۸ درگذشت و امروزه روز درگذشت او به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوانان در ایران شناخته می‌شود.

درباره مجموعه‌کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب

مشهورترین اثر مهدی آذریزدی، مجموعه‌کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است. این مجموعه‌کتاب‌ها برای بسیاری از کودکان و بزرگسالان خاطره‌انگیز هستند. مجموعه‌ی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، تا به امروز به زبان‌هایی از جمله اسپانیایی، ارمنی، چینی و روسی ترجمه شده و همچنین دوره‌ی هشت جلدی این کتاب‌ها تا به حال بیش از ۶۴ بار تجدید چاپ شده است که بسیار چشم‌گیر است. این کتاب‌ها بازنویسی آثاری از جمله کلیله و دمنه، مرزبان‌نامه، سندبادنامه، قابوس‌نامه، گلستان سعدی، مثنوی مولوی و آثار عطار هستند، به گونه‌ای که برای کودکان قابل درک باشد و آن‌ها بتوانند از خواندن و فهم این آثار لذت ببرند. همچنین از این مجموعه، انیمیشنی ۲۶ قسمتی نام قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

جملاتی از داستان خرگوش باهوش از کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب

خرگوش، اول به شیر خوشامد گفت و بعد ادامه داد: «ای شیر قوی. حیوونای جنگل به من وکالت دادن که با شما حرف بزنم. ما می‌دونیم که زور و قوت تو از همه‌ی ما بیشتره و ما حیوونای ضعیفی هستیم. چون تو نمی‌تونی علف بخوری و رئیس گوشت‌خوارها هستی، هر روز یکی از ماها رو می‌گیری و بچه‌های ما نمی‌تونن از ترس تو با آسایش خیال تو جنگل گردش کنند. بعضی از روزها هم که نمی‌تونی کسی رو شکار کنی گرسنه می‌مونی. حالا ما اومدیم قراری بذاریم که هم ما هم تو راحت باشیم و هرکی با خیال راحت زندگی کنه...»

معرفی نویسنده
عکس مهدی آذریزدی
مهدی آذریزدی

در بیست‌وهفتم اسفندماه سال ۱۳۰۰، جایی تقریباً خارج از شهر یزد، به نام «خرمشاه» پسری به نام مهدی متولد شد. پدرش اعتقادی به مدرسه و درس نداشت. به فرزندش الفبا یاد داد و پای منبرهای مذهبی بزرگش کرد. در آن روزگار، رسم بر این بود که فرزندان کمک‌حال پدران باشند. مهدی هم از هشت سالگی به کمک پدر رفت و در مزرعه رعیتی کار کرد. اما روزگار دلش نیامد تنها رهایش کند و استعدادش را نادیده بگیرد و او مهدی آذریزدی شد؛ پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران.

نظرات کاربران

PANIZ
۱۳۹۸/۱۲/۱۶

این داستان خیلی خوبه کلا داستان مهدی آذر یزدی برای بچه ها عالیه

زهراسینایئان
۱۳۹۹/۰۸/۰۳

بد نبود من هم به بقیه توصیه می کنم

m78sa
۱۳۹۹/۰۳/۰۹

حرف نداره

Mohammad Bagheri
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

داستان خاطره انگیزی بود.

کاربر 3108496
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

عالی

کاربر ۱۹۶۵۲۶۹
۱۳۹۹/۰۴/۰۲

خوب بود

کاربر 1630534
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

ممنون عالی بود. پیشنهاد می دم با بچه ها گوش بدین لذت ببرید

کاربر ۵۶۳۸۶۶۳
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

بد نبود

کاربر ۱۴۰۸۹۸۳
۱۴۰۲/۰۵/۱۳

عالی

Marjan Khodadadi
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

عالی

زمان

۱۴ دقیقه

حجم

۳۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۴ دقیقه

حجم

۳۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان