دانلود کتاب صوتی سینوهه با صدای آرمان سلطان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سینوهه اثر میکا والتاری

دانلود و خرید کتاب صوتی سینوهه

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۹۷۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سینوهه

کتاب صوتی سینوهه (پزشک مخصوص فرعون) نوشته میکا والتاری، یکی از ماندگارترین آثار ادبیات دنیا به حساب می‌آید و علت ارزشمندی این اثر قصه‌گویی دقیق و باجزییات والتاری است که ما را به حدود 3300 سال پیش می‌برد و درهای دربار آخن‌آتون را به روی ما باز می‌کند.

مصر باستان در ذهن بیشتر مردم سرزمین شگفت‌انگیز و باستانی است. مصر سرزمینی است که اگر آثار تاریخی از آن وجود نداشت، این‌طور به‌نظر می‌امد که متعلق به افسانه‌ها است. کتاب میکا والتری ما را به سفری در این سرزمین افسانه‌ای می‌برد. در این کتاب ما با تاریخ و فرهنگ مصری به خوبی آشنا می‌شویم. آوانامه نسخه صوتی اثر را با صدای آرمان سلطان‌زاده منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی سینوهه

کتاب صوتی سینوهه کتابی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است که دارای فراز و نشیب‌های زیادی است و این مسئله توجه سینماگران را به آن جلب کرده است. یکی از معروف‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده براساس این کتاب فیلمی به نام سینوهه یا مصری به کارگردانی مایکل کورتیز است. این فیلم در سال 1954 در ایالات متحده‌ی آمریکا ساخته شد که برای علاقه‌مندان سینما می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی اما به‌اندازه کتاب جذاب نیست. اقتباس دیگری هم از این کتاب وجود دارد که فرج‌الله سلحشور کارگردان نام ایرانی برای ساخت سریال حضرت
یوسف از ماجراهای کتاب سینوهه استفاده کرده است و خود شخصیت سینوهه هم حضور کوتاهی در این سریال دارد.

همه‌ی کتاب‌های تاریخی فقط بخشی از دوره‌های تاریخی را بازگو می‌کنند اما با این حال شباهت‌هایی به‌هم دارند. هر کتاب مانند چراغی است برای ما و قسمتی از تاریخ را برای ما روشن می‌کند. این کتاب‌ها راویان تاریخ هستند، دانستن اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است اهمیت بسیار زیادی دارد و ما می‌توانیم و با خواندن کتاب‌های تاریخی از تجارب گذشتگان درس بگیریم. با خواندن کتاب‌ها و رمان‌های تاریخی یاد می‌گیریم که در مواجه با مشکلات ناگهانی آمادگی داشته باشیم و اشتباه گذشتگان را تکرار نکنیم.

کتاب صوتی سینوهه داستان زندگی پزشک مخصوص فرعون را برای ما تعریف می‌کند. این فرد بعد از یک کودکی سخت و تحمل فقر و
مشکلات زیاد توانسته به این‌چنین مقام بالایی برسد و پزشک مخصوص فرعون شود.میکا والتاری در این کتاب علاوه‌بر داستان اصلی به‌تدریج به ما ویژگی‌های زندگی در مصر و سرزمین‌های اطراف را نیز می‌گوید.

چرا باید کتاب صوتی سینوهه با صدای آرمان سلطان‌زاده را گوش دهیم؟

کتاب صوتی سینوهه یکی از معروف‌ترین آثار ادبی در جهان است و اطلاعات زیادی درمورد مصر به ما می‌دهد. این اثر ارزش تاریخی بسیار زیادی نیز دارد و بسیاری از مصرشناسان این کتاب را تحسین کرده‌اند.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسی
پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما به کتاب‌های تاریخی و داستان‌های مربوط به سرزمین‌های کهن علاقه دارید این کتاب قطعا برای شما مناسب است. هم‌چنین اگر شما مشغول تحصیل در رشته مردم‌شناسی یا تاریخ هستید نیز از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

درباره میکا والتری

میکا والتری نویسنده و روزنامه‌نگار در سال 1908 در هلسینکی پایتخت فنلاند به دنیا آمد است. او در دانشگاه مشغول به تحصیل در رشته فلسفه بود و بعد از تمام شدن درسش به فرانسه رفت و در مطبوعات مشغول به کار شد. او بیشتر زمان عمرش را به نوشتن رمان‌های تاریخی گذرانده است، البته نوشته‌های او برپایه‌ی واقعیت و تحقیقات است.

میکا والتری در طول زندگی‌اش نویسنده پرکاری بود و رمان‌های جنایی، فیلمنامه، سفرنامه، داستان کوتاه و شعر نیز در میان آثارش یافت می‌شود. کتاب مصر اولین رمان و مشهورترین کتاب این نویسنده است. مقدار دستمزدی که میکا والتری برای نوشتن کتاب سینوهه دریافت کرد آن‌قدر زیاد بود که او را برای بقیه‌ی زندگیش بی‌نیاز می‌کرد. سینوهه در کشورهای مختلفی منتشر شد و بعد از آن میکا به کشورهای زیادی دعوت شد، اما او همه‌ی این دعوت‌ها را رد کرد چون نمی‌توانست به خوبی انگلیسی صحبت کند.

میکا والتری حتی دعوت رئیس‌جمهور وقت مصر را برای سفر به مصر و دیدن جاذبه‌هایش که در کتابش از آن‌ها نوشته بود رد کرد، گفته
می‌شود دلیل رد این دعوت از جانب او این بوده که نمی‌خواسته در رویارویی با مصر جدید، تصوراتش از مصر به شکلی که در کتابش نوشته است به هم بریزد. نکته جالب درمورد این کتاب و نویسنده‌اش این است که او هرگز به مصر سفر نکرده است اما مشهورترین و پرجزئیات‌ترین کتاب درباره‌ی مصر را نوشته است.

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به رمان‌های میکائیل پزشک سلطان سلیم، فرشته‌‌ی سیاه، مارکوی رومی و سرنگونی قسطنطنیه اشاره کرد.

میکا والتری در سال‌های 1933، 1934، 1936، 1949 و 1953 برای 5 بار برنده‌ی جایزه ملی ادبیات شد. همچنین او نشان شیر فنلاند را که مختص هنرمندان و نویسندگان است در سال 1952 دریافت کرده است. با حک کردن عکس او روی سکه 10 یورویی تولد صدسالگی او را جشن گرفتند و این حرکت نشان می‌داد او نقش موثری در ادبیات فنلاند دارد. در حقیقت والتری مشهورترین نویسنده‌ی فنلاندی تاریخ است که در 70 سالگی در زادگاهش درگذشت.

فهرست کتاب صوتی سینوهه (پزشک مخصوص فرعون)

فهرست
مقدمه
1. زورق
2. شفاخانه
3. تب و تاب تبس
4. نفرنفرنفر
5. طایفه خبیرى
6. دوران پادشاه دروغین
7. ماینى
8. تاریکخانه
9. دم تمساح
10. شهر آسمان
11. مریت
12. ساعت آبى از گذشت زمان مى‌گوید
13. حکومت آتون در روى زمین
14. جنگ مقدس
15. هورم‌ هب

در بخشی از کتاب صوتی سینوهه می‌‌شنویم

هورم‌هب به اورشلیم بازگشت، جایی‌که مملو از پناهندگانی از سرزمین هم‌مرز بود. او غلات و دیگ‌های خوراک‌پزیشان را بار دیگر به خودشان فروخت. با انجام این‌کار آن‌ها جامه‌هایشان را ازهم دریدند و فریاد زدند: «این دزدان از خبیری‌ها بدترند!» بااین‌وجود آن‌ها متحمل رنج و سختی نگشتند زیرا می‌توانستند از معابد، بازرگانان و مالیات‌‌چیانی که از سراسر سوریه به اورشلیم سرازیر شده بودند، وام گیرند. بدین‌سان هورم‌هب غنایم را به طلا و نقره تبدیل نمود و آن‌ها را در میان سربازانش تقسیم نمود. در آن هنگام دریافتم چرا اغلب زخمیان، علی‌رغم مراقبت‌های من مردند، سربازان به آن‌ها آب و غذا نمی‌دادند تا بمیرند. بدین‌ترتیب، سهم بیشتری از غنایم نصیبشان می‌گشت. از
سوی دیگر جامه‌ها، سلاح‌ها و اشیا ارزشمندی را که مجروحان به همراه داشتند از آنان می‌ربودند. عجیب‌‌تر آنکه جراحان غیرمتخصص نیز مایل بودند سربازان را در جنگ همراهی نمایند، بدین‌ترتیب به‌رغم عدم صلاحیتشان با ثروت هنگفتی باز می‌گشتند.

اورشلیم پر از غوغا و هیاهو و سر و صدای آلات موسیقی سوری بود. سربازان طلا و نقره خویش را صرف نوشیدن آبجو و لذت‌جویی از دختران نمودند چنانکه بازرگارانان پولی را که بابت غنایم پرداخته بودند بار دیگر به دست آوردند و رهسپار گشتند.
هورم‌هب قانونی برای بازرگانان وضع کرد که به هنگام ورود به شهر و عزیمت از آنجا ملزم به تبعیت از آن بودند و آن قانون چنین بود :«ثروتمندان باید از سهم غنایمشان چشم‌پوشی کنند.»

نظرات کاربران

ناسارا
۱۳۹۹/۰۸/۱۴

من کتاب رو وقتی داشتم برای پایان نامه ارشدم ماکت میساختم گوش دادم.... خیلی تجربه خوبی بود. صداها تغییر میکرد و خسته کننده نبود. اما در مورد خود داستان.... این داستان نمیدونم چرا منو انقدر غمگین کرد... راستش احساس پیری

- بیشتر
erfan
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

خیلی گرونه توروخدا تخفیف بزارین

کاربر ۱۵۶۹۶۱۱
۱۳۹۹/۰۱/۱۵

خوب گرونه خیلیم گرونه ، درسته که کتاب ارزشش خیلی هست ولی توان خرید هم مهم هست ممنونم که توجه میکنید

M.A.L
۱۳۹۸/۱۲/۰۲

من این کتاب رو خیلی سال پیش خونده بودم و باید بگم اولین رمان بلندی که خوندم همین کتاب بود. حالا هم فقط به خاطر گوینده بی نظیر ( آقای آرمان سلطان زاده) و تکرار خاطرات دوباره کتاب رو گوش کردم.

- بیشتر
مژگان
۱۳۹۹/۱۰/۰۲

سینوهه اولین داستان بلندی بود که خوندم فکر کنم سیزده چهارده سالم بود بعد از اون دوبار دیگه هم این کتاب رو خوندم و با خوندن این کتاب علاقه مند شدم به رمان های تاریخی کتابِ جذابیه اگر علاقه مند به داستان های

- بیشتر
م. برجی
۱۳۹۹/۰۶/۰۳

کتابی درباره سه هزار و چهارصد سال پیش زندگی نامه پزشک مخصوص دربار که سفر های گوناگونی به کشور هایی نظیر بابل،هاتی،سیریا و... دارد و تجربه هایی می‌آموزد که خواننده را کمک میکند تا درک بهتری از زندگی داشته باشد. بسیار

- بیشتر
امیر جمالزهی
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

عامل اصلی آرامش من این کتاب بود

javadkhoshnami
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

میکا والتاری با سینوهه به ادبیات داستانی _تاریخی دنیا خدمت بسیار ارزشمندی کرد، یکی از برداشت های من از کتاب سینوهه این بود که تاریخ همیشه در حال تکرار است چه چند هزار سال قبل از میلاد مسیح در مصر

- بیشتر
mahbob
۱۳۹۸/۰۸/۰۱

من کتاب سه جلدی سینوهه رو خوندم و واقعا بی نظیر به تمام‌معناست .اگر میخواین یه کتاب بی نظیر بخونین حتما این کتاب رو بخونین .واقعا هرچی از این کتاب بگم کم گفتم

Yalda
۱۳۹۸/۱۲/۰۵

خیلی رمان خوبیه فقط طولانیه و ممکنه وسطاش جا بزنید ولی خیلی قشنگه 💕

زمان

۳۲ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۵۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۲ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۵۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹۵,۰۰۰
۱۳۶,۵۰۰
۳۰%
تومان