دانلود کتاب صوتی هوش چندگانه گاردنر با صدای دادبه دادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هوش چندگانه گاردنر اثر حمیدرضا بلوچ

دانلود و خرید کتاب صوتی هوش چندگانه گاردنر

معرفی کتاب صوتی هوش چندگانه گاردنر

کتاب صوتی هوش چند‌گانه نوشته‌ی هوارد گاردنر است که در این کتاب درباره‌ی هوش آدم‌ها صحبت می‌کند که فقط در یک مهارت و در یک زمینه‌ی خاص فعالیت نمی‌کند، بلکه خیلی بیشتر از این‌ها و دامنه‌ی بیشتری را در بردارد.

درباره کتاب صوتی هوش چندگانه گاردنر

اولین‌بار در سال 1983 تئوری هوش‌های چند‌گانه در کتاب وید اثر هوارد گاردنر به‌نام چارچوب ذهن مطرح کرده است و بعد از آن به عنوان یک مدل کلاسیک برای درک کردن توانایی‌های هوش آدم استفاده شده و عرصه‌ی تعلیم و آموزش را عوض کرد. این نظریه در روش‌های آموزشی و تربیتی بسیار به کار می‌رود و این قضیه نشان داده که هوش انسان تنها در مسائل ریاضی و معمای تصویر نیست و دامنه‌ی وسیعی دارد که در زمینه‌ی موسیقی، ورزش، درک احساسات و ... نیز قابلیت دارد. نویسنده تئوری‌های قدیمی و سنتی در‌رابطه با هوش انسان را مورد انتقاد قرار داده و گفته آنها همه‌ی توانایی‌های انسان را نشان نمی‌دهند. او معتقد است که ما انسان‌ها هوش‌های زیادی از جمله: هوش ریاضی، هوش کلامی یا زبانی، هوس بدنی یا جنبشی، هوش موسیقیایی، هوی بصری، هوش میان فردی، هوش درون فردی، هوش طبیعت‌گرا و... داریم. نظریه‌ گاردنر درباره‌ی این است که همه‌ انسان‌ها تمام این هوش‌های ذکر شده را دارند، تنها ترکیب این هوش‌ها در هر فرد متفاوت است، کسی ممکن است در هوش موسیقیایی قوی باشد و دیگری در هوش جنبشی!

با این گمان که معلمان و کسانی که متخصص تعلیم و تربیت هستند، بار خیلی سنگینی را به دوش می‌کشند و اولین وظیفه‌ی آنها شناخت استعداد و توانایی‌های هر دانش‌آموز است و باید قبول کرد که هرکدام متفاوت هستند و ویژگی‌های خاص خود را دارند و در گام دوم تدریس در روش‌های متفاوت و متناسب با فرد است. این نظریه در بسیاری از کشور‌های جهان مانند آمریکای شمالی و دیگر کشور‌ها استفاده و نتایج مثبتی را داشته است. قطعا نیز کسانی بودند که انتقادات زیادی کردند ولی تاثیر مثبت این تئوری روی فرآیند آموزشی مدارش و دانش‌آموزان قابل انکار نیست!

چرا باید کتاب هوش چند‌گانه را گوش دهیم؟

این کتاب مطالب بسیار مفیدی برای تشخیص نقاط قوت و زمینه‌های کاری و شخصی در اختیار ما می‌گذارد. مطالب و آزمون‌هایی که بر پایه‌ی این کتاب برگزار می‌شود می‌تواند برای استفاده در مدرسه‌ها بسیار مناسب و هدفمند باشد. مدارس می‌توانند از این کتاب برای پیاده‌سازی نگرش‌های جدید استفاده کنند و هم‌چنین بتوانند استعداد کودکان را سریعتر شناسایی کنند.

شنیدن این کتاب را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب مخصوص کسانی است که می‌خواهند تصمیمات مهم زندگیشان را بگیرند و نیاز دارند تا خود را بهتر بشناسند.

درباره هاوارد گاردنر

هاوارد گاردنر در سال 1943 در آمریکا و در خانواده‌ای آلمانی-یهودی به دنیا آمد. او یک روانشناس در حوزه رسد و هم‌چنین استاد دانشگاه هاروارد بود. او علاوه بر مقاله‌های علمی، بیش از بیست کتاب نوشته است. معروفیت او بیشتر به‌خاطر نوشتن کتاب هوش چندگانه و هم‌چنین نظریاتش است. او مدتی به‌عنوان مدیر ارشد پروژه‌ی زیو مشغول به فعالیت بود و در آن همکاری داشته است.

او از دانشگاه و موسسات مختلف جهان از جمله کانادا، شیلی، یونان، کره‌جنوبی، اسرائیل، بلغارستان، ایرلند، ایتالیا، اسپانیا و هنگ‌کمگ 3 مدرک اختیاری داشته است.

اودر وصف کودکی خودش می‌گوید را چنین توصیف می‌کند: «یک کودک درس‌خوان که از نواختن پیانو لذت فراوان می‌برد.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۹۷۴۸۸
۱۳۹۹/۰۶/۱۴

مطالب کتاب به خودی خود بسیار جالب و کابردی است و گوینده کتاب هم به زیبایی و گیرایی آنها را بیان میکند.بخش بندی شدن آن به فایل های حد اکثر ۵ دقیقه جست و جو را راحت تر کرده است.

Fateme Babamoradi
۱۳۹۸/۱۲/۰۷

.

zoha hashemi
۱۴۰۰/۰۳/۰۶

خلاصه مفیدی از انواع هوش به همراه نکات پیشنهادی در مورد ابعاد مختلف مثل شغل ، مهارت ها ، چگونگی تقویت و بهبود و ... اما و اما گوگل هم همینا رو بهتون میگه و شغل های پیشنهادی قدیمی بودن

- بیشتر

زمان

۳ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۲۰۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۲۰۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان