دانلود و خرید کتاب هوش چندگانه گاردنر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش چندگانه گاردنر اثر حمیدرضا بلوچ

کتاب هوش چندگانه گاردنر

گردآورنده:حمیدرضا بلوچ
انتشارات:آسمان نیلگون
امتیاز:
۳.۷از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هوش چندگانه گاردنر

کتاب الکترونیکی «هوش چندگانه گاردنر» نوشتهٔ حمیدرضا بلوچ در نشر آسمان نیلگون چاپ شده است. این کتاب به شرح هوش‌های چندگانهٔ هوارد گاردنر می‌پردازد که عبات‌اند از: هوش کلامی/ زبانی -  هوش ریاضی/ منطقی - هوش بدنی/ جنبشی - هوش موسیقایی - هوش بصری/ فضایی - هوش بین‌فردی - هوش درون‌فردی - هوش طبیعت‌گرا

درباره کتاب هوش چندگانه گاردنر

یکی از ویژگی‌های جالب توجه نظریهٔ هوش چندگانه، اتکای آن بر اسناد و شواهد زیست‌شناسانه است. در اوایل ۱۹۸۰، شواهد علمی کمی در این رابطه از جانب علم ژنتیک یا روان‌شناسی وجود داشت. تا این‌که از مطالعهٔ روان‌شناسی اعصاب، مدرک قدرتمندی دال بر وجود استعدادهای ذهنی متفاوت به دست آمد و این خود پایهٔ محکمی برای توجیه نظریهٔ هوش چندگانه شد. طی بیست سال بعد، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینهٔ دانش مغز و ژنتیک صورت گرفته است. در پرتو یافته‌های دو دههٔ اخیر، پایه‌های زیست‌شناسانهٔ نظریهٔ هوش چندگانه به طور ضروری نیاز به حک و اصلاح دارد. در آن زمانی که نظریهٔ هوش چندگانه معرفی شد، موضوع مهم این بود که بدانیم مغز انسان و ذهن او هویت‌هایی کاملاً متمایز محسوب می‌شوند. و گاردنر بر این نکته اصرار می‌ورزید که ذهن/ مغز حاوی هوش‌ها/ اندام‌ها/ و قطعات پیش‌ساخته‌ای هستند که هر کدام برطبق نقشی که در ارتباط با ساختمان کلی خود دارند عمل می‌کنند.

هوارد گاردنر از زمان انتشار اولیهٔ نظریه‌اش در مورد هوش‌های چندگانه تا امروز برپایهٔ تحقیقات بعدی خود به نتایج و چشم‌اندازهای جدیدی دست یافته است و همچنان در حال بهبود بخشیدن به نظریات خویش است. به طوری که اخیراً هوش‌های دیگری را به لیست هوش‌های هفت‌گانهٔ خود افزوده است (هوش طبیعت‌گرا، هوش معنوی/ وجودگرا، و هوش اخلاقی) ولی این کتاب عمدتاً به بررسی اجمالی هشت هوش او می‌پردازد.

کتاب هوش چندگانه گاردنر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی و مطالعه دربارهٔ عملکردهای مغز پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب هوش چندگانه گاردنر

«محیط نامساعد برای افراد دارای هوش کلامی/ زبانی

- انتقاد، تحقیر و کوچک کردن، تفسیر منفی، نیش و کنایه، طعنه، و حرف‌های تمسخرآلود، از جمله رفتارهایی است که افراد دارای هوش کلامی/ زبانی را تخریب کرده و مانع از رشد و ترقی آن‌ها می‌شود. این برخوردهای بد و نابهنجار روحیهٔ این افراد را تضعیف می‌کند و استعداد آن‌ها را در نطفه خفه خواهد کرد.

- محیط‌های بدون کتابخانه، بولتن‌هایی که فاقد نوشته باشند، دیوارهای خالی بدون هر گونه تابلوِ اعلانات نیز در زمرهٔ چیزهای نامطلوب این افراد است و آن‌ها را عصبی می‌کند.

- دانش‌آموز دارای هوش کلامی/ زبانی اگر دائم مورد انتقاد و ایراد قرار بگیرد و معلم به جای تشویق او همواره نقاط ضعف کارهایش را به رخ او بکشد و جلوِ دانش‌آموزان دیگر او را مورد سرزنش و تحقیر قرار دهد نومید گشته و نهال این هوش در وجودش خشک و پژمرده می‌شود.

- همچنین اگر کلاس‌های زبان خارجی همیشه بر مطالب معمولی و عادی تمرکز کنند و معلم دائم مطالب را تکرار کند و تمرکز او فقط بر تکرار همان درس‌های کتابی باشد آن‌گاه این درس برای افراد باهوش خسته‌کننده و ملال‌آور می‌شود. دانش‌آموزان دارای هوش کلامی/ زبانی دوست دارند به چالش کشیده شوند و قدرت تخیل و کلمه‌سازی آن‌ها تحریک شود تا به هیجان آیند و به رشد و ترقی بپردازند.

محیط خلاقانه و مثبت برای افراد دارای هوش کلامی/ زبانی

- کلاس یا جلسات داستان‌خوانی یکی از بهترین اوقات برای این افراد است که از حضور در آن لذت می‌برند.

- اوقات مطالعه و خواندن کتاب‌های مورد دلخواه خود نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مطلوب برای این افراد است.

- یادگیری زبان‌های خارجی و ترجمهٔ متون به زبان بومی برای آن‌ها از لذت خاصی برخوردار است و دروازه‌های دنیای جدیدی را به روی آن‌ها می‌گشاید.

- جلسات شعرخوانی یا نمایشنامه‌خوانی گروهی نیز آن‌ها را به وجد می‌آورد و استعدادهایشان را در زمینهٔ هوش کلامی/ زبانی تقویت می‌کند.

- محیط‌های فرهنگی پذیرا و غیرتهدیدکننده موجب ارتقای قوای هوشی آن‌ها می‌شود.

- اوقات نوشتن و رها کردن اسب خیال و اندیشه در گستردهٔ ذهن، یکی از فعالیت‌های بسیار لذت‌بخش این گونه افراد است.

- برای دانش‌آموزان دارای هوش کلامی/ زبانی، کلاس‌های درس املا، انشا، ادبیات، زبان خارجه، داستان‌خوانی، محیط‌های مطلوبی است که در عین حال که از حضور در آن‌ها لذت می‌برند، همچنین به تقویت مهارت کلامی/ زبانی خود می‌پردازند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان