دانلود کتاب صوتی ماشین مرا بران با صدای حسن آزادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ماشین مرا بران اثر هاروکی موراکامی

دانلود و خرید کتاب صوتی ماشین مرا بران

معرفی کتاب صوتی ماشین مرا بران

کتاب صوتی ماشین مرا بران مجموعه داستان‌هایی از هاروکی موراکامی نویسنده مشهور ژاپنی است. داستان‌هایی که از زندگی مردم ساده، معمولی و روزمره‌های آن‌ها می‌گوید. اما با توجه به نوع نگارش نویسنده، باید انتظار چیزی فراتر از فقط یک داستان معمولی را از این نویسنده داشت.

برای غرق شدن در دنیای موراکامی، می‌توانید نسخه صوتی این اثر را با ترجمه‌ مونا حسینی و صدای حسن آزادی بشنوید و تجربه متفاوتی به دست بیاورید.

درباره کتاب صوتی ماشین مرا بران

کتاب صوتی ماشین مرا بران (Drive My Car) مجموعه پنج داستان کوتاه از هاروکی موراکامی است. داستان‌های این مجموعه عبارتند از شهر گربه‌ها، ماشین مرا بران، سامسای عاشق، سفر به کوبه و نخستین حمله به نانوایی.

موراکامی در داستان‌هایش به سراغ آدم‌های ساده با زندگی ساده و معمولی رفته است. آدم‌هایی که روزمره‌های خاص خود را دارند. اما در عین سادگی، در دنیایی مدرن زندگی می‌کنند و مدرنیته، سبب شده تا در زندگی با تناقض‌هایی روبه‌رو شوند. از تنهایی آدم‌ها می‌نویسد و انسان‌هایی را به چالش می‌کشد که تلاش می‌کنند تا برای خیریه پول جمع کنند اما در صورتی که موفق نشوند، زبان به ناسزا می‌گشایند. یا نوجوان‌هایی که تنهایی زندگی می‌کنند.

موراکامی از توانایی و قلم خود استفاده می‌کند تا حرف‌هایش را در قالب داستان‌ بیرون بریزد. مثلا در داستان اول کتاب صوتی ماشین مرا بران یعنی داستان شهر گربه‌ها، از روایت‌های تودرتو و داستان در داستان استفاده می‌کند تا قدرت‌های ماوراءالطبیعه را به شخصیت‌های داستانش پیوند بدهد.

در داستان دیگری از کتاب، نویسنده شجاعتش را به رخ می‌کشد و به سراغ داستان‌هایی می‌رود که از قبل نوشته شده‌اند و آن‌ها را به شکل دیگری درمی‌آورد. اینبار موراکاکی به سراغ داستان معروف کافکا، مسخ رفته است. داستان مردی که روزی متوجه می‌شود به یک حشره تبدیل شده است. او از این داستان الهام گرفته تا آن را به شکل دیگری در کتابش بنویسد. اینبار با حشره‌ای روبه‌رو هستیم که تبدیل به انسان شده است...

در داستان سفر به کوبه، روایتی اندوهبار از آسیبی را می‌خوانیم که بلایای طبیعی به زندگی مردم ژاپن وارد کرد. داستانی که پر از سوالات فلسفی از خشم طبیعت است.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

داستان‌ها و نوشته‌های هاروکی موراکامی نمونه‌های بسیار خوبی از داستان‌های سورئال و رئالیسم جادویی به شمار می‌آیند. این داستان‌ها دری از دنیای دیگری را به سوی شما می‌گشایند. دری به سوی تجربه‌ای جدید از خواندن. از سوی دیگر، برای بسیاری از افراد، مطالعه و خواندن داستان‌هایی از نویسندگان بزرگ، تاثیرگذار و برنده‌ جایزه جذابیت دارد. موراکامی نویسنده‌ای است که تمام این ویژگی‌ها را دارد. بنابراین خواندن و شنیدن آثارش از جمله کتاب صوتی ماشین مرا بران به مخاطبان داستان کوتاه از نویسندگان بزرگ، پیشنهاد می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی ماشین مرا بران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی ماشین مرا بران را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه و دوست‌داران آثار موراکامی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی، ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ در کیوتو، ژاپن به دنیا آمد. در خانواده‌ای علاقه‌مند به ادبیات رشد پیدا کرد. از دوران کودکی، فرهنگ غرب و ادبیات روسیه توجه او را به خود جلب کرده بود. او همراه با دوستش یک کافه تاسیس کرده بود. اما برای اینکه بتواند تمام وقتش را صرف نوشتن کند، بعد از مدتی کافه‌اش را فروخت. اولین کتابش را در سال ۱۹۷۹ منتشر کرد. استقبالی که از کتابش به عمل آمد و نیز جایزه‌ای که دریافت کرد او را در مسیر مصمم‌تر کرد.

موراکامی جوایز بسیاری برای آثارش از آن خود کرده است. از میان آن‌ها می‌توان به جایزه‌ جهانی فانتزی، جایزه‌ بین‌المللی داستان کوتاه بنیاد فرانک اوکانر، جایزه‌ اورشلیم و جایزه فرانتس کافکا اشاره کرد. موراکامی معمولا در سبک رئالیسم جادویی می‎نویسد اما نوشته‌هایی در سبک رئال نیز دارد که محبوبیت دارند.

از میان کتاب‌های او می‌توان به تعقیب گوسفند وحشی، به آواز باد گوش بسپار، چوب نروژی، سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش، بعد از زلزله، کافکا در کرانه، IQ84، اول شخص مفرد و از دو که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم، اشاره کرد.

درباره حسن آزادی

حسن آزادی، گوینده رادیو و کتاب صوتی، فعالیت‌های هنری خود را با کار کردن در زمینه‌ی تئاتر آغاز کرد. او در حال حاضر، با همکاری پسرش، مهدی آزادی، دو برنامه را در رادیو فرهنگ اجرا می‌کند. از حسن آزادی تابه‌حال کتاب‌های صوتی بسیاری منتشر شده است که می‌توانید از وبسایت طاقچه دریافت کنید و بشنوید. او معتقد است برای موفق شدن در گویندگی، باید بتوان همان حسی را در مخاطب برانگیخت که یک بازیگر با بازی‌اش در مخاطب ایجاد می‌کند. همین دلیلی است برای اینکه چرا او کارش را با تئاتر آغاز کرده است.

معرفی نویسنده
عکس هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۴۹ میلادی در توکیوی ژاپن چشم به جهان گشود. پدر و مادر او، هر دو معلم بودند و در مدارس مختلف، ادبیات ژاپنی تدریس می‌کردند. پدرِ هاروکی از سربازان جنگ دوم امپراتوری ژاپن و چین بود و در طی این درگیری‌ها به‌شدت دچار جراحت شده بود. موراکامی بعدها در مقاله‌ای به نام از «پدرم که حرف می‌زنم از چه حرف می‌زنم» بیان کرد که آسیب‌های وارده بر پدرش در زندگی او تأثیر به‌سزایی داشته است.

نظرات کاربران

ائمه
۱۴۰۰/۱۲/۱۰

همه چیز خوب بود بغیر سانسور فاجعه بار ماشین مرا بران من فیلمش رو گرفتم دیدم اکه داستانی رو نمیشه ترجمه کرد خب ترجمه نکنید

Amir Savarrakhsh
۱۳۹۸/۰۹/۰۸

روایت آقای آزادی از کتاب بسیار خشک و بدون حس بود و همین قضیه از جذابیت داستانها بسیار کاسته، این مورد رو می تونید در مقایسه با کتاب هایی دیگه از موراکامی با صدای آرمان سلطان زاده کاملا احساس کنید

- بیشتر
mb.mahya
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

موراکامی استاد به تصویر کشیدن حس‌های ناب و دست نیافتنی درون آدم‌هاست.براساس داستان دوم این کتاب یک فیلم خوب هم ساخته شده. اما متاسفانه خوانش کتاب جالب نیست . حتی جاهایی کلمات رو هم اشتباه تلفظ میکنه ! جایی هست

- بیشتر
امیر
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

حسابی لذت بردم ...

زمان

۳ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۲۱۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۲۱۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان