دانلود کتاب صوتی ای کاش قلبم بی آنکه بشکند، مقاومت نماید با صدای بتول نجفی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ای کاش قلبم بی آنکه بشکند، مقاومت نماید اثر کریستین بوبن

دانلود و خرید کتاب صوتی ای کاش قلبم بی آنکه بشکند، مقاومت نماید

گوینده:بتول نجفی
امتیاز:
۳.۴از ۱۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ای کاش قلبم بی آنکه بشکند، مقاومت نماید

«ای کاش قلبم بی آنکه بشکند، مقاومت نماید» داستان کوتاهی از کریستین بوبن، نویسنده و شاعر فرانسوی است که تاکنون بیش از ۳۰ اثر از او منتشر شده‌است. کودکی، عشق و تنهایی درون مایه آثار او است.

آثار بوبن مانند زنجیر به هم پیوسته‌اند و مانند پازلی یکدیگر را کامل می‌کنند و در نهایت هر یک تصویر دیگری را روشن ساخته و در کنار هم، تابلویی از زندگی و افکار نویسنده را نمایان می‌کنند. برای بوبن تجربه‌های ساده زندگی، کودکی، عشق، تنهایی، اساس خلق آثاری حیرت انگیز و عاشقانه می‌شوند؛ نوشته‌های او سرشار از اندیشه‌اند. اندیشه‌ای که از زندگی عاشقانه‌اش و از عشقش به زندگی سرچشمه می‌گیرد:

«بونارد در سال ۱۹۴۷به ملکوت اعلی پیوست. متن آخرین نوشته ‌اش از این قرار است: «ای کاش نقاشی­ آخرم بی­آن که درهم بشکند، طاقت بیاورد و خود نیز با بال­های پروانه قبل از نقاشان جوان سال۲۰۰۰ ظهور یابم.» نقاشی آخرش، تصویر درخت بادامی غرق در شکوفه بود. واپسین نفس­ ها و تقلای آخر انعکاس این تصورات است: «ادامه بده... همه چیزت را برای آخرین بار ببخشای. بگذار همه­ چیز یکباره به بار نشیند. بدون ندامت همه را ترک کن و بدون هیچ تعلق خاطری، به دست فراموشی بسپار.» در برابر مرگ دو نگرش وجود دارد. انسان­ها در مبحث مرگ، همان عقیده­ ی که مربوط به زندگیست، دارند. می­ توانی در پیشه، عقیده­ و برنامه­ ای خاص پناه جویی و یا این که به وقایع اجازه­ دهی اتفاق بیفتند و راه را هموار نموده و برای عبورشان جشنی به پا کنی. ما درمورد مرگ چیزی نمی­ دانیم؛ جز این که یا در محیط بسته‌ی اتاق دستش را بر روی شانه ­یمان خواهد گذارد و یا این که در اثنای روشنایی روز، حمله­ور خواهد شد. بستگی به موقعیت دارد.»

معرفی نویسنده
عکس کریستین بوبن
کریستین بوبن

کریستین بوبن نویسنده فرانسوی در ۲۴ آوریل ۱۹۵۱ در شهر لوکروزو، در فرانسه به دنیا آمد. شهری که آن را عاشقانه دوست دارد و از آن خارج نشده است. در رشته‌ فلسفه تحصیل کرد و پس از به پایان رساندن تحصیلاتش، مشغول به کار در یک روزنامه‌ محلی شد. او علاوه بر روزنامه‌نگاری شغل‌های دیگری را هم تجربه کرده است. از کار کردن در کتابخانه و موزه گرفته تا گذراندن دوره‌های مددکاری روانی. اما از آنجایی که مطالعه و نوشتن علاقه اصلی او بود، دوباره به ادبیات روی آورد.

نظرات کاربران

S
۱۳۹۷/۰۸/۰۱

داستانی متوسط داشت نثرش خیلی روان نبود اما گاه آهنگ شاعرانه به خود میگرفت. آن قسمت که دکتر سرنگ بی خود به بیماری که دستش درد میکرد میزده فقط به بهانه عشق و دیدار دوباره اش من را به خنده انداخت

- بیشتر
الهام منصوری
۱۳۹۷/۰۸/۰۲

کوتاه ،بامعنا و عمیق

N.M
۱۳۹۹/۰۹/۰۲

کتاب خوبی بود. وقت خیلی مهمه ولی این کتاب ارزش گرفتن ۱۳ دقیقه از وقت تون رو برای یه بار داره

شیوا رمضانی
۱۳۹۹/۰۱/۰۴

داستان ای کاش قلبم بی آن که بشکند مقاومت نماید، مثل تمامی نوشته های آقای کریستین بوبن، لطیف بود و شاعرانه. داستانی که حکایت عشق رو بیان می کرد و به عشق، از دیدگاهی بکر و نو نگاه می کرد.

- بیشتر
🌻حبّه انگور🌻
۱۳۹۷/۰۸/۰۹

متن نسبتا قشنگ و شاعرانه ای داشت و گاها فضا ادبی میشد اما تقریبا گنگ و نامفهوم بنظر می آمد و داستان و یا نتیجه و هدف خاصی رو از گفته هایش به شنونده القا نمیکرد فکر میکنم بهتر است وقتتان

- بیشتر
Nasrin mohseninia
۱۳۹۸/۰۷/۱۶

واقعا لذت بردم و چندین بار گوش دادم، جای مورد علاقم وصف حال نقاش و اثرش بود...

Ms.vey
۱۳۹۸/۰۶/۰۱

نتونستم ارتباط برقرار کنم

محمدرضا
۱۴۰۰/۰۶/۰۶

خیلی عالی بود. معلومه که نویسنده خیلی با تجربه بوده.چون جزئیاتی بیان شده بود که خیلی از انسان ها از بودن آنها بی اطلاع هستند، توصیه می کنم حتما گوش کنید.

sania . k
۱۳۹۹/۰۵/۳۰

متنش مثله اسمش نبود و اصلا میشه گفت که ربطی هم نداشت در کل جالب نبود به نظرتون من اشتباه می کنم یا درست میگم ?

محسن
۱۳۹۷/۰۸/۱۳

خیلی کتاب عالی است .

زمان

۱۳ دقیقه

حجم

۱۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ دقیقه

حجم

۱۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۶۰۰
تومان