دانلود کتاب صوتی رهبر عزیز با صدای علی دنیوی ساروی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رهبر عزیز اثر علی دنیوی ساروی

دانلود و خرید کتاب صوتی رهبر عزیز

معرفی کتاب صوتی رهبر عزیز

کتاب صوتی رهبر عزیز نوشته‌ی جنگ جین سونگ نگاهی عمیق دارد به اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور کره شمالی و از زبان یکی از نخبگان این سرزمین و به شیوه‌ای روان و تاثیرگذار زندگی مردم این کشور را برای ما به‌ تصویر می‌کشد.

درباره کتاب صوتی رهبر عزیز

کتاب صوتی رهبر عزیز زندگی‌نامه‌ی جذاب و خواندنی جنگ جین سونگ است که موفق به فرار از کره‌شمالی شده است. او در کره‌شمالی یکی از مقامان عالی‌رتبه ضد اطلاعاتی بود که زندگی و فرار نفس‌گیرش به سوی آزادی را در این کتاب برای ما شرح می‌دهد.

جنگ جین سونگ حتی زمانی که کشورش با قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کرد و مردم زیادی از گرسنگی می‌مردند زندگی آرام و شادی داشت و در رفاه کامل بود و حتی جیره غذای او قطع هم نشد. تا زمانی که اتفاقی مسیر زندگی‌اش را به‌طور کامل عوض کرد. نویسنده در کتاب رهبر عزیز علاوه‌بر داستان زندگی و فرار خودش، واقعیت‌ها و موضوعات مختلفی درباره زندگی مردم کره شمالی، سیاست‌های کاری، زندگی رهبران کره شمالی و… را نیز آشکار می‌کند. همه‌ی این‌ موضوعات در کنار هم، این کتاب درباره کره شمالی را به کتابی دردناک، عجیب و پر از غم تبدیل کرده است.

کتاب صوتی رهبر عزیز یکی از بهترین تصویرپردازی‌ها و در عین حال کابوس کره شمالی است؛ زیرا کره شمالی و رهبرانش اینکه دنیای بیرون درباره آن‌ها اطلاعات داشته باشد را تهدیدی بزرگ برای خود می‌بینند و از آن بیزارند. آن‌ها دست به هر کاری می‌زنند تا این اتفاق نیفتد. کیم جونگ ایل، دومین رهبر کره شمالی، می‌گوید: «ما باید کشورمان را در مه غلیظی نگه داریم تا دشمنان چیزی در موردمان نفهمند.»

تفاوت اصلی کتاب صوتی رهبر عزیز با دیگر کتاب‌های مربوط به کره شمالی در نویسنده‌ی این کتاب است، جنگ جین سونگ یک فراری عادی نیست. او شاعری است که در بالاترین سطوح قدرت در حکومت فعالیت کرده، در ساخته شدن شخصیت کیم جونگ ایل، رهبر عزیز، نقش داشته و حتی به جمع «پذیرفته‌‌شدگان» وارد شده، که اعضای آن‌ها بسیار کم است. حضور او در این طبقات به او این فرصت را داده است تا رازهای مخوف پشت پرده کشف کند و بعد از فرارش آن‌ها را به‌صورت کتاب فاش کند، او علاوه‌بر شرح چگونگی فرارش از کره شمالی، اطلاعات بسیاری در زمینه‌های مبهم و ناشناخته‌ی عملکرد سیستم حکومتی کره شمالی در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

جنگ جین سونگ چندین سال در سازمان جاسوسی کره شمالی مشغول به کار بوده و به همین دلیل با رازهای پشت پرده سیاست کره شمالی کاملا آشناست. در نتیجه او به دلیل نزدیکی به نهاد قدرت و شخص کیم جونگ ایل، به‌راحتی می‌تواند ساختار واقعی قدرت در کره شمالی را در این کتاب آشکار کند.

کره شمالی کشوری عجیب با آرمان‌های منحصر به فردی مثل وفاداری به رهبر و ارزش کار است. این آرمان‌ها باعث شده تا شرایط اجتماعی این کشور تفاوت زیادی با بقیه‌ی کشورهای جهان داشته باشد. حاکمیت این کشور سال‌ها دست خانواده‌ی «کیم» است. «کیم ایل سونگ» ملقب به رهبر کبیر و پدر رهبر فعلی، حاکم پیشین کره شمالی است که بیش از چهل سال بر این کشور فرمانروایی کرد. او از اول با چریک‌های کمونیست ارتباط داشت و به کمک آن‌ها ژاپنی‌ها را شکست داده بود، او تا حد زیادی به آرمان‌های کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی گرایش داشت و با کمک شوروی پایگاه سلاح اتمی را در کشورش بنا کرد. پسر او «کیم جونگ ایل» رهبر فعلی کره و ملقب به رهبر عزیز است که با کنترل رسانه‌ها و فضای اطلاعاتی توانسته است مردم را فریب دهد.

چرا باید کتاب صوتی رهبر عزیز را گوش دهیم؟

تاکنون هیچ‌وقت پیش نیامده بود که یکی از نخبگان کره شمالی چگونگی عملکرد این کشور و دستگاه تبلیغاتی‌اش را توصیف کند. در داستان نفس‌گیر فرار جنگ جین سونگ به کره‌جنوبی افشاگری‌های حیرت‌انگیزی بیان می‌شود. کتاب صوتی رهبر عزیز داستان یک تراژدی تقریبا غیرممکن است که ممکن شده است.

شنیدن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

زندگی در کره‌شمالی برای بیشتر مردم یک معما است و حتی منتقدان نیز اطلاعات دقیقی از این کشور ندارند، این کتاب برای کسانی که کنجکاوند نحوه زندگی و حکومت کره‌شمالی را بیشتر بشناسند می‌تواند کتاب مفیدی باشد.

درباره جنگ جين سونگ

جنگ جین سونگ نویسنده کتاب صوتی رهبر عزیز

جنگ جين سونگ متولد ۱۹۷۱ یک شاعر و مقام دولتی کره شمالی است که به کره جنوبی فرار کرده است. او به عنوان یک افسر جنگ روانی در بخش جبهه متحد حزب کارگران کره کار می‌کرد. همین‌طور این نام واقعی او نیست و نام مستعار اوست. یکی از مسئولیت‌های شغلی جنگ سرودن شعر با نام مستعاری از کره جنوبی با نام کیم کیونگ بود. شعر او برای پخش در کره جنوبی در نظر گرفته شده بود.

فهرست کتاب رهبر عزیز

پیشگفتار - بخش اول

پیشگفتار - بخش دوم

فصل اول: دیکتاتوری

فصل دوم: فراری

فصل سوم: آزادی

موخره

کلام آخر: آینده کره شمالی

تکه هایی از کتاب صوتی رهبر عزیز

«انگار متوجه مطلب نیستی ها؟ هیچ آینده‌ای برای من وجود نداره. تو حداقل تو پیونگ‌یانگی، جایی که آدم می‌تونه با کار سخت زندگیش رو جلو ببره. تو حتی تونستی شغلت رو انتخاب کنی. این جا، بهترین کاری که می‌تونم بکنم اینه که جون بکنم تا وعده‌ی غذایی بعدیم رو جور کنم. حتی اگه غذای امروز جور بشه، باید نگران فردا باشم. و فرداش. تمام مدت بیداری از این می‌ترسم که دوباره می‌تونم غذا بخورم یا نه. وضع زندگی من بهتر از حیوون‌ها نیست. توی ایستگاه با چشمای خودت دیدی. می‌دونی که احوال‌پرسی قبلا چطور بود: غذا خوردی؟ اما الان نمیشه این رو بگی، چون چی می‌خوای جواب بدی؟ نه، نخوردم، حالا چه غلطی می‌تونی بکنی؟ متوجه نیستی؟ بیرون پیونگ‌یانگ اوضاع متفاوته. و توی پایتخت با این مسائل روبه‌رو نیستین، ها؟

به جایی که اشاره می‌کرد نگاه کردم. روی دیوارهای دو طرف بازار به جای لیست قیمت اجناس، با رنگ سیاه شعارهایی نوشته شده بود. «کسانی که از قوانین رفت‌وآمد سرپیچی کنند، به مرگ با جوخه آتش محکوم می‌شوند!»، «کسانی که غذا احتکار کنند به مرگ با جوخه آتش محکوم می‌شوند!» شعارها چنین القا می‌کردند که هر اشتباهی مرگ با جوخه آتش در پی دارد.»

نظرات کاربران

Nell
۱۳۹۹/۰۴/۰۱

کاش نسخه epubشم می‌ذاشتین. متاسفانه خیلی از کتابای صوتی که تو طاقچه هستش، نسخه epub نداره. من نمی‌تونم کتاب صوتی گوش کنم و برام لذتی نداره، دوست دارم خودم بخونم. آدمای مثل منم تعدادشون کم نیست

Sattar
۱۳۹۸/۰۲/۱۴

متاسفانه نمی‌توانم به کتابی که دارای موسیقی زمینه است گوش دهم. برای من خیلی آزاردهنده است.

MediaAsvad
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

تاحد زیادی در مورد اوضاع اجتماعی کره شمالی اطلاعاتی به دست آوردم اما از لحاظ خاطره نویسی و وقایق پیش رو آمده برای نویسنده و میزان باورپذیری اثر به نظر من کتاب بسیار خوبی است کتاب جذاب و عملا خواننده

- بیشتر
Peyman
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

مثل یه سریال جذاب میتونین گوش بدین و لذت ببرین و در کنارش چیزای زیادی درباره کره شمالی بدونین و البته حکومت های مستبد!

Maryam
۱۳۹۸/۱۰/۰۶

کتاب پیوسته و با صدای دلنشین و بدون اشکال و تپق روایت میشه اگرچه محتوای کتاب خیلی خوب با واقعیت نظام کره شمالی مخاطب رو آشنا میکنه، اما به نظر من میتونست شامل جزئیات بیشتری باشه کتاب خوبی بود، پرکشش و جذاب

- بیشتر
oilman61
۱۳۹۸/۱۰/۱۱

کتاب بسیار خوبی بود و فصیح سیر تکامل یه عنصر قوطه ور در عرف و نا آگاهی و ترس فرهنگی و سیاسی جامعه محدود شده رو به نور و روشنایی همانا آگاهی رو از مسیر و درون دالان های خود

- بیشتر
Hamed Olia
۱۳۹۷/۱۰/۲۳

کتاب بسیار خوبی بود. گویندگی و موسیقی دلچسبی داشت. کتاب فرار از اردوگاه ۱۴ هم برای دوستان پیشنهاد میدم. اون کتاب خیلی از جزئیات حکومت کره شمالی رو بیان میکنه.

S.Abolqasem
۱۳۹۸/۱۱/۰۱

نسخه چاپی شو خوندم، کلا علاقمند به خواندن کتابهایی که در مورد کره شمالی نوشته شده، هستم.

Hossein
۱۳۹۸/۰۶/۱۴

واقعا اثر ارزشمندی هستش. به دوستانی که علاقه مند به تاریخ و سیاست هستند پیشنهاد میکنم. باتشکر از گرد آورندگان این اثر

امیررضا
۱۳۹۷/۱۰/۰۲

بسیار عالی بود با بیان قوی و موسیقی انتخاب شده براب قسمت های مختلف کتاب مناسب و تاثیر گذار است. یک توضیح کامل در مورد نظام حکومتی کره شمالی و وضعیت معیشتی و اعتقادی مردم آن کشور ارائه میدهد.

زمان

۱۵ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۸۲۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۸۲۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
۸۴,۰۰۰
۳۰%
تومان