دانلود رایگان کتاب صوتی آن وقت ها که خدا هنوز مادربزرگ بود (روزنه ۱) با صدای نوید پدرام
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آن وقت ها که خدا هنوز مادربزرگ بود (روزنه ۱) اثر رفیق شامی

دانلود و خرید کتاب صوتی آن وقت ها که خدا هنوز مادربزرگ بود (روزنه ۱)

معرفی کتاب صوتی آن وقت ها که خدا هنوز مادربزرگ بود (روزنه ۱)

کتاب صوتی آن وقت ها که خدا هنوز مادربزرگ بود (روزنه ۱) نوشتهٔ رفیق شامی و ترجمهٔ حمید زرگرباشی است. گویندگی این کتاب صوتی را نوید پدرام و رضا بصیری و سحر حمیدی انجام داده‌اند و انتشارات خانه رود (انتشارات ترانه پدرام) آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک داستان کوتاه از سوریه.

درباره کتاب صوتی آن وقت ها که خدا هنوز مادربزرگ بود (روزنه ۱)

مجموعهٔ «کتاب­‌های روزنه»­، روزنه‌­ای است به ادبیات ما و دیگران برای وقت­‌های اندک و حوصله­‌های تنگ. کتاب صوتی آن وقت ها که خدا هنوز مادربزرگ بود (روزنه ۱) حاوی یک داستان کوتاه است که شما را به دههٔ ۱۹۵۰ در دمشق می‌برد. کودکیِ نویسنده در این سال‌ها و در این محیط سپری شده است. پدرِ او نانوایی تهیدست بود و آدم‌های پیرامونش هم از آن‌ها غنی‌تر نبودند، ولی در اوجِ فقر همه سعی دارند از هر چیزِ کوچک، دست‌آویزی برای سرگرمی و تفریح بسازند. نگاه انسانی رفیق شامی و عاطفهٔ سرشار او در همهٔ این داستان‌ها از خود رنگی به‌ جا گذاشته‌ که برای مخاطب بسیار آشنا است؛ حال‌وهوای این داستان‌ها، شباهت با فرهنگ ایران دارد. تک‌تک شخصیت‌ها می‌توانند در همسایگی ما زندگی کرده باشند. از بازی بچه‌ها گرفته تا روحیات کاسب‌های محل، فال‌گیرها و سرکتاب‌بازکن‌ها، معلم‌ تاریخ، ولنگارِ محله، دستفروش‌ها و... همه نزدیکی شگفت‌آوری با برابرهای ایرانی دارند. این داستان کوتاه جزو مجموعه داستان «مگس‌دوش» از رفیق شامی بوده است.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی آن وقت ها که خدا هنوز مادربزرگ بود (روزنه ۱) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر سوریه و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رفیق شامی

رفیق شامی در سال ۱۹۴۶ میلادی در دمشق، پایتخت سوریه در خانواده‌ای مسیحی چشم به جهان گشود و در محیطی آلوده به فقر و خرافات ولی سرشار از روابط اجتماعیِ غنی رشد کرد. سکهٔ شخصیتِ او از یک رو با محدودیت‌های ناشی از فقر و اجبار به کار در کودکی و نوجوانی و اوضاع آشفتهٔ سیاسی و کودتاهای پی‌درپی ضرب خورد و از روی دیگر با فرهنگ کوچه‌وبازار و پربار شرقی، با قصه‌ها و ضرب‌المثل‌ها و حکمت عامیانه و ظرفیت‌های بالقوهٔ پرورشِ تخیل شکل گرفت؛ به‌عبارت دیگر زندگی او همه‌چیز بود به ‌جز «حوضِ آرامی که در آن سنگ‌ریزه‌ای نمی‌افتد». او نویسنده‌ای سوری‌اصلِ آلمانی است و نام یکی از مجموعه داستان‌های کوتاهش «مگس‌دوش» است.

نظرات کاربران

f9178307303
۱۴۰۳/۰۱/۰۱

بسیاردلنشین وزیباورویایی بودخیلی حس خوبی داشت دمتون گرم

انسیه
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

کوتاه و توصیف زیبایی داشت

کاربر 8541179
۱۴۰۳/۰۱/۱۵

سلام بهترین دوست کتاب است

کاربر 8533896
۱۴۰۳/۰۱/۱۴

بسیارعالی

کاربر 7734886
۱۴۰۳/۰۲/۰۸

خوب

کاربر 8558342
۱۴۰۳/۰۱/۲۳

دلنشین بود دوست داشتم ادامه میداشت

فاطره
۱۴۰۳/۰۱/۲۲

زیبا، جذاب و عالی. اما گویندگی می‌تونست بهتر باشه

« Yamahdi »
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

ولی یه جورایی اسمش شرک محسوب میشه 🙏🏼

کاربر 7246015
۱۴۰۳/۰۱/۱۰

دیگه چهار دیقه چیه که بیشترشم آهنگ بود. از اسمش خوشم نیومد ممکنه شرک باشه. ...

زمان

۴ دقیقه

حجم

۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ دقیقه

حجم

۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان