دانلود کتاب صوتی فرصت دوباره با صدای لی لی فرهادپور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فرصت دوباره اثر گلی  ترقی

دانلود و خرید کتاب صوتی فرصت دوباره

نویسنده:گلی ترقی
انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فرصت دوباره

کتاب صوتی فرصت دوباره نوشتهٔ گلی ترقی است. گویندگی این کتاب صوتی را لی لی فرهادپور انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی ۹ داستان کوتاه ایرانی.

درباره کتاب صوتی فرصت دوباره

کتاب صوتی فرصت دوباره حاوی یک مجموعه داستان کوتاه، معاصر و ایرانی است.این مجموعه داستان در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید. گلی ترقی ۹ داستان را در این اثر گرد آورده است؛ «بانو خانم»، «انتخاب»، «دزد محترم»، «آن یکی»، «پوران خیکی و آرزوهای بزرگش»، «گذشته»، «شاپرک و آقای عدل طباطبایی»، «زندگی ساده» و «فرصت دوباره». این نویسنده دربارهٔ انگیزه‌ای که او را به نوشتن داستان‌های «انتخاب» و «گذشته» واداشته، گفته است که در ابتدای انقلاب سال ۱۳۵۷، در روزنامه خوانده كه پسری مادر پيرش را جلوی خانه‌ای در حوالی فرودگاه گذاشته و خودش به آمريكا رفته است. پيرزن در انتظار آمدن پسرش و رفتن با او به آمريكا است. اين اتفاق برای نویسنده تكان‌دهنده بوده و صدها پرسش برايش مطرح شده است. جواب به اين پرسش‌ها تبديل شده به داستانی تراژیک و عاشقانه. داستان‌های این کتاب موضوع‌های متفاوت و انسان‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد و به گم‌گشتگی انسان‌ مدرن در عصر حاضر می‌پردازد. این سرگشتگی و تنهایی را از روی طرح جلد کتاب هم می‌توان حدس زد که تصویر مجسمهٔ «رهرو» از «جاکومتی» (مجسمه‌ساز سوئیسی) است. شخصیت‌های داستان‌های این اثر همچون انسان امروز سرگشته و کلافه و نابسامانند و گویی در زمان و زندگی شهری گیر افتاده‌اند.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی فرصت دوباره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گلی ترقی

گلی ترقی، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم و شاعر معاصر ایرانی در ۱۷ مهرماه ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. پدرش مدیر مجلهٔ «ترقی» و وکیل بود. گلی از نوجوانی عاشق نویسندگی بود و دوست داشت داستان‌نویس شود. اولین داستان او با عنوان «میعاد» در مجلهٔ ادبی دانشگاهی منتشر شد که او در آن درس می‌خواند. همین داستان در سال ۱۳۴۴ در مجلهٔ «اندیشه و هنر» در تهران هم چاپ شد. اولین مجموعه داستان‌های گلی ترقی با نام «من هم چه‌گوارا هستم» در سال ۱۳۴۸ منتشر شد. ترقی علاوه بر داستان‌نویسی، فیلم‌نامهٔ فیلم «بیتا» ساختهٔ «هژیر داریوش» را هم نوشت. «درخت گلابی» نوشتهٔ او هم دست‌مایهٔ فیلم «داریوش مهرجویی» شد. از آثار گلی ترقی می‌توان به «خاطره‌های پراکنده»، «خواب زمستانی»، «جایی دیگر» و «دو دنیا»‌ اشاره کرد. کتاب «خلسهٔ خاطرات» نوشتهٔ شهلا زرلکی به تحلیل و بررسی آثار گلی ترقی پرداخته است.

نظرات کاربران

نغمه میلانی
۱۴۰۳/۰۱/۱۶

داستان های کوتاه با محوریت مهاجرت،انقلاب،زنان و با قلم توانای خانم ترقی عزیز و صدای بسیار زیبا و دلنشین خانم فرهادپور بزرگوار.

زمان

۸ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۹۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۹۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان