دانلود کتاب صوتی جمهوری خلق نسیان با صدای معصومه عزیزمحمدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جمهوری خلق نسیان اثر لوئیزا لیم

دانلود و خرید کتاب صوتی جمهوری خلق نسیان

نویسنده:لوئیزا لیم
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جمهوری خلق نسیان

کتاب صوتی جمهوری خلق نسیان نوشتهٔ لوئیزا لیم و ترجمهٔ مسعود یوسف حصیرچین است. معصومه عزیزمحمدی گویندگی این گزارش صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی جمهوری خلق نسیان

کتاب صوتی جمهوری خلق نسیان درمورد تجدید دیدار با «تیان آنمِن» سخن گفته است. این کتاب صوتی  از داستان‌های واقعی اعتراضات دانشجویی سال ۱۹۸۹ میلادی و مصاحبه‌هایی با کسانی که از وقایع آن متأثر شده‌اند، تشکیل شده است. در این بین، دیدگاه‌های نظامیان کنونی و پیشین، دانشجویان و معترضان و اطرافیان آن‌ها مرور می‌شود. شناخته‌شده‌ترین افرادی که لوئیزا لیم با آن‌ها مصاحبه کرده، «ووئر کایکی» یکی از رهبران جنبش دانشجویی، «ژانگ ژیانلیگ» از مؤسسان بنیان «مادران تیان‌آنمن» و «بائو تانگ» منشی سیاسی سابق دبیرکل حزب کمونیست چین هستند. کتاب صوتی حاضر، حاصل کنجکاوی نویسنده و جست‌وجویش برای یافتن پاسخی به این دو پرسش است که چگونه می‌شود خاطره‌ها را دوباره صورت‌بندی کرد و چگونه جمعیت چین در نسیانی دسته‌جمعی شریک شده‌اند. نویسنده پس از مقدمه‌ای کوتاه، نتایج تحقیق‌ها و مصاحبه‌هایش را در هشت فصل با مخاطبانش به اشتراک گذاشته است. فصولی که همان‌طور که از عناوینشان پیدا است، هر یک از زاویه‌‎‌ای متفاوت به وجهی خاص از قیام تیان‌آنمن می‌پردازد. سرباز، ماندن، تبعید، دانشجو، مادر، میهن‌پرست، مسئول و جِنگدو فصول هشت‌گانهٔ کتاب «جمهوری خلق نسیان» هستند. نویسنده کتابش را با پسگفتاری علیه فراموشی تمام کرده است. او از دِینی که حافظهٔ تاریخی بر گردن آیندگان این قیام گذاشته، گفته و زنده‌کردن یاد کسانی را که جانشان را در راه باریک آزادی از دست داده‌اند، ضروری و یاری‌بخش آینده دانسته است. این اثر را یکی از بهترین آثار تحلیلی دربارهٔ تأثیر اعتراضات «تیان آنمن» بر شرایط چین، از سال ۱۹۸۹ دانسته‌اند.

گفته شده است که پیامدهای اعتراضات ژوئن ۱۹۸۹، همچنان بر وضعیت چین سایه انداخته، اما دولت مایل نیست کسی دربارهٔ آن صحبت کند. با این وجود لوئیزا لیم برخلاف دیگر افراد مطلعی که از ازدست‌رفتن موقعیت یا جان خود و اطرافیانشان می‌ترسند، در کتاب صوتی جمهوری خلق نسیان، علاوه‌بر ماجراهای پکن در آن دوره، به وقایع و اعتراضات شهر جنگدو نیز پرداخته است. از جمله افرادی که او در این کتاب با آن‌ها مصاحبه کرده، روشنفکر و فعالی است که پس از آن جریان، ۱۳ سال از عمر خود را در زندان گذراند. او از دوستان و همراهانی می‌گوید که رهبر اعتراضات به شمار می‌رفتند، اما حالا از ترس به‌هم‌خوردن آرامش خود، کلمه‌ای در این باره صحبت نمی‌کنند.

شنیدن کتاب صوتی جمهوری خلق نسیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد اعتراضات دانشجویی سال ۱۹۸۹ میلادی در چین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی جمهوری خلق نسیان

«صدر مائو هنوز بر میدان تیان فوی شهر جنگدو در جنوب غربی چین نظارت می‌کند. دست مرمر سفید غول‌پیکرش به نشانه‌ی استقبال و احترام، یا آن‌طور که محلی‌ها به شوخی می‌گویند مانند کسی که در ماژونگ پنج یوآن شرط می‌بندد، کشیده شده است. محلی که او از آن نگهداری می‌کند، زمانی یک کاخ امپراتوری را در خود جای می‌داد که در دوران انقلاب فرهنگی، به دستور گارد سرخ با خاک یکسان شد. در آن زمان، صدر مائو همچون یک بینای کل بر شهر مسلط بود. امروزه بی‌ام‌وها و آئودی‌ها، بی‌اعتنا به سکان‌دار بزرگ از جلوی پای او رد می‌شوند و او بیش از هر چیز، شبیه یک مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی بی‌عرضه است. با دنبال کردن افق دیدش، می‌بینید که دارد مغازه‌ی لوئی ویتونی را دید می‌زند که روبه‌روی فروشگاه گوچی تازه‌تأسیسی قرار دارد. شب‌ها گردشگران چینی در میدان جمع می‌شوند تا از فواره‌های موزیکال و حرکات موزونشان عکس بگیرند.»

نظرات کاربران

یحیی محمدی
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

ممنون جالب هست و آموزنده

زمان

۱۱ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۹۶۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۹۶۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان