دانلود کتاب صوتی آسوده گرایی با صدای نسیم رفیعی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آسوده گرایی اثر گرگ مک کیون

دانلود و خرید کتاب صوتی آسوده گرایی

معرفی کتاب صوتی آسوده گرایی

کتاب صوتی آسوده گرایی نوشتهٔ گرگ مک کیون و ترجمهٔ علی ابوالحسنی است. نسیم رفیعی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی آسوده گرایی

چگونه بی‌دردسر به بهترین نتیجهٔ ممکن برسیم؟ کتاب صوتی آسوده گرایی کوشیده به این پرسش پاسخ دهد. این کتاب صوتی دید تازه‌ای نسبت به زندگی را به ما یادآوری کرده و گفته است که وقتی دیگر نمی‌توانیم بیشتر تلاش کنیم، باید راه دیگری پیدا کنیم؛ وقتی گرفتار مشغله‌های کاری بسیاری شده‌ایم، وقتی به ما مسئولیت‌های بسیاری در شرکتمان داده شده که برای اداره‌کردن همهٔ آن‌ها مجبوریم آخر هفته‌های خود را هم فدا کنیم، وقتی شب‌ها آسوده نمی‌خوابیم و مدام در استرس جلسات کاری روز بعد به سر می‌بریم و وقتی دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم. نویسنده از ما می‌خواهد که دست بکشیم. مسئولیت خود را کمتر کنیم. از سمت‌های پیشنهادی تازه کناره‌گیری کنیم و به بیشتر به خودمان بپردازیم. زودتر به خانه برگردیم. اضافه‌کاری نکنیم. استراحت بیشتر داشته باشیم. پیاده‌روی و ورزش کنیم و...؛ تا به روال عادی زندگی برگردیم.

شنیدن کتاب صوتی آسوده گرایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گرگ مک کیون

گرگ مک کیون در سال ۱۹۷۷ در شهر لندن در انگلستان به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ مدیریت ارشد کسب‌وکار (Master of Business administrations - MBA) از دانشگاه معتبر استنفورد است، اما پیش از آن در رشته‌های روزنامه‌نگاری و ارتباطات تحصیل کرده است. گرگ مک کیون نویسندهٔ کتاب‌های خودیاری و انگیزشی است. مخاطب آثار او کارآفرینان، کارمندان و دانشجویان هستند. او یک شعار خلاقانه برای فعالیت‌هایش طراحی کرده و به مخاطبان خود یادآوری می‌کند تا در دنیای شلوغ و پر سروصدای امروز، آن سبک زندگی را برای خود خلق کنند که ارزش زیستن، داشته باشد!

مک‌کیون در همهٔ پلتفرم‌های مجازی در دنیای امروز فعالیت دارد و محتواهایی ارزشمند و کاربردی تولید می‌کند. به‌طور کلی زندگی حرفه‌ای گرگ مک کیون وقف جواب‌دادن به این پرسش شده است که چه عامل یا مجموعه عواملی وجود دارد که نهایتاً باعث می‌شود بعضی از تیم‌ها و کسب‌وکارشان بدرخشند و به قله‌های بالاتری صعود کنند، اما این اتفاق برای بخش زیادی از افراد و کسب‌وکارها نیفتد و شکست بخورند. سبک و شیوهٔ منطقی و مدرنی که این نویسنده در کتاب‌هایش برای انتقال مفاهیم دارد، باعث شده که هر کتاب او پس از هر بار انتشار تا مدت‌ها در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز و وال استریت ژورنال قرار داشته باشد؛ به علاوه او یک سخنران قابل و سرشناس به شمار می‌رود و در کشورهای بسیاری مثل استرالیا، ایرلند، ایتالیا، بلغارستان، چین، کانادا، هند، انگلستان و ژاپن برای چند صدهزار مخاطب سخنرانی کرده است. تأثیر کتاب‌های گرِگ بر زندگی حرفه‌ای مخاطبانش چنان زیاد بود که خیلی زود سروصدای شهرت کتاب‌های او به شبکه‌هایی مثل اِن‌پی‌آر، اِن‌بی‌سی و فاکس هم رسید و با نویسندهٔ کارآفرین این کتاب‌‌ها مصاحبه کردند و مجله‌های معتبری مثل فست کامپانی، فورچون، پالیتیکو و اینک جلد خود را به او اختصاص دادند.

کتاب «اصل‌گرایی» و کتاب «آسوده‌گرایی» از آثار مکتوب گرگ مک کیون هستند.

بخشی از کتاب صوتی آسوده گرایی

«وقتی ویروس کووید ــ ۱۹ در ایالات متحده تازه شیوع پیدا کرده بود، کارکنان بخش درمان با کمبود ماسک‌های بهداشتی مواجه شدند. هرقدر که ماسک‌های موجود در بازار، کمیاب‌تر می‌شدند، مشخص می‌شد که سریعاً به نوعی راه‌حل «خودساخته» نیاز است.

اگر لازم بود برای خودتان یا یکی از عزیزانتان ماسک بسازید، ساده‌ترین راه این بود که دنبال دستورالعملی برای این کار باشید و خودتان ماسک را بسازید. اما اگر در عرض چند هفته به چندین میلیون ماسک نیاز بود چه؟

در این صورت می‌بایست به پروژهٔ پروتکت می‌پیوستید، که یک همکاری داوطلبانه بین گروه‌های مختلف مردمی در ایالت یوتا بود. هدف این پروژه، ساخت پنج میلیون ماسک در پنج هفته بود. روش کارشان به این صورت بود که دستورالعمل ساخت ماسک را به افراد آموزش دهند، به‌نحوی که آن افراد هم به‌نوبهٔ خود بتوانند به‌آسانی این دستورالعمل را به دیگران آموزش دهند.

اولین حلقهٔ این پروژه، مستقیماً آموزش دیدند. سپس روش ساخت ماسک ضبط شد و یک ویدئوی پنج دقیقه‌ای برای آموزش ساخت ماسک، در وب‌سایت این پروژه قرار گرفت و به داوطلبان هم فراخوان دادند. پروژهٔ پروتکت، مواد لازم را در اختیار داوطلبان قرار می‌داد و داوطلبان هم به هر میزانی که می‌توانستند ماسک تولید کنندیا روش تولیدش را به دیگران بیاموزندآن مواد را تحویل می‌گرفتند و بعد ماسک‌های آماده‌شده را به مقر پروژه تحویل می‌دادند.

در عرض هفتهٔ اول، ده داوطلب توانستند یک میلیون ماسک اول را تولید کنند. ظرف پنج هفته، پنجاه هزار داوطلب توانستند هدف بلندپروازانهٔ ساخت پنج میلیون ماسک را به انجام برسانند. تصور کنید که ساخت این تعداد ماسک برای یک نفر، یا ده نفر، یا حتی صد نفر، چقدر انرژی‌بر و زمان‌بر می‌شد. این دستاوردی خیره‌کننده بود، به‌ویژه وقتی در نظر بگیریم که تقریباً هیچ‌کدام از این داوطلبان، در شروع پروژه با نحوهٔ درست کردن این ماسک‌ها آشنایی نداشتند.

هروقت می‌خواهیم در حوزه‌ای تأثیر گسترده داشته باشیم، آموزش دادنِ آموزش به دیگران، می‌تواند راهکاری با بازده بالا باشد.

با قصه‌گویی مخاطب را به معلم تبدیل کنید

چند سال پیش، پدربزرگم در شهر نیویورک درگذشت. از آنجا که من تنها عضو خانواده بودم که در ایالات متحده زندگی می‌کرد، این مسئولیت به من محول شد که به آپارتمان او بروم و تمام متعلقات را جمع‌آوری و وارسی کنم. و وقتی این کار را کردم، هیچ‌چیز پیدا نکردم.

او تعدادی کتاب و لباس داشت، و تعدادی نقاشی و عکس. یک دفترچه تلفن هم داشت. اما داستان زندگی او و آن چیزهایی که برایش اهمیت داشتند، همراه او از این جهان رفته بودند. یادم می‌آید که اسامی دفترچه تلفنش را نگاه می‌کردم و اصلاً نمی‌توانستم بفهمم که کدامشان دوستی قدیمی است و کدامشان آشنایی نه‌چندان نزدیک. هیچ‌کدام از آن اسامی برای من معنایی نداشتند، اما قطعاً برای او معنا داشتند. ناگهان به‌طرز بی‌سابقه‌ای با خود فکر کردم ما نهایتاً از این دنیا با خودمان چه می‌بریم. ما اغلب فقط سرنخ‌های کوچکی برای وارثان به جا می‌گذاریم.

خیلی جالب است که فراموش کردن گذشتگان چقدر آسان است. اکثر افراد نمی‌توانند نام اجداد پشت هشتمشان را به شما بگویند. چند لحظه در این مورد فکر کنید. زبان صحبت ما، محل زندگی ما و تاریخ پیش از ما، همه به‌دست اجدادی شکل گرفته‌اند که حتی نام‌هایشان را نمی‌دانیم. با رنگ باختن این خاطرات چیزهای زیادی از دست می‌رود؛ به همین دلیل است که بسیاری از ما با رسیدن به سن‌وسالی خاص، نسبت به گذشتهٔ اجدادمان کنجکاوی می‌کنیم.

در همین کنجکاوی‌ها است که معلوم می‌شود راه ساده‌تری هم برای رساندن تاریخ به دست نسل‌های آینده وجود دارد؛ از طریق روایت داستان‌های خانوادگی. داستان‌ها پلی هستند بین گذشته و حال. داستان‌ها تاریخ را زنده می‌کنند و حسِ هویت ما را گسترش می‌دهند.»

معرفی نویسنده
عکس گرگ مک کیون
گرگ مک کیون

گرگ مک کیون نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری و انگیزشی متولد انگلستان است و مخاطب آثار او کارآفرینان، کارمندان و دانشجویان هستند. او یک شعار خلاقانه برای فعالیت‌هایش طراحی کرده به مخاطبان خود یادآوری می‌کند تا در دنیای شلوغ و پر سر و صدای امروز آن سبک زندگی را برای خود خلق کنند که ارزش زیست شدن، داشته باشد!

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۹۹۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۹۹۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۳۹,۰۰۰
۵۰%
تومان