دانلود کتاب صوتی فصلنامه پشت‌ بام ـ شماره ۶ با صدای نیما قوچانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی فصلنامه پشت‌ بام ـ شماره ۶

شمارهٔ ششم فصلنامه پشت‌ بام توسط انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر منتشر شده است. نشریهٔ پشت‌بام با رویکرد پژوهشی به مطالعهٔ تاریخ و تحلیل جغرافیای فرهنگی جـریان‌ها و افراد تأثیرگذار هنرهای دیداری ایران می‌پردازد. این فصلنامه مرجعی موضوع‌محور برای رجوع علاقه‌مندان به این حوزه در گذران تاریخ این کشور است.

درباره فصل نامه پشت‌بام شماره ۶

پشت‌بام فصلنامه‌ای فرهنگی - هنری است که با نگاه تخصصی به هنرهای دیداری فعالیت خود را آغاز کرده است. این فصلنامه در هر شماره به یک موضوع قابل تأمل در حوزه‌ٔ هنرهای دیداری می‌پردازد و این امر با حضور افراد متخصص و صاحب‌نام در این حوزه انجام می‌شود. بررسی موضوعات از جنبه‌های گوناگون و تحلیل جریان‌ها بدون جهت‌گیری نسبت به موضوع هدف، از دیگر ویژگی‌های این فصلنامه است.

شماره ششم نشریهٔ «پشت‌بام» پژوهشی دربارهٔ هنرستان هنرهای زیبای تهران از سال۱۳۳۲ تا ۱۳۵۷  است.

از نویسندگان این اثر می‌توان به فرشید پارسی‌کیا، فرهنگ پارسی‌کیا، حسن موریزی نژاد، یوریک کریم‌مسیحی، آناهیتا رضایی، حمیدرضا شش‌جوانی، خدیجه بختیاری، فاطمه برهانی، سینا یعقوبی، نیره توکلی، مریم اسدی خونساری، واحد خاکدان، فضه زحمتکش، فرح اصولی، نرگس مرندی، نیلوفر قادری‌نژاد، محمد شمس، معصومه مظفری، زروان روح‌بخشان، رزیتا شرف‌جهان، فرانک احمدزاده، بهزاد شیشه‌گران و جلال متولی اشاره کرد.

انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر این اثر را با گویندگی نیما قوچانی، مریم لطفی، کوروش عنایتی، فاطمه علی‌عسگری، محسن سجادی، سمیه احمدی، پروین یاوری، داریوش شمس، فرناز حداد، نازنین شهیدی، مهران نوروزی، فروغ حداد و علی ناظمی منتشر کرده است.

فصلنامه پشت‌بام شماره ۶ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

گستره‌ٔ مخاطبان پشت‌بام را هنرمندان، گالری‌داران، مدیران فرهنگ و هنر و همچنین دانشجویان و دوستداران این حوزه در ایران و جهان تشکیل می‌دهند.

بخشی از فصلنامه پشت بام شماره ۶

«در ابتدا باید بگویم که پژوهش درباره فضای آموزشی هنرستان، که مدت ده سال در آن تدریس کرده‌ام، بسیار جذاب و دشوار بود. هنرستان هنرهای زیبای تهران به سال ۱۳۳۲ تاسیس شد. این هنرستان در ابتدای فعالیت خود تلاش می‌کرد که رفتار باقی‌مانده از سنت آموزش هنر کمال‌الملکی را که در دانشگاه تهران نیز ریشه دوانده بود، کنار گذاشته و رویکرد آموزش مدرن را در دستور کار خود قرار دهد. در سال‌های ابتدایی کار هنرستان هنرهای زیبای تهران، شخصیت‌های مهم و تاثیرگذاری به‌عنوان مدیر، کفیل، ناظم و هنرآموز در این هنرستان حضور داشتند. از سوی دیگر، تاثیر انجمن خروس جنگی و گالری آپادانا در به‌وجود آمدن این هنرستان به‌قدری زیاد است که چشم‌پوشی از این دو نهاد مهم هنر مدرن اشتباه مهلکی است.

از اتفاقات مهم هنرستان هنرهای زیبا که حاصل کار اولین دوره‌های آن است، می‌توان به جنبش سقاخانه اشاره کرد. این جنبش که عمدتا توسط اولین و دومین دوره دانش آموختگان این هنرستان ایجاد شده، با رویکرد رجوع به سنت و رفتار هنر مدرن، تحت تاثیر استادانی چون جلیل ضیاپور، مارکو گریگوریان، هانیبال الخاص، جلال آل احمد و سیمین دانشور به‌وجود آمده است.»

نظرات کاربران

mohamad NIKKHOO
۱۴۰۲/۰۷/۲۶

باید اهلش باشی تا از داستان بوجود امدن مکتب سقاخانه و در کل اون عصر طلایی و غنی هنرهای تجسمی سالهای ۳۰ تا ۵۷ بوجد بیایی. و اگر اینگونه بود حتما کل این پشت بام بدردت خواهد خورد

زمان

۷ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۴۳۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۳۸ دقیقه

حجم

۴۳۰٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۹,۰۰۰
تومان