دانلود کتاب صوتی جک ما به روایت خودش با صدای افشین اعتماد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جک ما به روایت خودش اثر سالک لی

دانلود و خرید کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

کتاب صوتی جک ما به روایت خودش نوشتهٔ سالک لی و باب سنگ و ترجمهٔ مریم دریانی و با صدای افشین اعتماد است و انتشارات بذر خرد آن را منتشر کرده است. «فرقی نمی‌کند چه رویایی، اما شما باید رویایی داشته باشید. برای شروع، این بهترین سرمایه کارآمد است.» وارد ذهن جک ما، بنیانگذار علی بابا، شاخص‌ترین چهره سرمایه‌گذاری چینی» و به گفته نشریه اکونومیست: «نمادی از دگرگونی خارق‌العاده اقتصاد چین» شوید. این مجموعه نقل قول‌ها، از میان اظهارات اجتماعی وی، از جمله سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های وی، که برای اولین بار از زبان چینی به زبان انگلیسی ترجمه شده، به دقت انتخاب و اصلاح شده است. نتیجه کار به دست آمدن تصویری جامع و فراگیر از تاثیر عمیق او بر اقتصاد چین، شفاف‌سازی الهام‌بخش داستان ثروتمندان و میراث ماندگار او در عرصه‌های تجارت الکترونیک، رهبری و بشردوستی است.

درباره کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

جک‌ما، یا مایون، متولد ۱۰ سپتامبر ۱۹۶۴، یک کارآفرین و نیکوکار چینی است. او مؤسس و (تا زمان بازنشستگی‌اش در سپتامبر ۲۰۱۹) رئیس اجرایی گروه علی‌بابا، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های اینترنتی دنیاست. ما، با تخمین سرمایهٔ خالص ۳۷ میلیارد دلاری، یکی از ثروتمندترین افراد این سیاره است. سفر او به قله، واقعاً از هیچ به همه چیز رسیدن است.

ما، قبل از تأسیس علی‌بابا یک معلم انگلیسی معمولی در کالج هانگژو بود. او در سفری که در سال ۱۹۵۵ به سیاتل واشنگتن داشت توسط دوستی با اینترنت آشنا شد. با جستجو کردن کلمات آبجو و چین هیچ نتیجه‌ای پیدا نشد و ما تصمیم گرفت یک شرکت اینترنتی تأسیس کند و شبکهٔ گستردهٔ جهانی را به کشورش بیاورد. او از کدنویسی و کامپیوتر هیچ‌چیز نمی‌دانست و تعداد محدودی از مردم چین می‌فهمیدند که اینترنت چیست، چه برسد به اینکه پتانسیل آن را در بازار بدانند. همین باعث شد که ما خودش را «نابینایی سوار بر یک ببر نابینا» بنامد. علی‌رغم تمام این موانع ما مصمم بود تجارت خود را آغاز کند. او از اقوام پول قرض کرد و دفتری با ۱۷ شریک در آپارتمان کوچکش در هانگژو تأسیس کرد. در ابتدا شرکت هیچ سودی نمی‌کرد. بعد خدماتش را رایگان کرد و سریع گسترش پیدا کرد و کم مانده بود جمع شود. علی‌بابا بعد از چند شروع غلط، سکویی برای تجارت‌های کوچک و متوسط چینی ساخت، تا با خریداران بین‌المللی ارتباط برقرار کنند و در سال سوم بالاخره شرکت به سوددهی رسید. دید منحصربه‌فرد، روحیهٔ مثبت و عزم بی‌پایان ما کمک کرد علی‌بابا مقتدرترین شرکت تجارت الکترونیکی چین شود.

یکی از معروف‌ترین شعارهای ما «هرگز تسلیم نشو»، نگرش ما را در مواجهه با طرد شدن در تمام زندگی‌اش نشان می‌دهد. او دوبار در امتحانات دانشگاه رد شد و در آخر جایی را قبول کرد که خودش آن را «بدترین دانشگاه شهر من» می‌نامد. بعدها دانشکدهٔ تحصیلات تکمیلی هاروارد ده بار او را رد کرد. وقتی مرغ سوخاری کنتاکی به چین آمد، ۲۴ نفر درخواست کار دادند و ۲۳ نفر پذیرفته شدند. جک تنها کسی بود که قبول نشد.

در سال ۲۰۱۵ فوربز او را یکی از ۲۲ فرد قدرتمند سراسر دنیا نامید و در ۲۰۱۷ نام او را در لیست بزرگ‌ترین رهبران دنیا قرار داد. از آنجایی که علی‌بابا در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۴ به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد و رکورد ۲۵ میلیون دلار را برای عرضهٔ اولیه زد. جک ما و شرکتش به موضوعات داغ دنیای رسانه تبدیل شدند. او اولین کارآفرین سرزمین چین است، که عکسش روی مجلهٔ فوربز چاپ می‌شود و با رهبرانی همچون پرزیدنت باراک اوباما مصاحبهٔ تلویزیونی داشته است.

جک ما که به داشتن تواضع، صمیمیت و شخصیت شاد و بانشاط معروف است، یک نماد تجاری بسیار محترم در چین است.

این کتاب صوتی قصد دارد با سخنانِ خودِ جک ما که از مقالات، صحبت‌های عمومی، مصاحبه‌های تلویزیونی و غیره نقل شده است، شناخت بهتری از او برای خوانندگان سراسر دنیا فراهم کند. اگرچه ما انگلیسی صحبت می‌کند و اغلب در رسانه‌های ایالات متحده مصاحبه می‌کند، ولی نویسندگان کتاب صدها ساعت وقت صرف کرده‌اند تا از رسانه‌های چینی هم مطالبی را از جمله پوشش‌های خبری بزرگ‌ترین روزنامه‌های چین و برنامه‌های تلویزیونی و همین‌طور سخنرانی‌های جلسات دائمی مدیران شبکه که نمایش سیار در چند شهر به ما و همکارانش اجازه می‌دهد به کاربران محلی علی‌بابا دربارهٔ خدمات و بهترین تمرین‌های تجاری آموزش دهند، استخراج کنند. نقل قول‌های این منابع از چینی ترجمه شده‌اند و دید با ارزش ما را دربارهٔ کارآفرینی، ارزش‌های تجارت، تجارت الکترونیکی، خیریه، رقابت و غیره برای اولین بار در دسترس خوانندگان انگلیسی‌زبان قرار داده است.

شنیدن کتاب صوتی جک ما به روایت خودش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به سرگذشت شخصیت‌های تأثیرگذار را به شنیدن این کتاب دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی جک ما به روایت خودش

«ما هرگز به شما کارکنان علی‌بابا قول نمی‌دهیم که پی‌درپی ترفیع بگیرید و در ثروت بسیاری شریک شوید. ولی به شما قول می‌دهیم که سهم ثابتی در مشکلات و ناراحتی‌های ما داشته باشید.

اگر کم‌تر از یک سال است که با ما بوده‌اید، لطفاً برنامه‌های پیشرفت و گزارش‌های استراژتژی علی‌بابا را بر ما ببخشید. بهتر است به‌جای دهان باز کردن، در را باز کنید و بروید. با این وجود اگر حداقل سه سال اینجا می‌بودید، من سراپا گوش می‌شدم و خوشحال می‌شدم که پیشنهادات شما را برای پیشرفتمان بشنوم و از توجه‌تان برای بهتر شدنمان سپاسگذار می‌شدم.

به یاد داشته باشید که علی‌بابا برای پیشرفت شخصی به شما پول نمی‌دهد، بلکه برای کمک به پیشرفت مشتری به شما پول می‌دهد. ما با مشتری‌هایمان پیشرفت می‌کنیم.

ایمیل داخلی به کارکنان، ۲۷ اوت، ۲۰۱۱‌

یک کلمه: بقا. شرکت‌های کوچک و متوسط به روش‌های نجات خاصی نیاز دارند. فرصت در خطر وجود دارد. ممکن است یک بحران بزرگ، شرکت‌های بزرگ‌تر را پائین بکشد و باعث شود تجارت‌های کوچک و متوسط آشکار شوند. به سه سؤال فکر کنید: ۱) چه کاری می‌خواهید بکنید؟ ۲) چه کار باید بکنید؟ ۳) و در چه مدت آن را به انجام می‌رسانید؟

چه کار می‌خواهید بکنید؟ شما باید یک مطلوب و یک رؤیا داشته باشید، که حاضر باشید خانه‌تان را هم برایش بدهید. چه کار باید بکنید؟ خیلی مهم است که از همان ابتدا به این مسئله فکر کنید. گفتنش آسان، ولی انجامش سخت است. در چه مدت آن را انجام می‌دهید؟ صرف‌نظر از صنعت، حداقل روی سی فرصت در پنج سال اول حساب کنید. هر چقدر هم که وسوسه و فشار بیرونی وجود داشته باشد، بر این اصل پافشاری کنید.

جلسهٔ مدیران شبکهٔ پکن، ۱۷ مارس، ۲۰۰۸‌

اکثر مردم می‌بینند،

بعد باور می‌کنند. اما رهبران و کارآفرینان واقعی اول باور می‌کنند، بعد می‌بینند. ما آینده را باور می‌کنیم، سپس آینده را می‌بینیم.

دروازهٔ ۱۷، ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷

تحت هر شرایطی شما باید یک رؤیا داشته باشید. این بهترین سرمایه برای شروع کردن است. ممکن است افراد باهوش‌تر و کوشاتری هم باشند، اما چرا ما پیشرفت کردیم و پولدار شدیم و دیگران نه؟ ما دست برنداشتیم. دیگران آینده‌ایی برای اینترنت، یا ارزشی برای موتورهای جستجو، تجارت الکترونیکی، یا شبکهٔ تجارت به تجارت ندیدند. وقتی دیگران ورشکست شدند، ما دست برنداشتیم. کارکنانمان به این که به هر حال شغل دیگری پیدا می‌کنند، فکر نکردند و ماندند و کارها را راست و ریست کردند، تا این که همهٔ ما خیلی بهتر شدیم.

جلسهٔ مدیران شبکهٔ هانگژو، ۱۵ سپتامبر، ۲۰۰۷‌

مادر بزرگ من فقط یک پیراهن در گنجه‌اش دارد. مادرم سه‌تا. نسل دخترم پنجاه‌تا و هرگز ۴۸ درصد آنها را نمی‌پوشد. این مصرف داخلی نام دارد. و ما باید چنین رفتارهایی را تقویت کنیم و کاری کنیم که مردم پول خرج کنند. دولت در این کار چندان خوب نیست. ما (کارآفرینان) می‌دانیم چطور این کار را انجام دهیم.

مدرسهٔ عالی کسب و کار استنفورد، ۲۴ سپتامبر، ۲۰۱۵‌

پول مهم نیست، رؤیا مهم است. فقط تکنولوژی دنیا را تغییر نمی‌دهد. رؤیاهایی که باورشان دارید، دنیا را تغییر می‌دهند.

باشگاه اقتصادی نیویورک، ۹ ژوئن ۲۰۱۵»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۱۸۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۱۸۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان