دانلود کتاب صوتی آب زندگی با صدای حسین نصیری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آب زندگی اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی آب زندگی

معرفی کتاب صوتی آب زندگی

کتاب صوتی آب زندگی نوشتهٔ صادق هدایت است. حسین نصیری و پروین دشتی و رویا شریفی و مهدیه ایرجی گویندگی این داستان کوتاه صوتی را انجام داده‌اند و انتشارات گیوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی آب زندگی

کتاب صوتی آب زندگی که از مجموعهٔ «زنده‌‌به‌گور» انتخاب شده، داستانی کوتاه به قلم صادق هدایت است. این اثر صوتی، داستانی نمادین درمورد مردی پینه‌دوز و سه پسر او است؛ «حسن قوزی» و «حسینی کچل» و «احمدک». احمدک پسر خلفی بود که مشغول کار در یک دکان عطاری بود و مزدش را سر ماه به پدرش می‌داد، اما حسنی قوزی و حسینی کچل برای خودشان ول می‌گشتند و کاری نداشتند انجام دهد. وقتی در شهر قحطی افتاد، پدر پسرهایش را جمع کرد و به آن‌ها سفارش کرد هر کدام دنبال کاری بروند و شغلی پیدا کنند. حسنی قوزی و حسینی کچل به سرزمین‌های زرافشان و ماه‌تابان می‌رسند و از کوری و کری مردم آنجا سوءاستفاده می‌کنند و به چپاول مردم مشغول می‌شوند. احمدک بعد از کلی ماجرا به کشور همیشه‌بهار می‌رسد و آنجا زندگی خوبی برای خودش دست‌وپا می‌کند، اما روزی تصمیم می‌گیرد به‌سراغ برادرهایش برود و آن‌ها را نجات دهد. داستان صوتی «آب زندگی» زبان ساده‌ای دارد. این داستان مانند قصه‌های کودکان با یکی بود و یکی نبود شروع می‌شود و با قصهٔ ما به سر رسید و کلاغه به خونه‌اش نرسید، به پایان می‌رسد.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی آب زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره صادق هدایت

صادق هدایت در ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ در تهران متولد شد. این نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی را از بنیان‌گذران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند. صادق هدایت تحصیل در دورهٔ متوسطه را در دبیرستان دارالفنون آغاز کرد، اما به‌علت درد چشم مجبور شد که یک سال مدرسهٔ متوسطه را ترک کند و پس از آن به مدرسهٔ سن‌لویی که مدرسهٔ فرانسوی‌ها بود رفت. تحصیل در این مدرسه زمینهٔ آشنایی هدایت با ادبیات جهانی را فراهم کرد. او از نوجوانی نوشتن در روزنامه‌ها را آغاز کرد. نخستین کتاب صادق هدایت «انسان و حیوان» نام دارد که درمورد مهربانی با حیوانات است. هدایت در سال ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشتهٔ ریاضیات محض به تحصیل پرداخت. در همین سال داستان کوتاه «مرگ» را در مجلهٔ ایرانشهر که در آلمان منتشر می‌شد به چاپ رساند و مقاله‌ای به فرانسوی به نام «جادوگری در ایران» در مجلهٔ له‌ویل دلیس نوشت. هدایت از وضع تحصیل و رشته‌اش در بلژیک راضی نبود و می‌خواست خود را به فرانسه و در آنجا به پاریس که آن زمانْ مرکز تمدن غرب بود، برساند. سرانجام در اسفند ۱۳۰۵ پس از تغییر رشته و دوندگی فراوان به پاریس منتقل شد.

هدایت در سال ۱۳۰۹، بی‌آنکه تحصیلاتش را به پایان رسانده باشد، به تهران بازگشت و در بانک ملی مشغول به کار شد، اما از وضع کارش راضی نبود. با این وجود سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۴ برای هدایت دورانی پربار محسوب می‌شود. او در این مدت، آثار تحقیقی و داستانی بسیاری انتشار داد؛ از جملهٔ این آثار می‌توان به مجموعهٔ «انیران»، مجموعه داستان‌های کوتاه «سایه‌روشن»، نمایشنامهٔ «مازیار» با مقدمهٔ مجتبی مینوی، «کتاب مستطاب وغ‌وغ ساهاب» با همکاری مسعود فرزاد، مجموعه داستان‌های کوتاه «سه قطره خون» و چندین داستان کوتاه دیگر نظیر «گرداب»، «دون ژوان کرج»، «مردی که نفسش را کشت»، «صورتک‌ها»، «چنگال»، «لاله»، «آفرینگان»، «طلب آمرزش»، «محلل»، «مرده‌خورها»، «عروسک پشت پرده»، چاپ نخست «علویه‌خانم» و همچنین سفرنامهٔ «اصفهان نصف جهان» اشاره کرد. صادق هدایت در دوران اقامت خود در بمبئی در هند، اثر معروف خود «بوف کور» را که در پاریس نوشته بود، پس از اندکی دگرگونی، با دست بر روی کاغذ استنسیل نوشته و به‌صورت پلی‌کپی در ۵۰ نسخه منتشر کرد. این نویسندهٔ سرشناس ایرانی سرانجام در ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ در آپارتمان اجاره‌ای‌اش در خیابان شامپیونه، واقع در پاریس، با گاز خودکشی کرد.

بخشی از کتاب صوتی آب زندگی

«کلاغ سومی گفت: خواهر چه خبر تازه‌ای داری؟

کلاغ اولی جواب داد: قار... اگه چیزایی که ما می‌دونیم آدم‌ها می‌دونستن! شاه کشور ماه تابون مرده. چون جانشین نداره، فردا باز هوا می‌کنن. این بازه، رو شونه‌ی هرکی نشست، اون شاه می‌شه.

کلاغ دومی گفت: تو گمون می‌کنی کی شاه می‌شه؟

کلاغ اولی گفت: مردی که پای این درخت خوابیده، شاه می‌شه. اما به شرط اینکه یه شکمبه‌ی گوسفند به سرش بکشه و وارد شهر بشه. اون وقت باز میاد و رو سرش می‌شینه. اول چون می‌بینن خارجیه، قبولش ندارن و تو یه اتاق حبسش می‌کنن. می‌باست که پنجره رو واز بکنه. اون وقت دوباره باز از پنجره میاد و رو سرش می‌شینه.

کلاغ سومی گفت: واه... شاه کشور کرها!

کلاغ دومی گفت: می‌دونی دوای کری اون‌ها چیه؟

کلاغ سومی گفت: آب زندگیه. اما اگه آب زندگی به مردم بدن و گوششون باز بشه، دیگه زیر بار اربابشون نمی‌رن!»

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

الگوسازی اقتصادسنجی کلان در ایران؛ جلد اول
محمد نوفرستی
غایت ابداع؛ نامه‌های عربی خاقانی
خاقانی شروانی
بچه ها در آشپزخانه
جیل اگلتون
خورشید بی‌غروب
علی شریعتی
بیماری پروستات
دیوید کرک
انقلاب فرهنگی چین (۱۹۷۶-۱۹۶۶)
دانیل لزه
شیاطین تکرار خواهند شد
میثم ضیائی
روزگار آشنا
عادله ارشادی‌مقدم
اصول فلسفه و روش رئالیسم جلد ۲
مرتضی مطهری
پوشش اسلامی: چالش‌ها و راهکارها با رویکردی به مهندسی فرهنگی
حسن بنیانیان
در حبس
آنیتا دسای
I Love Imam Ali (AS)
غلامرضا حیدری ابهری
آتش اژدها
تامی دونباواند
آغاز و پایان جنگ های جهانی
نوید عاشوری
چرند و پرند
علی اکبر دهخدا
آشنایی با دفاع مقدس
رضا شیرزادی
ارتباط بین دعاوی مراجع قضایی و مراجع داوری
حامد میرزایی
شازده کوچولو
آنتوان دوسنت اگزوپری
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بانو
زونا گیل
یک روز انتظار
ارنست همینگوی
شرط‌بندی
آنتوان چخوف
بچه مردم
جلال آل احمد
شهر آی قصه ـ قسمت اول: دایناماینا
پوریا عالمی
تهمت
آنتوان چخوف
زن زیادی
جلال آل احمد
بچه مردم
جلال آل احمد
گربه‌ی چکمه پوش
ریحانه ظهیری
فارسی شکر است
محمدعلی جمالزاده
می شکنم در شکن زلف یار
حسین سروقامت
سه پرسش
لئو تولستوی
آینه
محمود دولت‌آبادی
گربه‌ی لوبیا پز
اسماعیل پورکاظم
سه پرسش
لئو تولستوی
مغزنوشته‌های یک نوزاد
مهرداد صدقی
گلدسته‌ها و فلک
جلال آل احمد
آخرین برگ
او هنری
نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵۰ دقیقه

حجم

۶۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵۰ دقیقه

حجم

۶۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان