دانلود کتاب صوتی خلق رفتارهای ماندگار با صدای سلمان ظاهری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خلق رفتارهای ماندگار اثر مارشال گلدسمیت

دانلود و خرید کتاب صوتی خلق رفتارهای ماندگار

معرفی کتاب صوتی خلق رفتارهای ماندگار

کتاب صوتی خلق رفتارهای ماندگار نوشتهٔ مارشال گلدسمیت و مارک رایتر و ترجمهٔ محسن وارثی است. سلمان ظاهری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی خلق رفتارهای ماندگار

می‌دانیم که شناخت خود و آگاهی از رفتار مهم است. معمولاً در پی همین شناخت و برای داشتن حس رضایت در زندگی می‌خواهیم رفتاری را در خود تغییر دهیم یا ایجاد کنیم، اما پرسش مهم این است که چگونه به تغییر مطلوبمان دست یابیم. ممکن است در بهترین حالت بدانیم چه می‌خواهیم و چه کاری باید بکنیم. در مسیر رسیدن به آن رفتار شاید بارها برنامه‌ریزی کنیم، اما موفق نشویم. به قول مارشال گلدسمیت «ما همه برنامه‌ریزانی عالی اما مجریانی ضعیفیم.» واقعاً چرا؟ این کتاب را بشنوید.

کتاب صوتی خلق رفتارهای ماندگار از ۴ بخش کلی و ۲۲ فصل تشکیل شده است. بخش نخست با یک پرسش اساسی آغاز شده و آن این که «چرا به فردی که دوست داریم باشیم، بدل نمی‌شویم؟». نویسنده‌ها در ۸ فصل کوشیده‌اند این پرسش را از زوایای مختلف بررسی کنند تا پاسخ‌گویی به آن نیز میسر شود. آن‌ها حقایقی تغییرناپذیر در تغییر رفتار را بیان کرده، از انگیزه‌هایی عقیدتی که تغییر رفتار را متوقف می‌کند گفته، نقش محیط را به مخاطب نشان داده، از شناسایی انگیزه‌ها و سپس عملکردشان سخن گفته، دلایل اجرای ضعیفِ برنامه‌های عالی را بر شمرده و از اهمیت پیش‌بینی محیط سخن گفته‌اند. در پایان هم با بیان مفهوم چرخ تغییر، بخش نخست را مرور کرده‌اند. بخش دوم «تلاش» نام دارد. نویسنده‌ها پس از ۳ فصل که به اهمیت پرسش‌گری اختصاص یافته، به بیان جایگاه مربی پرداخته‌اند؛ در ادامه اصطلاح «اِمتِدا» مطرح شده که مخفف عبارت «آیا من تمایل دارم...» است که مارشال گلدسمیت و مارک رایتر نشان داده‌اند چقدر و چگونه می‌تواند یاری‌رسان باشد. بخش سوم «لطفاً بیشتر سامان‌دهی کنید» ابتدا به اهمیت سامان‌دهی پرداخته و سپس از فرسایش، کمک‌گرفتن، پرسش‌های ساعتی، مضرات کمال‌طلبی و انگیزه‌بخشی به خود سخن گفته است. بخش آخر «افسوس نخورید» نام دارد. نویسنده‌ها در این بخش ابتدا به چرخهٔ دلدادگی پرداخته و سپس با بررسی خطرات گذران زندگی بدون تغییر، این کتاب صوتی را به پایان رسانده‌اند.

شنیدن کتاب صوتی خلق رفتارهای ماندگار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی خلق رفتارهای ماندگار

«آرام‌آرام بر من نمایان شد که شاید قواعد رهبری بر اساس موقعیت در بستر تغییر رفتار مدیریت‌شده‌ی بزرگسالان نیز مفید باشد. چه می‌شود اگر برنامه‌ریز درون هر یک از ما، همانند رهبران موثر در برخورد با زیردستان خود، بتواند موقعیت‌های مختلف را در طول روز ارزیابی کند و شیوه‌ی مناسب مدیریت را برای مجری درونمان انتخاب کند؟ این فرایندی دومرحله‌ای است: سنجش نیاز و انتخاب شیوه.

بسیاری از ما به طور خودکار این نوع خودارزیابی را به کار می‌گیریم. زمانی که مهم باشد، ما از حسی غریزی درباره‌ی میزان کمک خودمدیریتی مورد نیازمان برخورداریم. برخی اهداف به هیچ هدایت و نظارتی نیاز ندارند یا حداکثر به کمی از آن نیازمندند. ما این اهداف را نمی‌نویسیم یا برایشان زمان خاصی در نظر نمی‌گیریم یا از دستیارمان نمی‌خواهیم که انجام دادنشان را به ما یادآوری کند.»

نظرات کاربران

ali
۱۴۰۲/۱۱/۰۱

این کتاب به شما کمک میکنه خودتون رو توسعه بدید و رفتارها و عادتتون رو درست کنید.

زمان

۸ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۷۳۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۷۳۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۶,۰۰۰
تومان