دانلود کتاب صوتی بینوایان (جلد سوم: ماریوس) با صدای مهیار ستاری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بینوایان (جلد سوم: ماریوس) اثر ویکتور هوگو

دانلود و خرید کتاب صوتی بینوایان (جلد سوم: ماریوس)

نویسنده:ویکتور هوگو
امتیاز:
۴.۳از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بینوایان (جلد سوم: ماریوس)

کتاب صوتی بینوایان (جلد سوم: ماریوس) نوشتهٔ ویکتور هوگو و ترجمهٔ مهرنام سپهری است. مهیار ستاری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. این رمان مهم، مشهور و ارزشمند در قرن نوزدهم نوشته شد، اما داستان آنْ داستانِ امروز همهٔ ماست؛ همهٔ ما که در اجتماع زندگی می‌کنیم و گاه دچار بی‌عدالتی‌هایی می‌شویم که زندگی‌مان را نابود می‌کند.

درباره کتاب صوتی بینوایان (جلد سوم: ماریوس)

از این جلد به بعد وارد فضای انقلابی و سیاسی فرانسه در قرن نوزدهم می‌شویم. در این کتاب با ماریوسِ جوان آشنا می‌شویم که شیفتهٔ کوزت شده است. خانوادهٔ تناردیه هم به پاریس آمده‌اند و به سرنوشت غریب و فقیرانه‌ای دچار شده‌اند. اما هنوز تناردیه از کوزت و ژان والژان کینه به دل دارد. اینجاست که دوباره پای ژاور به ماجرا کشیده می‌شود. ماریوس در این بین با پیشنهادی از سمت ژاور مواجه شده و در دوراهی سختی قرار می‌گیرد که باید یا والژان را انتخاب کند یا تناردیه را که جان پدرش را روزی نجات داده بود. او سعی می‌کند راهی بیابد تا بدون خیانت به تناردیه به ژان والژان کمک کند. 

والژان به تقلا می‌افتد که جان خودش را نجات دهد. باید ببینیم ماریوس در این بین چه کاری می‌کند و آیا ژان والژان می‌تواند از مهلکه فرار کند؟

شنیدن کتاب صوتی بینوایان (جلد سوم: ماریوس) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی قرن نوزدهم در فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویکتور هوگو

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رمانتیسم فرانسوی است. هوگو به‌عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگوکنندهٔ تاریخ معاصر فرانسه است.

ویکتور هوگو سومین پسر کاپیتان «ژوزف لئوپولد سیگیسو هوگو» (که بعدها به مقام ژنرالی نائل آمد) و «سوفی فرانسوا تره بوشه»، در ۲۶ فوریهٔ ۱۸۰۲ در بزانسون به دنیا آمد. او به‌شدت تحت‌نفوذ و تأثیر مادرش بود. مادر او از شاه‌دوستان و از پیروان متعصب آزادی به‌شیوهٔ «ولتر» بود و تنها پس از مرگ مادر بود که پدرش، آن سرباز شجاع، توانست ستایش و علاقهٔ فرزندش را نسبت به خود برانگیزد. سال‌های کودکی ویکتور هوگو در کشورهای مختلفی سپری شد؛ مدت کوتاهی در کالج نجیب‌زادگان در مادرید کشور اسپانیا درس خواند و بعد در فرانسه تحت‌آموزش معلم خصوصی خود، «پدر ریوییو»، کشیشی بازنشسته قرار گرفت. هوگو در ۱۲سالگی، به‌دستور پدرش، به پانسیون کوردیسیر وارد شد و بخش اعظم تحصیلات ابتدایی‌اش را آنجا گذراند. تکالیف مدرسه، مانع مطالعه و نگارش تصنیف‌های ادیبانهٔ ویکتور نشد؛ او سرودنِ شعر را با ترجمهٔ اشعار «ویرژیل» شروع کرد و همراه با این اشعار، قصیده‌ای بلندی در وصف سیل سرود. با انتشار شعر بلند «شادی» که تصویری از لحظه‌لحظهٔ زندگی بود، به جمع شاعران پیوست. ویکتور هوگو توانست پیش از ۲۰سالگی، اولین قصهٔ بلند خود، یعنی کتاب «بوگ ژارگال» را منتشر کند و با انتشار این کتاب، به جمع ادیبان هم راه یافت.

کتاب «بینوایان» یک رمان تاریخیِ فرانسوی است که در سال ۱۸۶۲ منتشر شد و از بزرگ‌ترین آثار قرن نوزدهم به شمار می‌آید. این رمان هر چند داستان زندگی «ژان والژان»، «کوزت» و «ماریوس» را بیان می‌کند، در مبارزه با بی‌عدالتی نوشته شده است و از فقر و فلاکت مردم سخن می‌گوید و فساد ریشه‌دار حکومتی را هم نقد می‌کند. هوگو در سال ۱۸۳۱ میلادی کتاب «گوژپشت نوتردام» را منتشر کرد، اما این اثر، به‌لحاظ ادبی، جایگاهی پس از بینوایان دارد. «آخرین روزهای یک محکوم به اعدام» هم اثری دیگر از هوگو است که در سال ۱۸۲۹ منتشر شد.

ویکتور هوگو به‌دلیل حمایتی که از طبقه‌ٔ محروم جامعه می‌کرد، همیشه موردخشم سران دولت بود؛ به همین دلیل نیز سال‌هایی از زندگی‌اش را در تبعید در بروکسل و جزیره‌ای در دریای مانش گذراند. پس از سرنگونی امپراطور رم، در سال ۱۸۷۰، به‌عنوان قهرمان ملی به فرانسه بازگشت. ویکتور هوگو پس از تحمل یک دوران طولانی بیماری در ۲۲ مهٔ ۱۸۸۵ در پاریس چشم از دنیا فروبست.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور هوگو
ویکتور هوگو
فرانسوی | تولد ۱۸۰۲ - درگذشت ۱۸۸۵

ویکتور هوگو یکی از شاعران، داستان‌نویسان و نمایشنامه‌نویسان بزرگ پیرو سبک رومانتیسم فرانسوی است. هوگو به عنوان یکی از بهترین نویسندگان فرانسوی شهرت جهانی دارد و آثارش به بسیاری از اندیشه‌های سیاسی و هنری رایج در زمان خودش اشاره کرده و گویی بازگو کننده تاریخ معاصر فرانسه است.

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۰۹۹۷۵
۱۴۰۲/۰۱/۲۳

بی گمان، بعد از مرشد و مارگاریتا ،بهترین اثریه که هم خواندم و هم گوش دادم.

زمان

۶ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۳۶۹٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۳۶۹٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان