دانلود کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان با صدای امید تقوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان اثر ادوارد براون

دانلود و خرید کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان

گوینده:امید تقوی
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۵از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان

کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان نوشتهٔ ادوارد براون و ترجمهٔ مانی صالحی علامه است. امید تقوی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. پژوهشگران این اثر را به‌عنوان یک اثر فرهنگی مهم انتخاب کرده و آن را بخشی از پایگاه دانش تمدن دانسته‌اند.

درباره کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان

کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان حاوی برداشت‌هایی از زندگی، شخصیت و اندیشهٔ مردم ایران است که در طی ۱۲ ماه اقامت ادوارد براون در ایران در سال‌های ۱۸۸۷ تا ۱۸۸۸ میلادی نوشته شده است. این شرق‌شناس انگلیسی، متن کتاب را با غلبه بر آرمان‌های استعمارگر زمانه‌ای که در آن نوشته شده، به‌شکل روایتی پر جنب‌وجوش و اندیشمندانه ارائه کرده که مبتنی بر شیفتگی‌های واقعی ایرانیان و مردم آن است. برای هر کسی که علاقه دارد در حوزهٔ شرق‌شناسی، سفرنامه‌نویسی و فرهنگ فارسیْ اطلاعاتش را بالا ببرد، کتاب صوتی حاضر، یکی از منابع مهم به شمار می‌رود. این کتاب علاوه بر معرفی دقیق و ارائهٔ تصویری زنده از سرزمین و مردم ایران، در واقع راهنمای مطمئن و مرجع موثق ادبیات و تفکر جدید ایران است.

در این کتاب صوتی، ایران در عصر قاجار را از زاویه‌دید ناظری دقیق و تیزبین خواهیم نگریست که با وجود علاقه به سرزمین ایران، هرگز بر کاستی‌ها و عیوبِ مشهود در فرهنگ مردمانِ این سرزمین چشم نبست. کتاب یک سال در میان ایرانیان، همچون سفرنامه‌های مشابهی که به قلم دیگر مستشرقین نامدار غربی به رشتهٔ تحریر درآمده، حاوی اطلاعات ارزشمندِ فراوانی درمورد زندگی اجتماعی ایرانیان در اواخر سدهٔ نوزدهم میلادی است؛ البته این اطلاعات بیشتر ناظر به جزئیات زندگی قشر روشنفکر ایرانی در بازهٔ زمانی موردبحث هستند؛ چه، ادوارد براون به‌سبب روحیات و گرایشات خاص خویش، حین اقامت خود در ایران، بیشتر با نخبگان ایرانی نشست‌وبرخاست داشت. با وجود این، هنگام شنیدن کتاب یک سال در میان ایرانیان، به مطالب و گزارش‌های جالب‌توجهی نیز درمورد زندگی ایرانیانِ متعلق به دیگر طبقات اجتماعی برمی‌خوریم. گفته شده است که از نکات جالب‌توجه کتاب حاضر، اطلاعات ارزنده‌ای است که ادوارد براون از وضعیت جامعهٔ زرتشتی ایران در عصر قاجار ارائه داده است؛ اطلاعاتی که صرف‌نظر از اهمیت تاریخیشان، واجد نکاتی مهم در باب الهیات، مناسک و اصول اعتقادات زرتشتی هستند. شاید جذاب‌ترین بخش کتاب یک سال در میان ایرانیان، فرازهایی از اثر باشد که نگارنده در آن‌ها، از شیفتگی خویش نسبت به زبان پارسی سخن رانده و دلیل این شیفتگی را با لحنی تأثیرگذار بازگو کرده است.

شنیدن کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد ایران از زبان شرق‌شناس مشهور انگلیسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ادوارد براون

ادوارد گرانویل براون (Edward Granville Browne) مشهور به ادوارد براون، شرق‌شناس، مورخ و ادیب برجستهٔ بریتانیایی بود که در سال ۱۸۶۲ میلادی به دنیا آمد و در سال ۱۹۲۶ درگذشت. او به خانواده‌ای سرشناس و ثروتمند تعلق داشت. پدر او، سِر بنجامین براون، صاحب یک شرکت کشتی‌سازی بزرگ بود، ادوارد براون اما چندان علاقه‌ای به قدم‌نهادن در مسیر پدر نداشت. نزد او، تحصیل علم بر نیل به ثروت و سرمایه اولویت داشت؛ از همین رو، نهایت تلاش خود را به کار بست تا موفق به تحصیل در رشتهٔ پزشکی دانشگاه کمبریج شود. علاقهٔ ادوارد براون به شناخت تاریخ و فرهنگ سرزمین‌های آسیایی در دوران نوجوانی در او شکل گرفت. همین علاقه بود که در نهایت براون را عازم سرزمین ایران ساخت و شوق یادگیری زبان پارسی را در سر او انداخت.

امروزه از ادوارد براون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ایران‌شناسان غربی یاد می‌کنند؛ دانشمندی که به‌باور بسیاری از صاحب‌نظران، زبان و ادبیات پارسی را بسیار بیشتر از متکلمان اصلی این زبان می‌شناخت. شهرت براون نزد ایرانیان، بیش از همه مرهون نگارش کتابی مفصل با عنوان «تاریخ ادبیات ایران» است؛ اثری عالمانه که کماکان یکی از متون معتبر درسی در دانشکده‌های ادبیات فارسی به شمار می‌رود. عناوین برخی از دیگر آثار ادوارد براون عبارت است از «تاریخ طب اسلامی»، «تاریخ مشروطیت ایران»، «نامه‌هایی از تبریز»، «ترجمهٔ چهار مقالهٔ نظامی عروضی»، «ترجمهٔ تاریخ گزیدهٔ حمدالله مستوفی» و «یک سال در میان ایرانیان».

بخشی از کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان

«با این که روح نمی‌تواند از عالمی که به‌واسطه‌ی نحوه‌ی زندگی خود استحقاق آن را پیدا کرده بالاتر برود، ولی ممکن است به دلایلی در سر راه خود به عوالم بالاتر، مدتی در عالم برزخ متوقف شود. عادت‌های مذموم و یا عملی ناهنجار و بد، وقتی انقدر نباشد که مانع صعود روح به عوالم بالاتر شود، باعث چنین توقفی می‌شود و صعود روح به عوالم بالاتر را مدتی به تأخیر می‌اندازد. بنابراین چنین استنباط می‌شود که ساکنان عالم برزخ سه گروهند. دو گروه ساکنان دائمی هستند که تا ابد در حالت خوشی یا عذاب خیالی که خود استحقاق آن را یافته‌اند باقی می‌مانند. گروه سوم ارواحی هستند که موقتاً در عالم برزخ مانده‌اند تا جزای بعضی گناهان خود را ببینند، سپس به عوالم بالاتر روند.

در یک مورد این سؤال را از میرزا اسدالله مطرح کردم: دو نفر «الف» و «ب» در تمام طول مدت زندگی با یکدیگر دوست بوده‌اند. اولی طوری زندگی کرده است که مستحق سعادت شده و دومی مستحق عذاب. هردو پس از مرگ وارد عالم برزخ می‌شوند. در آنجا سزای اعمال خود را می‌بینند. یکی خوشبخت می‌شود و دیگری بدبخت. آیا «الف» تحت تأثیر بدبختی «ب» قرار نخواهد گرفت؟»

نظرات کاربران

علی
۱۴۰۲/۰۸/۱۰

فوق العاده شنیدنی و جذاب با گویندگی دلنشین امید تقوی

کاربر ۶۶۰۶۶۹۰
۱۴۰۲/۰۳/۱۹

خوبه احسنت به کشور فرانسه

کاربر 4058522
۱۴۰۲/۱۰/۳۰

خیلی عالی بود صدای گوینده هم انگار یه ته لهجه انگلیسی داشت که خیلی به طبیعی بودن اثر کمک کرد دمتون گرم

پیام روشن
۱۴۰۲/۱۰/۲۱

اثر کلاسیک و فوق العاده ارزشمند ادوارد براون ارزش بارها شنیدن و تعمق دارد. گویندگی اثر بسیار موثر و خوب است و با توجه به نثر نسبتا دشوار آن گوینده از عهده برآمده است با این حال خالی از اشکالات

- بیشتر
Salem Sholeh
۱۴۰۲/۰۱/۱۲

بنظر من کتابی بی نهایت جذاب هست با صدایی دلنشین ، این کتاب را به کسانی که علاقمند به سفرنامه خوانی و تاریخ ایران هستند حتما توصیه میکنم برای من بسیار جالب بود که در زمان ناصرالدین شاه جوانی (

- بیشتر

زمان

۲۸ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۲۷۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۸ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۲۷۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۶۸,۰۰۰
تومان