دانلود کتاب صوتی یخبندان سیاه با صدای مهدی محرمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی یخبندان سیاه اثر پتر اشتام

دانلود و خرید کتاب صوتی یخبندان سیاه

نویسنده:پتر اشتام
گوینده:مهدی محرمی
انتشارات:واوخوان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی یخبندان سیاه

کتاب صوتی یخبندان سیاه نوشتهٔ پتر اشتام و ترجمهٔ مونا حسینی است. مهدی محرمی گویندگی این مجموعه داستان کوتاه صوتی را انجام داده و واوخوان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی یخبندان سیاه

کتاب صوتی یخبندان سیاه، ۹ داستان کوتاه به قلم پتر اشتام را در بر گرفته است. شخصیت‌های این داستان‌ها از ماه یا مریخ نیامده‌اند؛ آن‌ها مردمی عادی هستند که چالش‌ها و دشواری‌هایشان برای ما بیگانه و نامأنوس نیست. آن‌ها مردمی هستند که هر روز بی‌تفاوت از کنارشان عبور می‌کنیم و حالا در این کتاب پای قصهٔ زندگیشان می‌نشینیم. پتر اشتام در داستان‌های کوتاه کتاب صوتی یخبندان سیاه با دقت و باریک‌بینیِ یک جراح، قلب لحظات شکننده و آشکار زندگی روزمره را به تصویر کشیده است. شخصیت‌های این داستان‌ها بانکدار، دانشجو، مادر یا بازنشسته هستند. آن‌ها در شهر نیویورک یا جایی در سوئیس زندگی می‌کنند، در لندن یا ریگا مشغول به کارند و در شلوغیِ باری در لیسبون از کنار یکدیگر می‌گذرند. آن‌ها از روال پیش‌پاافتادهٔ زندگی روزمره تنفس می‌کنند. این مجموعه داستان صوتی، مردم عادی را مرکز توجه قرار می‌دهد.

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

«شناور روی آب»، «یخبندان سیاه»، «اطراف شهر»، «همه حق دارند»، «کاری که از دست ما برمی‌آید»، «سرزمین پاک»، «در امتداد شب»، «گودال‌های عمیق» و «ملاقات» عناوین داستان‌های این کتاب صوتی هستند.

شنیدن کتاب صوتی یخبندان سیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر سوئیس  و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی یخبندان سیاه

«از بین درختان می‌توانستم بارانی‌ای که مونیکا پوشیده بود را ببینم. آب را گذاشته بودم به جوش بیاید و می‌خواستم قهوه درست کنم که صدایم کرد. جنگل خیلی انبوهی بود. زمین مملو از بوته‌ها و شاخه‌های درختانی بود که به پا گیر می‌کردند و راه رفتن از میان آن‌ها دشوار بود. پس از چند قدم دستانم و لباس‌هایم پر از لجن و گل شد. همین که نزدیک شدم مونیکا گفت: «ساکت باش.» و دیدم که مایکل جلوی او کز کرده است. وقتی نفس کشیدن پر سروصدای او را دیدم گفتم: «چی شده؟» مونیکا گفت: «یه لحظه دیدم داشت می‌دوید و بعد یه‌دفعه افتاد رو زمین.» زانو زد و شانه‌های مایکل را گرفت و گفت: «چی شده؟ ساندرا کجاست؟» مایکل نفس‌نفس‌زنان گفت: «کفشام... کفشام کجاست؟ نمی‌تونم پیداشون کنم.» مونیکا گفت: «ساندرا کجاست؟»

- رفت کمک بیاره.

خیلی شانسی بود که سر از سوئد درآوردم و قرار شد با مونیکا به تور قایق‌رانی با قایق‌های کانو برویم. ما در قطار با مایکل و ساندرا آشنا شدیم. هردوی آن‌ها شلوار شش‌جیب نخی بنفش پوشیده بودند. ساندرا گفت این ششمین بار است که به سوئد می‌آید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۱۵۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۱۵۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان