دانلود کتاب صوتی رفیق دن کامیلو با صدای مهدی محرمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رفیق دن کامیلو اثر جووانینو گوارسکی

دانلود و خرید کتاب صوتی رفیق دن کامیلو

گوینده:مهدی محرمی
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی رفیق دن کامیلو

کتاب صوتی رفیق دن کامیلو نوشته جووانینو گوارسکی است و با ترجمه غلامعلی لطیفی و صدای مهدی محرمی در انتشارات واوخوان منتشر شده است.

درباره کتاب رفیق دن کامیلو

دن کامیلو و پپونه قهرمانان مجموعه داستان‌های نویسنده و روزنامه‌نگار ایتالیایی، جووانینو گوارسکی هستند. بیشتر داستان‌های دن کامیلو در مجله هفتگی کاندیدو منتشر شد که نویسنده با جووانی موسکا تأسیس کرده بود. این داستان‌ها با نام «دنیای کوچک» در مجموع ۳۴۷ داستان کوتاه بود و در هشت کتاب منتشر شد که تنها سه کتاب اول آن زمانی منتشر شد که گوارسی هنوز زنده بود.

دن کامیلو یک کشیش محله است و گفته می‌شود که از یک کشیش واقعی کاتولیک رومی، پارتیزان جنگ جهانی دوم و بازداشتی در اردوگاه‌های کار اجباری به نام دن کامیلو والوتا (۱۹۱۲-۱۹۹۸) الهام گرفته شده بود. پپونه یک شهردار شهر کمونیست است. تنش‌های بین دو شخصیت و جناح‌های مربوط به آنها اساس طرح‌های طنز آثار را تشکیل می‌دهد. در این کتاب دن کامیلو و پپونه تصمیم می‌گیرند به شوروی بروند تا چهره حقیقی کمونیست را برای مردم روشن کنند. آن‌ها در این سفر با تمام تفاوت‌ها کنار هم قرار می‌گیرند و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهند پنهان کردن هویت دن کامیلو است. اما این موضوع چندان آسان به نظر نمی‌رسد. 

شنیدن کتاب رفیق دن کامیلو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جووانینو گوارسکی

جووانینو اولیویرو جوزپه گوارسکی متولد ۱ مه ۱۹۰۸ است و در ۲۲ ژوئیه ۱۹۶۸ درگذشته، او روزنامه‌نگار، کاریکاتوریست و طنزنویس ایتالیایی بود که شناخته‌شده‌ترین مخلوق او کشیش دن کامیلو است. جووانینو گوارسی در خانواده‌ای متوسط ​​در فونتانل دی روکابیانکا، استان پارما، متولد شد. او همیشه در مورد این واقعیت که او، یک مرد بزرگ، صاحب نامی به معنای جان کوچک یا جانی است، شوخی می‌کرد. در سال ۱۹۲۶ خانواده او ورشکست شدند و او نتوانست تحصیلات خود را در دانشگاه پارما ادامه دهد. پس از کار در مشاغل مختلف، او شروع به نوشتن برای یک روزنامه محلی کرد. در سال ۱۹۴۳ او به ارتش فراخوانده شد و به دلیل مخالفتش با فاشیسم هنگامی که ایتالیا در سال ۱۹۴۳ یک آتش بس با متفقین امضا کرد، او به عنوان یک زندانی نظامی ایتالیایی دستگیر شد و به همراه سایر سربازان ایتالیایی در اردوگاه‌هایی در لهستان تحت اشغال آلمان تقریبا دو سال زندانی شد. پس از جنگ گوارشی به ایتالیا بازگشت و در سال ۱۹۴۵ یک مجله طنز هفتگی تاسیس کرد. او در مجله‌اش مدام از کمونیست‌ها انتقاد می‌کرد و شعاری را ابداع کرد که بسیار رایج شد: «در داخل اتاق رای‌گیری، خدا می‌تواند شما را ببیند، استالین نمی‌تواند». زمانی که کمونیست ها در انتخابات ایتالیا در سال ۱۹۴۸ شکست خوردند او باز هم ساکت ننشست و به انتقاد از حزب حاکم ادامه داد. معروف‌ترین ساخته‌های طنز او داستان‌های کوتاه او هستند که در اواخر دهه ۱۹۴۰ آغاز شد، این مجموعه که با نام دنیای کوچک منتشر می‌شد درباره رقابت بین دن کامیلو، یک کشیش ایتالیایی سرسخت، و پپونه شهردار کمونیست روستای دره پو ریور است. او در سال ۱۹۶۸ بر اثر حمله قلبی در سن ۶۰ سالگی در سرویا درگذشت. 

از روی کتاب شوهر مدرسه‌ای این نویسنده فیلمی به نام نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ به کارگردانی ابوالحسن داوودی و نویسندگی فیلم‌نامهٔ پیمان قاسم‌خانی ساخته شد. اگر چه بیش از ۳۰ سال از مرگ گوارسکی می‌گذرد و اثر او از شمول قانون حمایت از حقوق مؤلفین و مصنفین خارج شده، ولی در هیچ جای این فیلم اشاره‌ای به اقتباس داستان از اثر گوارسکی نشده‌است.

نظرات کاربران

ams1363
۱۴۰۱/۰۳/۰۶

من واقعا از شنیدنش لذت بردم فقط چند غلط تلفظی و خوانشی داشت که کمی توی ذوق می‌زد.

raana
۱۴۰۲/۰۹/۱۸

عالی بود

کاربر ۱۰۵۹۱۲۲
۱۴۰۱/۰۸/۱۶

بسیار عالی .داستانی که با دید منتقدانه و طنز آلود به کمونیسم ایتالیا و روسیه سرک میکشه . نویسنده با تبحر زیادی با کاراکتر ها و کلمات بازی میکنه. بسیار خوب داستان ساخته و پرداخته شده. این صرفا یک رمان نیست.

- بیشتر

زمان

۵ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۳۲۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۳۲۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۶,۰۰۰
۴۶,۲۰۰
۳۰%
تومان