دانلود کتاب صوتی محاصره شده با احمق ها با صدای حمید یزدانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی محاصره شده با احمق ها اثر توماس اریکسون

دانلود و خرید کتاب صوتی محاصره شده با احمق ها

معرفی کتاب صوتی محاصره شده با احمق ها

کتاب صوتی محاصره شده با احمق ها نوشتهٔ توماس اریکسون و ترجمهٔ نگار صابرآرا است. حمید یزدانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را که ۴ الگوی رفتار انسانی را به ما نشان داده، منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی محاصره شده با احمق ها

کتاب صوتی محاصره شده با احمق ها به این پرسش پاسخ داده است که چگونه با هر یک از ۴ الگوی رفتار انسانی، به‌طور مؤثری در دنیای تجارت و زندگی ارتباط برقرار کنیم. انسان متولد می‌شود، رشد می‌کند و اولین کسانی که می‌بیند، پدر و مادرند. دنیایش رفته‌رفته بزرگ‌تر می‌شود؛ مهد کودک، مدرسۀ ابتدایی، دبیرستان، دانشگاه، محل کار، دوستان، افراد خانواده، همکاران، استادها، همسر، فرزندان و... . دایرۀ اطرافمان هر روز بزرگ‌تر می‌شود و ما و احساسمان هر روز کوچک‌تر می‌شویم؛ زیرا از اینکه دیگران مثل ما دنیا را نگاه نمی‌کنند، مثل ما رفتار نمی‌کنند، مثل ما فکر نمی‌کنند، مثل ما حرف نمی‌زنند، عکس‌العمل‌ها و احساساتشان شبیه ما نیست، می‌ترسیم، مضطرب می‌شویم و احساس تنهایی می‌کنیم؛ درنتیجه با بزرگ‌ترشدن و بالارفتن سن، دنیای درونمان کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

معاشرت، برقراری ارتباط، تعامل، درک‌شدن و ادراک دیگران اصول مهمی در زندگی‌هایمان هستند. بدون حضور دیگران، بدون دیده‌شدن و دیدن، بدون شنیده‌شدن و شنیدن، اجتماعی به وجود نخواهد آمد. شناخت خودمان در وهلۀ اول و شناختن تفاوت دیگران، حائز اهمیت است و از بروز اختلافات، سوءتفاهم‌ها و ناراحتی‌ها جلوگیری می‌کند؛ چراکه ما متوجه می‌شویم چه کسی هستیم، چه چیزهایی برایمان مهم است و چرا و نیز درمی‌یابیم که چه انتظارات، مهارت‌ها، نقایص و نقاط قوتی داریم. بدون خودآگاهی، چطور می‌توانیم نیازهایمان را بفهمیم؟ چطور می‌توانیم لازمهٔ خوشحالی‌ها، غم‌ها، استرس‌ها و نگرانی‌هایمان را بفهمیم؟ شناخت الگوهای رفتاری ما را یاری می‌کند تا به تفاوت‌های خود و دیگران احترام بیشتری بگذاریم و زندگی مؤثرتر و بهتری داشته باشیم. زندگی، بازی ورقی است که چیدمان ورق‌ها در آن بسیار مهم است.

طبقه‌بندی و تفکیک آدم‌ها هم آسان و هم خطرناک است. شاید هر کسی که متفاوت با شما رفتار می‌کند، از منظر شما اشتباه رفتار می‌کند. در دنیای امروز با این همه پیچیدگی، باید بیشتر یکدیگر را بشناسیم، ضعف و قدرت یکدیگر را درک کرده و به یکدیگر بیشتر ارزش بدهیم. کتاب صوتی محاصره شده با احمق ها در این زمینه به ما کمک می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی محاصره شده با احمق ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی محاصره شده با احمق ها

«در دوران دبیرستان بود که متوجه شدم ارتباطم با یک‌سری از آدم‌ها بهتر از بقیهٔ آن‌هاست. صحبت کردن با بعضی از آن‌ها برایم آسان‌تر بود. ارتباطم با برخی از دوستانم بهتر بود؛ در مکالمه با آن‌ها کلمات خود به خود جاری می‌شدند. هیچ‌گاه اختلافی بین ما نبود. با بعضی دیگر دقیقاً موضوع عکس این بود؛ انگار که هم آن‌ها و هم من اصلاً یکدیگر را درک نمی‌کردیم.

چرا حرف زدن با بعضی‌ها برایم راحت‌تر بود؟ به‌عنوان یک جوان این سؤالی بود که شب‌ها من را بیدار نگه داشت. چرا گفت‌وگوی ما با بعضی‌ها خود به خود پیش می‌رود، درحالی‌که با بعضی‌ها اصلاً نمی‌توان مکالمه‌ای را آغاز کرد؟ غیرقابل درک است. شروع کردم به تست کردن آدم‌ها با روش‌های مختلف. سعی می‌کردم حرف و بحث یکسانی را با آن‌ها داشته باشم و عکس‌العمل آن‌ها را بررسی کنم. با بعضی‌ها بحث ادامه پیدا می‌کرد و با بعضی‌ها هم نه. بعضی‌ها فکر می‌کردند من از سیاره‌ای دیگر آمده‌ام.

وقتی جوان هستیم، ساده‌تر فکر می‌کنیم؛ چرا که دوستان اطرافمان عکس‌العمل‌های معمولی را با ما دارند. تصور می‌کردم افرادی که نمی‌توانم با آن‌ها ارتباط برقرار کنم، مشکل دارند. من که همیشه همان آدم بودم! آدم‌های خاصی عکس‌العمل‌های یکسانی با من داشتند. آن‌ها آدم‌های سرسختی بودند؛ چرا که من قادر به درک آن‌ها نبودم. تفکرات دوران جوانیم نتایج حیرت‌انگیزی برایم داشت و البته سال‌ها بعد این افکار در من تغییر کرد.

زندگی در محل کار و خانواده جریان بیشتری گرفت. آدم‌ها را به ۲ گروه تقسیم کردم: آدم‌های حساس که همه چیز را درک می‌کنند و آدم‌های سرسخت که چیزی را درک نمی‌کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۱ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۶۱۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۶۱۵٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۸۰۰
۶۰,۰۶۰
۳۰%
تومان