دانلود کتاب صوتی نان داغ ، کباب داغ با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نان داغ ، کباب داغ اثر رضا بهرام‌پور

دانلود و خرید کتاب صوتی نان داغ ، کباب داغ

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۰از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نان داغ ، کباب داغ

کتاب صوتی نان داغ، کباب داغ نوشتهٔ رضا بهرام پور است. تایماز رضوانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه این کتاب تاریخی را که در دورهٔ قاجار می‌گذرد، منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی نان داغ، کباب داغ

کتاب صوتی نان داغ، کباب داغ حاوی روایت‌هایی مضحک از دربار سلاطین قاجار است. در کتاب صوتی نان داغ، کباب داغ به دربار شاهان قاجاری سفر می‌کنید. رضا بهرام پور در این کتاب صوتی با رویکردی طنز و با مهارتی چشمگیر، به‌مرورِ تاریخ حکومت پادشاهان قاجاری پرداخته است. خوانش طنز از تاریخْ پدیده‌ای است که در ادبیات معاصر ایران کمتر به آن پرداخته شده است. این نگرش و کتاب‌هایی از این دست، به علاقه‌مندان مطالعهٔ تاریخ کمک می‌کند از گزند صُلب‌بودن و یک‌نواختی مطالعهٔ چنین آثاری در امان باشند؛ به بیان دیگر استفاده از زبان و نگاه آغشته به طنز است که چنین فرایندی را تسهیل می‌کند.

به قدرت‌رسیدن سلسلهٔ قاجار از پسِ دورانی سراسر آشفتگی و نزاع در ایران، نشان از صلح و وحدت جدیدی برای مردمان این سرزمین داشت. یکی از پررنگ‌ترین مؤلفه‌های هویت شاهان قاجاری، استقبال از مدرنیته‌ای بود که در ممالک غربی با شدت و سرعت بیشتری جریان داشت. این امر هم شامل تغییرات بزرگ در دولت بود و هم پذیرش و گشودگی در برابر فناوری‌های جدید مانند راه‌آهن و تلگراف، اما این دوران تاریخی بزنگاه‌های تاریک و پرتنش بسیاری را به خود دید. با گذشت سالیان متمادی، ایران و ایرانی هنوز درگیر اثرات طولانی‌مدت برخی از ناکارآمدی‌های حکومت دوران قاجار هست.

شنیدن کتاب صوتی نان داغ، کباب داغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ ایران در دوران قاجار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی نان داغ، کباب داغ

«میرزا آقاخان نوری، صدراعظم بی‌کفایت و نیرنگ‌باز ناصرالدین شاه قاجار بود. او پس از این که موفق شد به همراهی و همدستی مهدعلیا، مادر شاه، و دیگر درباریان و شاهزادگان مفت‌خور و عیاش قجری، امیرکبیر، وزیر کاردان و اصلاح‌طلب شاه جوان را از میدان به‌در کرده و به‌منظور استراحتی تمام‌وقت، به دیار باقی رهسپارش کند، با حکم ناصرالدین شاه به صدارت رسید و سررشته‌ی امورات مملکتی را در دست گرفت.

میرزا آقاخان نوری از تبار همان وزرا و دولتمردانی بود که همواره تشنه‌ی نان و نامی بوده و طلب قدرت، کسب ثروت و ارضای شهوت را با ایفای وظیفه و مسئولیت اشتباه گرفته‌اند. می‌گویند آقاخان که علاقه و محبت فراوانی به ایل و خاندانش داشته، و همواره در هر مقام و موقعیتی هوای همشهری‌ها و بچه‌محل‌هایش را داشته، در اندک زمانی پس از به صدارت رسیدنش، شبکه‌ای عظیم و گسترده از نوری‌ها در سراسر کشور ایجاد کرد که اکثر مشاغل، مناصب و پست‌های حساس مدیریتی ایالات و ولایات را به فردی از تبار و خاندان خویش سپرد و در عمل اختیار حکومت در سراسر کشور را به دست گرفت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۳۶۶٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۴ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۳۶۶٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان