دانلود کتاب صوتی بابا بزرگ سبیل موکتی با صدای آرش راسخ + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بابا بزرگ سبیل موکتی اثر علی اصغر سیدآبادی

دانلود و خرید کتاب صوتی بابا بزرگ سبیل موکتی

گوینده:آرش راسخ
انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:
۴.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بابا بزرگ سبیل موکتی

کتاب صوتی بابا بزرگ سبیل موکتی نوشتهٔ علی اصغر سیدآبادی است. آرش راسخ گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است. نوجوانان در این رمان صوتی با ماجرای نوه و پدربزرگی که سبیل‌هایش روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود، روبه‌رو هستند.

درباره کتاب صوتی بابا بزرگ سبیل موکتی

کتاب تخیلی و صوتی بابا بزرگ سبیل موکتی ما را با پدربزرگی روبه‌رو می‌کند که سبیلش از اول هم بزرگ بود، اما از وقتی خبرنگاران تلویزیون و روزنامه‌ها از سبیلش گزارش تهیه کردند، سبیل با سرعت بسیاری رشد کرد. با این سبیل غول‌پیکر، زندگی بابابزرگ به قدری سخت شده است که او دیگر نمی‌تواند راحت توی خیابان راه برود، نمی‌تواند راحت وارد خانه شود و حتی بخوابد. راهی جز کوتاه‌کردن سبیل نیست، ولی شخص اصلی این رمان صوتی، نوهٔ پدربزرگ، نقشهٔ بهتری دارد؛ البته او در این راه با دوستانش همراه است. داستان از جایی شروع می‌شود که پسر کوچک به‌خاطر دوری والدینش راهی خانهٔ پدربزرگ و مادربزرگ می‌شود. بابابزرگ از مشهورشدن خوشش نمی‌آید؛ فقط دوست دارد بچه‌ها را خوشحال کند. بزرگ‌ترشدن سبیل، بابابزرگ را با چالش‌های جدیدی روبه‌رو می‌کند. این چالش‌ها به‌همراه نوه‌اش به اتفاقاتی جذاب تبدیل می‌شود که شنونده را به شنیدن رمان ترغیب می‌کند.

زاویه دید کتاب اول‌شخص است و وقایع از زبان پسربچه روایت می‌‎شود. ما در این رمان صوتی شاهد رفتار صمیمانهٔ پدربزرگ، مادربزرگ و نوه در عین احترامی که نوه برای پدربزرگ و مادربزرگ خود قائل است، هستیم. اهمیت‌دادن به بچه‌ها و توجه به علایق و نظرات آن‌ها از سوی بزرگ‌ترها نیز در این رمان دیده می‌شود. بچه‌ها به‌صورت فعال با دوستان خود و بزرگ‌ترها در تعاملند و هم‌فکری می‌کنند و از اهمیت مشورت‌کردن آگاهند. بچه‌ها نظر می‌دهند، به نظر یکدیگر احترام می‌گذارند و از حق رأی برخوردارند.

شنیدن کتاب صوتی بابا بزرگ سبیل موکتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به همهٔ نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علی اصغر سیدآبادی

علی اصغر سیدآبادی در سال ۱۳۵۰ در سیدآباد به دنیا آمد. او مروج کتاب‌خوانی، نویسندهٔ کودک و نوجوان و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان است. از این نویسندهٔ ایرانی بیش از ۵۰ کتاب منتشر شده که موضوع برخی از آن‌ها مباحث نظری ادبیات کودک و نوجوان و باقیْ داستان و شعر برای کودکان و نوجوانان است. سیدآبادی در سال ۱۳۹۷ از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به‌عنوان یکی از کاندیداهای ایرانی برای دریافت جایزهٔ آسترید لینگرن معرفی شد. «بابا بزرگ سبیل موکتی» یکی از رمان‌های او برای نوجوانان است.

بخشی از کتاب صوتی بابا بزرگ سبیل موکتی

نه، هنوز هم قصه تمام نشده است.

توی راه که برمی‌گشتم، پروانه‌ها را دیدم. چند پروانه رنگارنگ زیبا این طرف و آن طرف می‌پریدند و همراه من می‌آمدند. گاهی به سبیلم نزدیک می‌شدند و دوباره برمی‌گشتند اما وقتی برمی‌گشتند، رنگ‌شان عوض می‌شد. یک دفعه وسوسه شدم که روی سبیل‌هایم را ببینم. وای نمی‌دانید چه‌خبر بود. یک عالمه پروانه‌ی رنگارنگ روی سبیلم ردیف نشسته بودند. اگر نوه‌ام آن‌جا بود، حتما اسمم را می‌گذاشت(بابا بزرگ سبیل پروانه‌ای!)

حالا قصه‌ی من تمام شد.

نظرات کاربران

کاربر ۳۹۰۷۸۳۶
۱۴۰۱/۰۹/۱۰

فوق العاده زیبا و جذاب مخصوصن آنجایی که بابا بزرگ با سبیل خصوصی حرف می زند

کاربر 8497842
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

آشغال بود برای همین به شما توصیه می کنم که اصلا این کاری که من کردم رو نکنین از طرف Bita mohammadi

Maryam Ghanbarian
۱۴۰۱/۰۹/۰۲

کتاب ۱ قسمت ۲ رهایی از روی برنامه خاصی بخرید اما سیبیل نداره نمیدونم بابا کتاب و بخورید کتاب ابله

زمان

۵ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۷۶۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۷۶۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان