دانلود کتاب صوتی میر عماد قزوینی با صدای ایمان رئیسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی میر عماد قزوینی اثر امین فقیری

دانلود و خرید کتاب صوتی میر عماد قزوینی

نویسنده:امین فقیری
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی میر عماد قزوینی

کتاب صوتی میر عماد قزوینی نوشتهٔ امین فقیری و با صدای ایمان رئیسی است و آوانامه آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی روایتی جذاب و شنیدنی از زندگی یکی از پرآوازه‌ترین هنرمندان تاریخ هنر ایران زمین است. کتاب صوتی میر عماد قزوینی از مجموعهٔ فرزانگان انتخاب شده است.

درباره کتاب صوتی میر عماد قزوینی

میرعماد حسنی قزوینی در سال ۹۶۱ در قزوین به دنیا آمد و ۶۳ سال بعد در ۱۰۲۴ شمسی در اصفهان چشم از جهان فروبست. او زندگی خود را در شهرها و سرزمین‌های گوناگونی از جمله قزوین، اصفهان، تبریز، ترکیه‌، حجاز و خراسان سپری کرد. میرعماد در طول ۱۶ سال سکونت خود در اصفهان شاگردان بسیاری را تربیت کرد و آثار هنری ارزشمندی را از خود بر جای گذاشت. او خوشنویسی پرآوازه و از سرآمدان هنر خوشنویسی ایرانی و بزرگ‌ترین خوشنویس در خط نستعلیق است.

درخصوص مرگ میرعماد اقوال بسیاری گفته و نوشته شده است؛ اما غالب این نظریات گواه بر آن هستند که این هنرمند نامدار به دستور شاه‌عباس صفوی به قتل رسید. او که در ابتدا از مقربان درگاه شاه عباس به شمار می‌رفت، رفته‌رفته با برانگیخته شدن حسادت رقیبانی همچون علیرضا عباسی، محبوبیت خود را نزد شاه از دست داد و این عناد شخصی مقدمه‌ای بر صدور دستور قتل وی شد. البته بسیاری نیز معتقدند شاه‌عباس به‌سبب تعصبی که بر مذهب تشیع داشت، میرعماد را به‌سبب گرایش به تسنن به قتل رساند.

کتاب صوتی میر عماد قزوینی روایتی داستان‌وار از زندگی پرفرازونشیب میرعماد حسنی قزوینی خطاط و خوش‌نویس عصر صفوی به قلم امین فقیری است. میرعماد قزوینی کسی است که خط نستعلیق را به اوج و کمال خود رسانده است.

شنیدن کتاب صوتی میر عماد قزوینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران هنر خوشنویسی و آثار میرعماد پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کسانی که زندگی‌نامه‌های بزرگان و داستان‌های تاریخی را می‌پسندند از این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

درباره امین فقیری

فقیری در شیراز به دنیا آمد و در خانواده‌ای اهل کتاب و فرهنگ برزگ شد. وی برادر ابوالقاسم فقیری فارس‌شناس معروف است. وقتی که در لباس سپاه دانش به روستا رفت، زندگانی تلخ روستاییان او را واداشت تا از آن‌ها بنویسد. او حاصل چهار سال نوشتن را همگی در نخستین مجموعهٔ داستانی خود به نام دهکدهٔ پرملال در سن ۲۳سالگی انتشار داد. این کتاب تا قبل از انقلاب ۵ بار چاپ شد ولی پس از آن اجازه چاپ نیافت. چاپ ششم آن در سال ۱۳۸۲ توسط نشر چشمه منتشر شد. این کتاب جزء کتاب‌های شاخص دههٔ ۴۰ و ۵۰ است. بزرگان ادبیات ایران همگی این کتاب را ستودند و به دلیل ممنوعیت چاپ مجدد، در اروپا داستاهای این کتاب به صورت زیراکسی پخش می‌شد؛ چراکه داستان‌های دهکده پرملال نمودار درد و رنج روستاییانی بود که بر خلاف تبلیغات دولت، از عدم بهداشت، خرافات و فقر فرهنگی و بی چیزی در رنج بودند.

آثار او از این قرار هستند:

آثار

دهکده پر ملال (مجموعه داستان) (۱۳۴۶)

کوچه باغ‌های اضطراب (۱۳۴۸)

کوفیان (۱۳۵۰)

شب (نمایشنامه)

غم‌های کوچک (۱۳۵۲)

دوست من (نمایشنامه)

سیری در جذبه و درد

قالیبافان (نمایشنامه)

سخن از جنگل سبز است و تبردار و تبر

دو چشم کوچک خندان

تمام باران‌های دنیا

مویه‌های منتشر (۱۳۶۸)

آهوی زیبای من (برای کودکان)

اگر باران ببارد (برای نوجوانان)

گزیده داستان‌ها

رقصندگان (رمان)

زندگی با ورزش (برای نوجوانان)

انگار هیچ وقت نبوده (مجموعه داستان) (۱۳۸۲)

پلنگ‌های کوهستان (رمان) (۱۳۸۱)

گربه (۱۳۹۵)

شهربازی (مجموعه داستان) انتشارات ماه بارن (۱۳۹۵)

میرعماد

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۱۷۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۱۷۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان