دانلود کتاب صوتی معماری شادمانی با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی معماری شادمانی اثر آلن دو باتن

دانلود و خرید کتاب صوتی معماری شادمانی

نویسنده:آلن دو باتن
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی معماری شادمانی

کتاب صوتی معماری شادمانی نوشتهٔ آلن دو باتن و ترجمهٔ رضا اردلان است. مصطفی طالبیان مقدم گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و شنیدار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی که حاوی خلاصهٔ کتاب اصلی است، به رابطهٔ میان سازه‌های ساخت بشر و شادمانی و تندرستی پرداخته است.

درباره کتاب صوتی معماری شادمانی

در کتاب صوتی معماری شادمانی به این موضوع پرداخته می‌شود که ساختمان‌ها چگونه موجب یادآوری خاطرات و افراد می‌شوند و چگونه با ما صحبت می‌کنند. همچنین درباره‌ٔ زیبایی در معماری بحث شده و نشان داده می‌شود که چگونه معماری جنبه‌های خاصی از شخصیت افراد را برملا می‌کند. به‌راستی معماری چه نقشی در زندگی دارد؟ از اهرام مصر تا آسمان‌خراش‌های امروزی، معماری نه‌فقط یک حرفه برای رفع نیازهای بنیادی انسان، بلکه یک هنر است و هر جا پای هنر در میان باشد، ناگزیر حرف زیبایی نیز به میان می‌آید. شاهکارهای معماری نظیر معابد قدیمی، کلیساهای قرون وسطی، خانه‌های بورژوایی و آسما‌ن‌خراش‌های امروزی تحسین هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزند، اما زیبایی در معماری به چه معناست؟ چه ویژگی‌های خاصی در ساختمان برای انسان خوشایند است و سلیقه‌ٔ معماری هر کسی نشان‌دهنده‌ٔ چیست؟

در کتاب صوتی حاضر به پرسش‌های زیر پاسخ داده می‌شود:

۱. چرا فعالان اجتماعی در ظروف پر نقش‌ونگار غذا نمی‌خورند؟

۲. چگونه ممکن است خانه‌ای با دیوارهای سفید و ساده، افکار آشوب‌گرایانه را مهار کند؟

۳. چرا الوارهای چوبی کف اتاق با الگوی شطرنجی چیده می‌شوند؟

شنیدن کتاب صوتی معماری شادمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران هنر معماری و ارتباط آن با مفاهیم دیگر پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن دو باتن

آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن درباره زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دوباتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در مؤسسه خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دوباتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دوباتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد؛ ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دوباتن، تسلی‌بخشی‌های فلسفه و هنر سیروسفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دوباتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن دوباتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی‌کردن را نمی‌آموزند مدرسهٔ زندگی را تأسیس کرد. دوباتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

موضوعاتی که در مدرسه زندگی تدریس می‌شوند متنوع‌اند. اما همه‌ٔ این آموزش‌ها در راستای افزایش خودشناسی هستند. زیرا گردانندگان این مدرسه معتقدند تنها با خودشناسی است که می‌توانیم زندگی برتر و رضایت‌بخش‌تری داشته باشیم. مجموعه‌ٔ آموزش‌های این مدرسه در شش دسته‌ٔ کلی تقسیم‌بندی می‌شود. خودشناسی، ارتباطات (Relationships)، کار، آرامش، رفتار‌های اجتماعی و فرهنگ و فراغت.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این مؤسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که باتوجه‌به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دوباتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدئو، جلسه‌ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دوباتن تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، معماری خوشبختی، شغل مورد علاقه، خودشناسی، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، آرامش، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسهٔ زندگی به فارسی ترجمه‌ شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

بخش‌هایی از کتاب صوتی معماری شادمانی

«معماری‌ای که برای یک شخص زیبا به نظر می‌رسد، منعکس کنندهٔ ارزش‌های اوست؛ اما چرا همسویی محیط اطراف زندگی با عقاید و ارزش‌ها اهمیت دارد؟

زیرا محیط پیرامون هر کسی کمک می‌کند تا بخش‌هایی از شخصیت او نمایان شود. این مسئله مهم است، زیرا انسان‌ها لایه‌های روان‌شناختی متصل و پیچیده‌ای دارند که همهٔ آن‌ها به راحتی در دسترس نیست. برای مثال، نمی‌توان به راحتی به لایه خلاق و آنی خود در هر زمانی دست پیدا کرد. برای اینکه بتوان موتورهای خلاقیت را به راه انداخت می‌بایست در محیطی مناسب قرار گرفت؛ طبیعتاً یک پارک زیبا بسیار الهام‌بخش‌تر از یک اتاق خالی و بی‌روح است.

همین واقعیت ساده تا به حال به هزاران شیوه مورد استفاده قرار گرفته است.‌ مثلاً معماری مذهبی برای برانگیختن بُعد روحانی مردم از همین اصل بهره می‌برد. معماران مذهبی می‌دانستند که محیط پیرامونی بر افراد تأثیر می‌گذارد و به همین خاطر در تلاش بودند تا از ساختمان‌های خود برای انتقال اطلاعات درباره دیدگاه مذهبی‌شان نسبت به عبادت، معنویت و نیایش استفاده کنند. بنابراین کلیساهایی با سقف‌های بلند، طاق‌های قوس‌دار و شیشه‌های رنگی روشن ساختند تا جنبه معنوی و عبادی افرادی را که وارد آن‌ها می‌شوند، برانگیزند. افرادی که گذرشان به چنین کلیساهایی افتاده تأیید می‌کنند که قرار گرفتن در آن فضا، عقاید مسیحی را باورپذیرتر کرده است.

این شیوه‌ها فقط در معماری مسیحی استفاده نشده است.‌ معماران مسلمان نیز از هندسه برای نزدیکی به خدا استفاده کرده‌اند. اصل راهنما برای آن‌ها این بود که وقتی کسی الگوهای هندسی و فوق‌العاده متقارن کاشی‌های مساجد را ببیند، به یاد کمال و بزرگی خدا می‌افتد که جهان را بر پایه نظم خاصی بنا نمود. تقارن کاشی‌ها و نقش و نگارهای مساجد نیز بیانگر آن است که خدا طبیعت را بر پایه قوانین متقارنی بنا کرده است؛ لذا هر عملی که در گوشه‌ای از این جهان هستی انجام دهیم، در گوشه‌ای دیگر تأثیرش نمایان شده و به ما بازمی‌گردد.

حتی خانه‌ها و مکان‌های غیرمذهبی نیز از شیوه‌هایی استفاده می‌کنند تا جنبه‌های خاصی از شخصیت افراد را نمایش دهند. یک خانهٔ منظم، روشن و راحت، بُعد آرام، اصیل و صبور یک شخص را برجسته می‌کند. چنین محیطی می‌تواند سرپناهی امن، بعد از یک روز طولانی و خسته کننده در محل کار باشد.»

نظرات کاربران

shaghayegh
۱۴۰۱/۰۸/۱۶

این کتاب الن دوباتن حرف جدیدی برای گفتن ندارد و فوق العاده سطحی است ..

زمان

۲۳ دقیقه

حجم

۲۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۳ دقیقه

حجم

۲۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان