دانلود و خرید کتاب کروکی مقدمه ای در اسکیس حمید روحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کروکی مقدمه ای در اسکیس اثر حمید روحی

کتاب کروکی مقدمه ای در اسکیس

نویسنده:حمید روحی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کروکی مقدمه ای در اسکیس

کتاب «کروکی مقدمه ای در اسکیس» نوشتۀ حمید روحی است و انتشارات عصر کنکاش آن را منتشر کرده است. کروکی مقدمه ای در اسکیس، جلد اول مجموعۀ هاشور است.

درباره کتاب کروکی مقدمه ای در اسکیس

کروکی، مهارت ترسیم یک واقعیت خارجی بدون دخل و تصرف در آن است و یکی از مباحث مربوط به معماری به شمار می‌رود. حمید روحی، مدرس باتجربۀ رشتۀ معماری در مؤسسۀ آموزش عالی دانا کتاب کروکی مقدمه‌ای در اسکیس را تألیف کرده است. این کتاب جلد اول مجموعۀ هاشور است.حمید روحی در کتاب کروکی مقدمه‌ای در اسکیس تلاش کرده است تا مجموعه قوانینی برای ترسیم کروکی ارائه کند. مجموعۀ هاشور ۲ جلد دارد. در جلد دوم این کتاب، بناهای تاریخی ثبت‌شدهٔ شهر بندرعباس به صورت کروکی ترسیم و پس از آن با تکنیک‌های مختلف راندو شده است.

کتاب کروکی مقدمه‌ای در اسکیس در ۷ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: تعاریف و ابزار کروکی»، «فصل دوم: خط»، «فصل سوم:مصالح در بنا»، «فصل چهارم: طبیعت»، «فصل پنجم: پرسناژ»، «فصل ششم:ترکیب‌بندی» و «فصل هفتم:چند کروکی»

خواندن کتاب کروکی مقدمه ای در اسکیس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان معماری، طراحی و نقاشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کروکی مقدمه ای در اسکیس

«اندازۀ کاغذ

برای ترسیم کروکی بهتر است از کاغذ اندازۀ A3 استفاده کنید؛ چون اندازهٔ استاندارد برای تهیۀ مواردی چون تخته شاسی، کاور، کیف،کپی، اسکن و... آسان‌تر است.

جنس و بافت کاغذ

برای تمرین‌های ابتدایی بهتر است از کاغذ A3 معمولی موجود در بازار استفاده کنید. اگر از بناهای تاریخی بدون ریزه‌کاری و جزئیات کروکی می‌کشید، بهتر است از کاغذکاهی استفاده کنید. در این نوع کروکی اگر کاغذ جوهر را پخش کند به حال و هوای کروکی کمک می‌کند. در کروکی روی کاغذکاهی نمی‌توان جزئیات و ریزه‌کاری‌ها را خوب نمایش داد؛ ولی برای ترسیم خطوط قوی مناسب است. برخی از کاغذ و مقوای مناسب موجود در بازار عبارت‌اند: مقوای گراف کنجدی، مقوای نخودی (کاغذ)، مقوای کوتد، کاغذ گراف، کاغذبرش، مقوای اشتنباخ، کاغذ پارس. می‌توانید کاغذکاهی را پشت شیشه بچسبانید. بعد از یک هفته که بافت کاغذ خشک شد با خودنویس روی آن کار کنید.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان