دانلود کتاب صوتی زنان اسطوره ای با صدای ندا پوریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زنان اسطوره ای اثر جین شینودا بولن

دانلود و خرید کتاب صوتی زنان اسطوره ای

معرفی کتاب صوتی زنان اسطوره ای

کتاب صوتی زنان اسطوره ای نوشتهٔ جین شینودا بولن و ترجمهٔ نجمه زینلی است. ندا پوریان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات موج کتاب آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارهٔ نمادهای اسطوره‌ای و روان‌شناسی زنان در دوران کمال است.

درباره کتاب صوتی زنان اسطوره ای

کتاب صوتی زنان اسطوره ای به بررسی و تحلیل نمادهای اسطوره‌ای در روانکاوی «یونگ» پرداخته است. با شنیدن این اثر صوتی می‌توانید راهکارهای مفیدی را برای شناخت خود، به‌عنوان یک زن و یا درک شخصیت زنان اطراف خود به‌کار گیرید. زنان در طول تاریخ با الگوهای رفتاری ویژه‌ٔ خود معرفی می‌شوند و هر یک در حوزهٔ خاصی از جامعه فعالیت می‌کنند. جنبش‌های فمنیستی که با فرازونشیب‌هایی در طول تاریخ همراه بوده‌اند، همواره برای توانمندسازی زنان و رسیدن آن‌ها به برابری کوشیده‌اند.

جین شینودا بولن در کتاب صوتی زنان اسطوره‌ای کهن‌الگوهایی را بیان می‌کند که در رفتار زنان وجود دارند و می‌توان آن‌ها را در میان اساطیر یونان باستان یافت. کهن‌الگوها همان افکار، رفتارها و عملکردهایی هستند که به‌عنوان سمبل از گذشتگان به ما رسیده‌ و در ناخودآگاه جمعی جامعه نقش بسته‌اند. نویسنده در این کتاب صوتی پس از بیان مقدمه‌ای مفصل، به معرفی الهه‌های اساطیری زن می‌پردازد. در واقع او الگوهای کهن را در قالب ۷ تیپ شخصیتی ارائه می‌کند و توضیح می‌دهد زنان چطور می‌توانند تصمیم بگیرند که کدام الگوها را در خود پرورش دهند و کدامیک از آن‌ها را مهار کنند. آگاهی از این الگوها و تبدیل آن‌ها به یک قدرت درونی به زنان کمک می‌کند که به قهرمانان بهتر و توانمندتری در زندگی خود تبدیل شوند.

طیف گسترده‌ای از مخاطبان این کتاب زنانی خواهند بود که هنوز وارد سنین میان‌سالی نشده‌اند. مطالب این کتاب صوتی به این دسته از زنان کمک می‌کند، با شناختی کامل نسبت به همهٔ تغییراتی که در انتظارشان است، پیش بروند. شناخت شرایط جدید و تغییرات حاصل از آن سبب می شود تا آمادگی و پذیرش آن‌ها برای همراه‌شدن با مسیر جدید بالاتر رود. علاوه بر آن مادران این زنان جوان در سنین میان‌سالی و یا کهن‌سالی هستند و آگاهی از این مرحلهٔ جدید در زندگی مادرانشان، به درک آن‌ها و به پذیرش این تغییرات کمک می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی زنان اسطوره ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه پیرامون رابطهٔ زن و اسطوره پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی زنان اسطوره ای

آفرودیت خدابانوی عشق و زیبایی بود که رومی‌ها او را ونوس می‌نامیدند. او زیباترین خدابانوی المپ بود و سوژه‌ی مورد علاقه‌ی نقاشان و پیکرتراشان که او را برهنه و یا نیمه‌برهنه به تصویر می‌کشیدند، تا زیبایی اندام او را به نمایش بگذارند. آفرودیت از دریا متولد شد و تولد او در نقاشی بوتیسلی در دوران رنسانس با عنوان تولد ونوس جاودانه شد. او در نقاشی‌اش هیچ اشاره‌ای به خشونت رخ‌داده در اسطوره‌ی تولد او نکرد. کورانوس پدر زئوس، پدرش اورانوس، خدای آسمان را شکست داد. او را عقیم کرد و آلتش را به دریا انداخت و آفرودیت از دل دریا به شکل یک خدابانوی کامل و بالغ متولد شد. وقتی به ساحل آمد، مورد استقبال خدایان قرار گرفت و یکی از المپیان شد. اکثر خدایان به او پیشنهاد ازدواج دادند و او آزادانه می‌توانست انتخاب کند. در میان همه خدایان، او هفائستوس، خدای آهنگری را که پایی چلاق داشت انتخاب کرد. آفرودیت قدرت عجیبی در عاشق کردن خدایان و میرندگان داشت و فقط خدابانوهای باکره می‌توانستند مقاومت کنند. او خودش هم معشوق‌های زیادی داشت که به‌راحتی درگیرشان می‌‍‌شد. آفرودیت روزگاری پرستیده می‌شد و مورد احترام قرار می‌گرفت.

نظرات کاربران

مریم قاسمی
۱۴۰۱/۰۸/۲۱

چرا وقتی میخوام نشون کنم کتاب رو خطا در ارتیباط میزنه کلا هر کتابی که میخوام نشون کنم اینطوری میشه

زمان

۱۰ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۷۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۷۱۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان