دانلود کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان با صدای نسترن حسنی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان اثر کارن بلاث

دانلود و خرید کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

معرفی کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان نوشتهٔ کارن بلاث کتابی در زمینهٔ روان‌شناسی کودک و نوجوان است که با ترجمه عباس عبدالهی و آرزو ضاربی و صدای نسترن حسنی در انتشارات پندار تابان منتشر شده است. 

درباره کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان

نوجوان بودن در دنیای امروز چندان آسان نیست. فشار و استرس بسیار زیادی وجود دارد: مدرسه، برنامه‌های پس از فارغ‌التحصیلی، گروه‌های همسالان، دوستان، والدین، دوست‌یابی و تعجب از این‌که چگونه خود را با این شرایط وفق می‌دهد.

دکتر کارن بلاث در کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان ابزارهای خودشفقتی را ارائه می‌دهد تا وقتی احساس تنهایی می‌کنیم، در شبکه‌های اجتماعی مقایسه می‌شویم، هنگامی که با استرس تحصیلی یا فشار هم‌سالان روبرو می‌شویم یا در حال عبور از هویت جنسی یا جنسیتی خود هستیم، آن‌ها را در زندگی روزمره‌ٔ خود بگنجانیم.

بسیاری از تمرین‌های موجود در این کتاب این است که می‌توانیم آن‌ها را هرکجا که هستیم در آرامش، در حال حرکت و در لحظهٔ درگیری و کشمکش اجرا کنیم. انجام تمرین‌های منظم و عملی خودشفقتی این کتاب به سلامت روان و احساس ما کمک می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی خودشفقتی برای نوجوانان را به چه کسانی پیشنها می‌کنیم

والدین و مربیان و روان‌شناسان مخاطبان این کتاب‌ هستند.

بخشی از کتاب خودشفقتی برای نوجوانان

«بگذارید حدس بزنم. احساس می‌کنید کافی نیستید به این معنی که به‌اندازهٔ کافی باهوش، قوی، زیبا و یک انسانِ ایده‌آل نیستید؟ احساس می‌کنید بقیه خیلی بهتر از شما هستند؟ مهم نیست چقدر سخت تلاش می‌کنید، این احساس شماست. البته، ناراحت‌کننده و عذاب‌آور است و احساس می‌کنید همه می‌توانند نقایص شما را ببینند.

ممکن است گاهی اوقات از آن صدای بی‌وقفه یک نتیجه بگیرید؛ آن صدای انتقادگر شما را تنها نمی‌گذارد. همیشه نق می‌زند، در گوش شما فریاد می‌زند، به شما می‌گوید به‌اندازهٔ کافی خوب نیستید، می‌توانید بهتر عمل کنید و هر نقصی که دارید مانند یک لامپ بزرگ همهٔ چشم‌ها را متوجه خود می‌کند.

قدم بردارید، به دنیای انسان بودن خوش آمدید. اجازه دهید به شما اطمینان دهم، شما تنها نیستید. همهٔ ما آن صدا را درون خودمان داریم، به‌خصوص نوجوانان. در سالهای نوجوانی است که آنچه ما «فراشناخت» می‌نامیم را توسعه می‌دهید، به این معنی که می‌توانید به فکر کردن بپردازید و به این معنی است که شما می‌توانید فکر کنید که دیگران، مثلاً دوستانتان، دربارهٔ شما چه فکری می‌کنند. نحوهٔ تفکر دوستان شما واقعاً مهم است، زیرا از دیدگاه تکاملی نیاز دارید به گروهی از همسالان تعلق داشته باشید، جایی که در نهایت می‌توانید یک جفت پیدا کنید و گونهٔ خود را ادامه دهید. این انگیزهٔ اساسی به تعلق داشتن، ریشه در زیست ما دارد و بنابراین، هر چیزی که تعلق خاطر ما را تهدید کند می‌تواند به‌عنوانِ یک خطر بزرگ تجربه شود.

این اولین رازی است که من با شما در میان می‌گذارم: آن صدا صدای حقیقی نیست، حتی اگر وانمود می‌کند که هست. این صدای انتقادگر درونی شماست و به هر دلیلی آنجاست، حتی گاهی مواقع دلیل خوبی دارد اما دلیل اینجا بودنش بیان حقیقت نیست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان