دانلود کتاب صوتی متفکران بزرگ با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی متفکران بزرگ اثر آلن دو باتن

دانلود و خرید کتاب صوتی متفکران بزرگ

نویسنده:آلن دو باتن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی متفکران بزرگ

خلاصه‌کتاب صوتی متفکران بزرگ از آلن دو باتن و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مصطفی طالبیان مقدم است و شنیدار آن را منتشر کرده است.

درباره خلاصه‌کتاب صوتی متفکران بزرگ

ما برای شناخت بهتر جهان، به ایده‌های بزرگ نیاز داریم. همه‌ٔ ما دوست داریم کمی دربارهٔ فلسفه، جامعه‌شناسی یا سیاست اطلاعات داشته باشیم، دوست داریم بدانیم که ارسطو یا فروید چقدر می‌توانند به ما کمک کنند، نیچه کیست و چه حرفی برای ما دارد؟ اما وقت کافی برای این کار نداریم. از سویی فکر می‌کنیم چنین کاری بسیار خسته‌کننده است، شاید به‌‌راحتی متوجه نظریاتشان نشویم، گاهی نیز شانه‌هایمان را بالا می‌اندازیم و با خود می‌گوییم اصلاً چه فرقی می‌کند؟ ارسطو، مارکس یا کامو واقعاً چه تأثیری روی زندگی روزمرهٔ ما دارند؟

اما به این موضوع فکر نمی‌کنیم که مطالعهٔ فلسفه یا جامعه‌شناسی تا چه حد می‌تواند دید ما را نسبت به جهان و انسان تغییر دهد. یک متفکر بزرگ و ایده‌های فوق‌العاده‌ٔ او چقدر می‌تواند برای حل مشکلات اصلی جامعه به ما کمک کند؟ از دیدگاه این کتاب، متفکر بزرگ کسی است که ایده‌هایش بتواند به ما کمک کند تا بهتر و پُربارتر زندگی کنیم.

موضوع غم‌انگیز دربارهٔ جامعه‌شناسی، فلسفه یا هنر این است که ما هیچگاه سعی نکردیم با آن‌ها خودمانی برخورد کنیم، تلاش نکردیم فلسفه یا سیاست را کمی عامه‌پسندتر بیان کنیم و به همین دلیل، این موضوعات همیشه دور از دسترس و یک چیز بزرگ و خسته‌‌کننده به نظر رسیده‌اند.

علاوه بر این، ما انسان‌های فراموشکاری هستیم. البته یک راه آسان برای اینکه با فراموشیِ خود مقابله کنیم وجود دارد؛ اینکه نظریات مختلف با وجود تمام پیچیدگی و سختی‌هایشان، به زبانی ساده به ما عرضه شوند.

خلاصه‌کتاب صوتی «متفکران بزرگ» نوشته‌ٔ آلن دو باتن، تاریخ را حفاری کرده است تا بتواند بزرگ‌ترین ایده‌های جهان را به ساده‌ترین شکل به شما ارائه کند. متفکران و نظریه‌هایی که بیشترین ارتباط را با زمانهٔ ما دارند؛ نظریاتی که در روزها و سال‌های آتی، وقتی در تنگناهای دشوار و مصائب زندگی روزمره محاصره شده‌اید، بتوانید به آن‌ها بازگردید و بهترین تصمیم را بگیرید.

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی متفکران بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به کسانی که می‌خواهند به متفکر بزرگی تبدیل شوند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن دو باتن

آلن دو باتن، نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیونِ ساکن بریتانیا که دغدغه‌اش نوشتن دربارهٔ زندگی روزمره به شیوه‌ای فلسفی است. او در تمام نوشته‌هایش می‌کوشد فلسفه را وارد زندگی عادی انسان کند.

آلن دو باتن نویسنده‌ٔ فلسفی در سال ۱۹۶۹ در شهر زوریخ سوئیس به دنیا آمده است. او اکنون در لندن زندگی می‌کند و مشغول مدیریت در موسسه‌ٔ خود یعنی مدرسه‌ٔ زندگی است. این نویسنده اکنون به‌عنوان نویسنده‌ٔ فلسفه‌ٔ روزانه شناخته می‌شود. او درباره‌ٔ موضوعاتی می‌نویسد که هرروزه همه‌ٔ انسان‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. موضوعاتی مانند عشق، سفر، هنر، معماری و ادبیات. کتاب‌های آلن دو باتن تاکنون به بیشتر از سی زبان دنیا ازجمله فارسی ترجمه‌ شده‌اند.

دو باتن دورهٔ دکتری فلسفه را در دانشگاهِ هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه‌کاره رها کرد. مهم‌ترین کتاب‌های آلن دو باتن، تسلی بخشی‌های فلسفه و هنر سیر و سفر نام دارند.

اولین کتاب آلن دو باتن به نام جستارهایی در باب عشق، در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد. کتابی که خیلی زود در لیست کتاب‌های پر فروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آلن در سال ۲۰۰۳ ازدواج کرده است و دو فرزند پسر دارد.

آلن دو باتن مؤسس مدرسه‌ای به نام مدرسه‌ٔ زندگی است. او با این باور که فرزندان ما در مدرسه راه و روش زندگی‌کردن را نمی‌آموزند مدرسه زندگی را تأسیس کرد. دو باتن معتقد است این فقدان دانش باعث می‌شود کودکان در زندگی بالغانه‌شان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

نویسندگان و فیلسوفان باتجربه‌ای هم در این موسسه کار می‌کنند. نکته‌ٔ جالب این است که با توجه به تفاوتِ روش‌های یادگیری، مدرسه‌ٔ زندگی آلن دو باتن، آموزه‌ها یا محصولاتش را به روش‌های مختلفی، مانند کتاب، کارگاه، ویدیو، جلسه‌ٔ روانکاوی و... ارائه می‌کند.

آلن دو باتن تاکنون شانزده کتاب شبه‌داستانی منتشر کرده است. از میان این آثار، کتاب‌های جستارهایی در باب عشق، تسلی ‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، اضطراب منزلت، دین برای خداناباوران، سیر عشق، هنر همچون درمان و تعدادی از کتاب‌های مدرسه‌ٔ زندگی به فارسی ترجمه‌شده‌اند و همه‌ٔ آن‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار قرار گرفته‌اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۵۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۵۷٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان