دانلود کتاب صوتی فقر احمق می کند با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فقر احمق می کند اثر الدار شفیر

دانلود و خرید کتاب صوتی فقر احمق می کند

نویسنده:الدار شفیر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی فقر احمق می کند

خلاصه‌کتاب صوتی فقر احمق می کند نوشتهٔ سندهیل مولاینیتن و الدار شفیر و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مصطفی طالبیان مقدم است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی بیان می‌کند که فقر به ویژگی‌های شخصیتی و عدم مدیریت درست منابع بستگی نداشته و افراد فقیر به خاطر پدیده‌ای به اسم کمیابی نمی‌توانند ذهن خود را روی تصمیمات درست متمرکز کنند و درنتیجه هر روز فقیرتر ‌می‌شوند. کتاب فقر احمق می‌ کند فقط روی فقر تمرکز نکرده جنبه‌های دیگری مثل کمبود زمان یا کمبود روابط اجتماعی را هم جزو کمیابی دسته‌بندی می‌کند.

درباره خلاصه‌کتاب صوتی فقر احمق می کند

این کتاب صوتی اطلاعات مفیدی درخصوص پول، نحوهٔ استفاده از آن و اینکه چطور می‌توانیم با فقر مقابله کنیم به ما می‌دهد. در دنیای امروز داشتن اطلاعات صحیح درمورد پول می‌تواند برای همه بسیار مهم باشد. در کتاب فقر احمق می‌ کند درمورد اینکه چگونه با راهکارهایی کاربردی از پیامدهای کمیابی بکاهید و آیندهٔ بهتری را برای خود رقم بزنید مطالب مفیدی وجود دارد.

در بخشی از این کتاب صوتی می‌شنویم که ماری درِسلر، بازیگر قدیمی سینمای هالیوود که موفق به دریافت جایزهٔ اسکار شد، جملهٔ معروفی دارد. او زمانی گفته بود اگر مورچه‌ها در این حد کارگران پرکاری هستند، چطور برای این‌ همه گشت‌وگذار وقت کافی دارند؟ این جمله چندان هم فلسفی و مبهم نیست؛ چراکه در قیاس با زندگی انسان‌ها می‌توان نکات آموزنده‌ای از آن آموخت. کمبود وقت و فهرست شلوغ کارهایی که باید انجام دهیم، یکی از ویژگی‌های دنیای مدرن امروزی است.

مفهوم کمبود آنچنان در زندگی ما رخنه کرده که برای رفع اتهام از خود بابت کم‌کاری‌ها و ناتوانی‌هایمان، همیشه فقدان زمان و پول کافی را بهانه می‌کنیم. گاهی اوقات تصور می‌کنیم که اگر به‌جای ۲۴ ساعت در روز، یکی دو ساعت وقت بیشتری در اختیار داشتیم، از عهدهٔ سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کارها هم برمی‌آمدیم.

سندهیل مولاینیتن، نویسندهٔ این کتاب، با ذکر یک خاطره در آغاز کتاب به این دسته از افراد پاسخ جالبی می‌دهد. یکی از رستوران‌های محبوب مولاینیتین غذایی را در منوی خود داشت که آوازه عطر و طعم بی‌نظیر آن به گوش همگان رسیده بود. سرآشپز رستوران که کالین نام داشت، غذایی گیاهی با ترکیب بروکلی، توفوی برشته به همراه آب پرتقال سرو می‌کرد که در فهرست غذاها جزو پرطرفدارترین‌ها محسوب می‌شد.

بعد از صرف غذا در آن رستوران، مولاینیتین متوجه شد که کالین در برنامهٔ «سرآشپز آهنی» شرکت کرده است. در این برنامه سرآشپزها می‌بایست در کمترین زمان ممکن با یک‌سری ترکیبات غذایی که داوران در اختیار آن‌ها قرار می‌دادند، دست به خلاقیت می‌زدند. یکی از این ترکیبات، کلم بروکلی بود. مولاینیتین دیگر کاملاً مطمئن شده بود که کالین با همان غذایی که هفته گذشته در رستورانش آن را سفارش داده، همه‌ٔ داوران را متعجب خواهد کرد. او با خود فکر کرد کالین باید خیلی خوش‌شانس باشد که در ترکیب پیشنهادی داوران کلم بروکلی جای داشته است؛ اما نویسنده‌ٔ کتاب درست حدس نمی‌زد! آن برنامه یک سال قبل فیلم‌برداری شده بود و در آن زمان کالین هنوز غذای ویژه خود را ابداع نکرده بود. وقتی زمان شرکت‌کنندگان به پایان رسید، کالین ظرف غذایی را که آماده کرده بود، جلوی دوربین قرار داد؛ آن غذا چیزی نبود جز همان توفوی برشته که در حال حاضر در منوی رستوران وجود داشت.

نویسنده پی برد که کمبود وقت سبب شده کالین بتواند در کمترین زمان، موفق به خلق غذایی جدید شود، اما این اتفاق فقط یک خوش‌شانسی نبود. کالین سال‌ها تجربه داشت و آن‌ همه تجربه و کار سخت بر اثر عاملی به‌ نام کمبود زمان، باعث ظهور یک نوآوری در او شده بود.

اثر کمیابی در زندگی ما به حدی می‌تواند مفید واقع شود که تاکنون تصور آن را هم نکرده‌ایم. این مفهوم در اولین نگاه، داستان خرگوش و لاک‌پشت را به‌ خاطر می‌آورد و تأکیدی بر این قضیه است که کمبودها همیشه نقص به شمار نمی‌روند.

وقتی برای یک سخنرانی آماده می‌شوید و زمان کافی ندارید یا وقتی به موعد پرداخت بدهی‌تان نزدیک می‌شوید، اثر کمیابی شما را به تکاپو انداخته و راه‌حل‌های خلاقانه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد. در واقع کمیابی می‌تواند ما را کارآمدتر کرده و توجهِ ما را بر امکاناتی که داریم، متمرکز کند.

در عین‌ حال، تمرکز بر روی کمیابی باعث بدترشدن شرایط نیز خواهد شد؛ به‌ گونه‌ای که توجهتان را از موضوع اصلی منحرف می‌کند. این کتاب به تأثیرات منفی و مثبت کمیابی و اینکه باید چه رویکردی در قبال آن داشته باشیم، می‌پردازد.

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی فقر احمق می کند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ فقر بیشتر بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۵۱۱۱۷۶۱
۱۴۰۱/۰۹/۰۶

درک درستی از مفهوم کمیابی نداشتن مترجم محترم توی نمونه صوتی مشخصه ، بجای اثر کمیابی که یه مشکل هست گوینده جوری میگه اثری کمیاب که انگار معجزست ، کاملا ترجمه اشتباه و نمونه صوتی اشتباه

زمان

۴۱ دقیقه

حجم

۳۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۱ دقیقه

حجم

۳۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان