دانلود کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا اثر ویکتور فرانکل

دانلود و خرید کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا

معرفی کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا

کتاب صوتی «انسان در جست و جوی معنا» نوشتهٔ ویکتور فرانکل با ترجمهٔ رضا اردلان و گویندگی مصطفی طالبیان مقدم در نشر شنیدار منتشر شده است. در خلاصه کتاب صوتی انسان در جست‌وجوی معنا خواهید فهمید که چگونه تجربه‌ٔ دلخراش یک زندانی در اردوگاه کار اجباری، او را به سمت معنای زندگی‌اش سوق داد؟

درباره کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا

هر کسی که چند برگی از تاریخ سیطرهٔ آلمان نازی را خوانده باشد، بی‌شک با واژه‌ای به نام «اردوگاه کار اجباری» آشناست؛ ماتم‌کده‌ و شکنجه‌گاهی که برای اقلیت‌هایی چون یهودیان، کولی‌ها، مخالفان داخلی رژیم نازی و کمونیست‌ها طراحی شده بود. اما در بیرون اردوگاه‌ها هم وضعیت خوبی حاکم نبود. بیایید یکی از تأثیرگذارترین سکانس‌های فیلم «پیانیست» ساخته‌ٔ رومن پولانسکی را با یکدیگر مرور کنیم.

در بخشی از این سکانس، سربازهای آلمانی وارد خانه یکی از شهروندان یهودی می‌شوند و از همه‌ی افرادی که دور میز شام نشسته‌اند، می‌خواهند که از جای خود بلند شوند. در میان افراد خانواده، پیرمردی را می‌بینیم که روی صندلی چرخ‌دار خود نشسته است و توان بلند شدن ندارد. افسر نازی با صدای بلند از او می‌خواهد که بلند شود؛ اما پیرمرد قادر به انجام این کار نیست. در همین حین، مأموران در برابر چشمان بُهت‌زده پیرمرد و اعضای خانواده‌اش، او را با صندلی چرخ‌دارش از تراس خانه به بیرون پرت می‌کنند.

زندانیان اردوگاه‌ها نیز هر روز با چنین صحنه‌های دلخراشی روبه‌رو می‌شدند. در میان شرایط سخت و جانفرسایی که زندانیان این اردوگاه‌های مخوف تجربه می‌کردند، یافتن واژه‌ای به نام معنا و امید همچون قطره‌ای آب در صحرایی سوزان نایاب بود؛ اما معنا و مفهوم هستی همچون گیاه پیچکی که بی‌محابا خود را بالا می‌کشد، در نهایت راه خود را از میان سیل آدمیان پیدا می‌کند، همچون جرقه‌ای تابناک در ذهن بشر می‌درخشد و به غایتِ خود می‌رسد. انسان در جست‌و‌جوی معنا بهترین توصیف این وضعیت است.

این جرقهٔ کوچک از مفهوم هستی قرار بود آرام‌آرام در گوش‌های «ویکتور فرانکل» نجوا کند؛ نجوایی که او و بقیهٔ زندانیان را به جای وسوسه‌ٔ خودکشی، به جست‌وجوی معنای زندگی بکشاند. «انسان در جست‌وجوی معنا» روایت تجربهٔ یک نجات‌یافته از اردوگاه کار اجباری است. بی‌شک هیچکس جز خودِ ویکتور فرانکل نمی‌توانست روایتگر درد و رنجی که او و دیگر زندانیان تجربه کردند، باشد.

دکتر فرانکل، روانپزشک و نویسنده‌ای بود که واژه «لوگوتراپی » را برای نخستین بار ابداع کرد. خلاصه‌ٔ این کتاب، داستان فراز و نشیب دکتر فرانکل در جست‌وجوی معنای زندگی‌ است؛ فراز‌و‌نشیبی که او را به تئوری جدیدی رهنمون کرد. مفهومی به نام لوگوتراپی یا «معنا‌درمانی» که در میان خیل عظیم درد و رنج، او را به معنای زندگی رهنمون ساخت.

هستهٔ مرکزی لوگوتراپی را می‌توان در این جمله خلاصه کرد: «اگر زندگی‌کردن رنج‌بردن است، ناگزیر برای زنده‌ماندن نیز باید معنایی در رنج‌بردن یافت.»

با شنیدن خلاصهٔ کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا درخواهید یافت که در پسِ هر رنجی، معنا و مفهومی ارزشمند نهفته است؛ مفهومی که به شما ثابت می‌کند هیچ رنجی بیهوده نیست، حتی اگر به قیمت قربانی‌شدن صدها هزار نفر و تولد یک مفهوم جدید برای بشریت باشد.

کتاب صوتی انسان در جست و جوی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

کاربر ۵۲۷۵۹۵۹
۱۴۰۲/۰۳/۱۰

چرا متن صوتی انقدر کوتاه بود؟ اگر این خلاصه کتاب بود، کاش اولش ذکر می کردین

زمان

۴۳ دقیقه

حجم

۳۹٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۳ دقیقه

حجم

۳۹٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان