دانلود کتاب صوتی لیلی و مجنون با صدای حسن همایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لیلی و مجنون اثر نظامی گنجوی

دانلود و خرید کتاب صوتی لیلی و مجنون

معرفی کتاب صوتی لیلی و مجنون

کتاب صوتی «لیلی و مجنون» اثر نظامی گنجوی  به کوشش مرتضی رشیدی آشجردی و علی‌‌اكبر احمدی دارانی با گویندگی حسن همایی توسط نوین کتاب گویا منتشر شده است. لیلی و مجنون سومین مثنوی از مجموعه مثنوی‌هایی است که به خمسه نظامی معروف‌اند.

درباره کتاب صوتی لیلی و مجنون

گوینده در این اثر، شروع به روایت داستان لیلی و مجنون می‌کند و به فراخور داستان، در قسمت‌هایی اشعار مربوط به آن اتفاق را نیز می‌خواند. از‌این‌رو افرادی که مایل هستند بدون خواندن کامل اشعار این مثنوی، داستان لیلی و مجنون را به شکلی کلی دریابند، از این شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

درباره منظومه لیلی و مجنون

مثنوی لیلی و مجنون شامل ۴۵۰۰ بیت است که به سال ۵۸۴ به نام شروانشاه ابوالمظفر اخستان سروده شده‌است. در این مثنوی داستان پرسوزو‌گداز عشق مجنون (قیس عامری) از قبیلهٔ بنی‌عامر و لیلی دختر سعد به رشتهٔ نظم درآمده ‌که از داستان‌های مشهور فولکلور عربی پیش از اسلام است.

لیلی‌ و‌ مجنون دو نوجوان نابالغ از دو قبیلهٔ متفاوت در سرزمین عربستان‌ هستند که در مکتب‌خانه به هم دل می‌بندد. خانوادهٔ مجنون به خواستگاری لیلی می‌روند و جواب رد می‌شنوند. همین موضوع آغاز به جنون رسیدن قیس است و حتی منجر به جنگ بین دو قبیله می‌شود. لیلی را نیز به مرد ثروتمندی شوهر می‌دهند؛ اما لیلی که بیمار و افسرده است، حاضر به زناشویی نمی‌شود و شوهرش هم از ناراحتی او دق می‌کند.

درباره نظامی گنجوی

حکیم ابومحمد الیاس بن یوسف بن زکی ابن مؤید نظامی شاعر معروف ایرانی در قرن ششم هجری قمری است. او بین سال‌های ۵۳۰ تا ۵۴۰ هجری قمری در شهر گنجه واقع در جمهوری آذربایجان کنونی متولد شد اما اصلیت عراقی داشته است. وی از فنون حکمت و علوم عقلی و نقلی و طب و ریاضی و موسیقی بهره‌ای کامل داشته و از علمای فلسفه و حکمت به‌شمار می‌آمده است. مهم‌ترین اثر وی «پنج گنج» یا «خمسه» است. دیوان اشعار او مشتمل بر قصاید، غزلیات، قطعات و رباعیات است. وی بین سال‌های ۵۹۹ تا ۶۰۲ هجری قمری وفات یافت.

بخشی از کتاب صوتی لیلی و مجنون

«یارب تو مرا به روی لیلی

هر لحظه بده زیاده میلی

از عمر من آنچه هست بر جای

بستان و به عمر لیلی افزای

گرچه شده‌ام چو مویش از غم

یک موی نخواهم از سرش کم


گرچه ز غمش چو شمع سوزم

هم بی غم او مباد روزم»

معرفی نویسنده
نظامی گنجوی
ایرانی

نظامی گنجوی -که امروزه یکی از ارکان ادبیات فارسی به شمار می‌رود- نه‌تنها شاعری منحصربه‌فرد، بلکه از سرآمدان روزگار خود در زمینه‌ی علوم عقلی و نقلی، از فلسفه‌ و کلام تا فقه و ادبیات عرب و حتی نجوم بوده و این تبحر در شعر او نیز نمود یافته است. در واقع نظامی را می‌توان حکیمی دانست که آتش نهفته در جانش، شاعری‌اش آموخت و از او داستان‌سرایی قهار ساخت که روایات منظومش سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل گشت و تاریخ ادبیات غنایی پارسی را به پیش و پس‌ازخود تقسیم کرد.

نظرات کاربران

پریا جون
۱۴۰۲/۰۳/۰۶

عالی بود این رو به دیگران هم توصیه می کنم هم بخرید و هم گوش بدید عالیست ممنونم از سازنندش و بخش کننده

کاربر 7607049
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

هنوز کامل نشنیدم ولی قبلاً خوانده ام ولی شنیدن. آن باید زیبا باشد.

زمان

۴ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۲۳۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۲۳۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان