دانلود کتاب صوتی در باب زندگی مینمالیستی با صدای میثاق ابطحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در باب زندگی مینمالیستی اثر فومیو ساساکی

دانلود و خرید کتاب صوتی در باب زندگی مینمالیستی

امتیاز:
۴.۳از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی در باب زندگی مینمالیستی

کتاب صوتی «در باب زندگی مینمالیستی» نوشتهٔ فومیو ساساکی با ترجمهٔ شبنم سمیعیان و گویندگی میثاق ابطحی در انتشارات ماه آوا منتشر شده است. در این کتاب تعریفی که از مینیمالیسم ارائه شده است در دو قالب است:

۱) کاهش وسایل ضروری به حداقل و ۲) دور انداختن وسایل اضافه‌مان، تا بتوانیم روی چیزهایی تمرکز کنیم که واقعاً برایمان اهمیت دارد. افرادی که این‌گونه زندگی می‌کنند همان‌هایی‌اند که نویسنده در این کتاب آن‌ها را مینیمالیست می‌نامد.

درباره کتاب صوتی در باب زندگی مینمالیستی

پیشنهاد و توضیح نویسنده دربارهٔ مطالب کتاب به این شرح است:

امیدوارم خواندن این کتاب را از ابتدای آن شروع کنید تا درک بهتری از مینیمالیسم پیدا کنید، اما اگر هم خواستید می‌توانید از هر جای کتاب که مایلید شروع به خواندن کنید. فکر می‌کنم نگاهی اجمالی به فصل سوم برای هر کسی که می‌خواهد از میزان متعلقاتِ فعلی‌اش بکاهد سودمند خواهد بود.

در فصل اول نگاهی می‌اندازم به تعریف کلمه مینیمالیست و این‌که مینیمالیست بودن دقیقاً چه معنایی دارد. همچنین شرح می‌دهم که چرا معتقدم جمعیت مینیمالیست‌ها در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است.

در فصل دوم این سؤال را طرح می‌کنم که اصلاً چرا گرد آوردن چیزهای زیاد برای ما اولویت دارد. در این فصل به عادات و علایقمان به عنوان انسان می‌پردازم و به معنایی که داشته‌هایمان برای ما دارند.

 در فصل سوم چندین قانون و تکنیک پایه‌ای برای کاستن از دارایی‌های مادی‌مان ارائه می‌دهم. من در این بخش روش‌هایی را برای دور انداختن چیزهای مختلف تدوین کرده‌ام و علاوه بر آن فهرستی برای آن گروه از مینیمالیست‌هایی تهیه دیده‌ام که می‌خواهند از شر چیزهای بیشتری خلاص شوند. همچنین شیوه‌ای درمانی ابداع کرده‌ام برای آن دسته از مینیمالیست‌هایی که به دور انداختن وسایلشان معتاد شده‌اند.

 فصل چهارم درباره تغییراتی است که هنگامِ کاستن از داشته‌هایم، تا حداقل ممکن، پشت سر گذاشته‌ام. در این فصل، علاوه بر نتایج روان‌شناسانه، اتفاقات مثبتی را بررسی می‌کنم که به دلیل مینیمالیست شدنم برایم رخداد و همچنین آن احساس شادمانه‌ای که از وجودش آگاهی بیشتری پیدا کرده‌ام. فصل پنجم دریچه‌ای می‌گشاید به این‌که چرا تغییراتی که پشت سر گذاشته‌ام باعث شادمانی من شده است و به طور کلی‌تر در طول مسیر تغییراتم چه چیزهایی درباره شادمانی یاد گرفته‌ام.

کتاب صوتی در باب زندگی مینمالیستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی در باب زندگی مینمالیستی

۱. داشتن متعلقات مادی کمتر به معنای رضایتمندی کمتر نیست

آلن گینزبرگ، شاعر آمریکایی، زمانی در جایی گفت که اگر دو برابر به فرشتان توجه کنید، به این می‌ماند که صاحب دو فرش باشید. تعداد چیزهایی که مالکشان هستید هیچ ربطی ندارند به سطح رضایتمندی‌ای که در شما به وجود می‌آورند.

می‌گویند داشتن متعلقات مادی دانستن این واقعیت است که مالک چیزی هستید و از این مالکیت هم به‌شدت آگاهید. مغز ما این‌گونه کار می‌کند. آگاهی کامل داشتن از گروه کوچکی از متعلقات محبوبمان به جای داشتن یک آگاهی بی‌قاعده از حجم عظیمی از متعلقات قابل‌قبول ممکن است احساس رضایتی را که از داشته‌هایمان به دست می‌آوریم دویا سه برابر کند.

وقتی صاحب یک فنجان قهوه‌خوری منحصربه‌فردیم که بسیار برایمان عزیز است رضایتمندی بیشتری داریم نسبت به زمانی که دو فنجان بزرگ داریم که آن‌چنان هم دوستشان نداریم. کاستن از تعداد چیزهایی که داریم از احساس رضایتمندی ما کم نمی‌کند.

۲. لباس منحصربه‌فرد خودتان را پیدا کنید

استیو جابز همیشه لباس خاص خودش را می‌پوشید: یک پیراهن یقه‌ایستاده مشکی از برند ایسه میاکه، شلوار جین برند لیوایز مدل ۵۰۱ و یک جفت کفش کتانی از برند نیو بالانس، که حتی در سخنرانی‌های عمومی‌اش هم به پا داشت. مارک زاکربرگ، مؤس فیسبوک، ظاهراً شیفته تی‌شرت خاکستری است. معروف است که اینشتین همیشه یک مدل ژاکت می‌پوشید. این افراد از «زمان» ی که دیگران صرف انتخاب لباس و پیگیری مد می‌کنند بهره می‌برند و در عوض توجهشان را به چیزهایی معطوف می‌کنند که برایشان مهم است.

برای یک زندگی راحت و پاکیزه به لباس‌های بسیار زیاد نیاز نداریم.

در حالی که خیلی‌ها ممکن است دوست داشته باشند ظاهرشان همیشه تغییر کند، می‌شود با پوشیدن لباس‌های همیشگی، که هم بسیار به ما می‌آیند و هم از آن‌ها مثل یک جور پوشش خاص ِ خودمان استفاده می‌کنیم، شیکپوش بود.

ممکن است اگر همیشه مطابق یک سَبک لباس بپوشید، برخی از افراد شما را قضاوت کنند، اما به نظرم در نهایت این هم می‌گذرد. موافقم که مد ممکن است مفرح باشد، اما دنباله‌روی از مد هم در دنیای امروز حالت افراطی پیدا کرده است.

نظرات کاربران

آرمین.
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

کتاب بسیار عالی ، و باید آن را زندگی کرد تا دید حس سبک بودن یعنی چه .

گندم
۱۴۰۲/۱۲/۱۷

محتوای کتاب عالی گوینده عالی اصلا کیف کردم این کتابو گوش دادم ،تا الان بیشتر از ده بار گوش دادم و بازم برام جذابه و کلی چیزی ازش یاد گرفتم ،کلی خونه مون خلوت شده،حتما تهیه کنید کتابو و لذت ببرید

HASAN
۱۴۰۲/۰۸/۲۸

👍🏻🤍

زمان

۶ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۳۴۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۳۴۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان