دانلود کتاب صوتی اضطراب منزلت با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اضطراب منزلت اثر آلن دو باتن

دانلود و خرید کتاب صوتی اضطراب منزلت

نویسنده:آلن دو باتن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اضطراب منزلت

کتاب صوتی «اضطراب منزلت» نوشتهٔ آلن دو باتن با ترجمهٔ رضا اردلان و گویندگی مصطفی طالبیان مقدم توسط نشر شنیدار منتشر شده است. در خلاصه کتاب صوتی اضطراب منزلت به علل اضطراب منزلت و مفهوم آن در قالب چند داستان پرداخته می‌شود.

درباره کتاب صوتی اضطراب منزلت

در کتاب اضطراب منزلت مقام و منزلت اجتماعی را از منظر فلسفی و تاریخی ارزیابی خواهیم کرد. در رمان «سرخ و سیاه» اثر تحسین شده‌ٔ استاندال، داستان جولین سورِل را می‌خوانیم؛ پسر نجاری که از طرفداران سرسخت ناپلئون بود، چرا که ناپلئون سیستم فئودالیته و اشرافی‌‌ را از بین برد و به جای آن شایسته‌سالاری را مورد حمایت قرار داد. بسیاری از مقامات ارشد کابینهٔ ناپلئون از طبقات پایین جامعه بودند و همین مسئله جولین را نسبت به آینده امیدوار می‌کرد. او آرزو داشت که با هوشمندی و توانایی‌های خود مسیر ناپلئون را بپیماید و به جایگاه او برسد.

متأسفانه جولین در زمانه‌ای زندگی می‌کرد که طبقه‌بندی‌های سخت اجتماعی مجدداً در حال پررنگ شدن بود. او به سختی می‌توانست وضعیت اجتماعی خود را تغییر بدهد و سرانجام برای رسیدن به جایگاه مورد‌نظرش به سراغ روش‌های شرم‌آوری رفت. او ابتدا همسر شهردار را اغوا کرد؛ سپس با فریبکاری، دختر مردی نجیب‌زاده را شیفته‌ی خود ساخت و کم‌کم به این باور رسید که هر چه فریبکارتر و فرصت‌طلب‌تر باشد، می‌تواند زودتر به اشرافیتی که آرزویش را دارد، برسد؛ اما آنچه در نهایت نصیب جولین شد، تیغ تیز گیوتین بود.

شرایط روحی که جولین در طول زندگی خود تجربه می‌کرد، «اضطراب منزلت» نامیده می‌شود و به دلیل سلسله ‌مراتبی که در جوامع مختلف وجود دارد، تقریباً بین تمام انسان‌ها مشترک است. شاید منطقی‌ به نظر برسد که «جایگاه و منزلت» را بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی انسان‌ها بشماریم، اما آیا این هم طبیعی است که افراد به دلیل موقعیتی که دارند، در نردبان سلسله‌ مراتبیِ جامعه تحت فشار قرار بگیرند؟ چرا ما انسان‌های عصر مدرن با اینکه نسبت به هر زمان دیگری پیشرفته‌تر شده‌ایم، همچنان از نارضایتی و عدم خوشحالی رنج می‌بریم؟ آیا ما همیشه و در تمام طول تاریخ، چنین اضطراب‌ منزلت شدیدی را تجربه کرده‌ایم؟

خلاصهٔ ‌کتابی صوتی که پیش رو دارید ادعا می‌کند ترس دائمی ما از ناتوانی در دستیابی به معیارهای موفقیت جامعه، پدیده‌ای کاملاً جدید و حاصل شکل‌گیری تمدن است. این کتاب، ابتدا به بررسی علل «اضطراب منزلت» می‌پردازد و سپس راه‌حل‌هایی برای مقابله با آن ارائه می‌کند.

کتاب صوتی اضطراب منزلت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

کاربر ۶۹۱۳۷۰۹
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

خواستم بگم اینجا که این سایت کلاهبردار خلاصه کتاب رو برای فروش گذاشته درحالیکه خلاصه کتاب در بقیه وبسایتهامحانی هست لطفا مراقب باشین از این سایت کلاهبردار بجای کتاب خلاصشو نخرید.

زمان

۱ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۶۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۶۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان