دانلود کتاب صوتی آناتومی افسردگی با صدای شبنم قلی خانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آناتومی افسردگی اثر محمد طلوعی

دانلود و خرید کتاب صوتی آناتومی افسردگی

معرفی کتاب صوتی آناتومی افسردگی

کتاب صوتی آناتومی افسردگی اثر محمد طلوعی است و گویندگان آن مسعود فروتن، سام قریبیان و شبنم قلی‌خانی هستند. این کتاب توسط ناشر صوتی سماوا منتشر شده و در رابطه با افسردگی، با سه شخصیت در موقعیت‌های جداگانه و در عین حال مرتبط به هم پیش می‌رود.

درباره و خلاصه کتاب صوتی آناتومی افسردگی

کتاب صوتی آناتومی افسردگی دومین رمان و چهارمین کتاب محمد طلوعی در حوزه‌ی ادبیات داستانی محسوب می‌شود. کتاب آناتومی افسردگی روایتگر سه داستان موازی و البته مستقل از یکدیگر است که به نوعی با یکدیگر در ارتباط نیز هستند. سه شخصیت اصلی این رمان عبارت‌اند از پری آتش‌برآب، اسفندیار خاموشی و مهران جولایی که هر چه کتاب پیش‌تر می‌رود، داستان‌های این افراد نیز با یکدیگر تلاقی پیدا می‌کند.

اسفندیار خاموشی، نخستین شخصیت این کتاب، پیرمردی است که پس از سال‌ها زندگی خارج از ایران، اکنون به ایران بازگشته است. اسفندیار اصلا شبیه یک پیرمرد نیست، اما قصد خودکشی دارد. او از کودتای ۲۸ مرداد فرار کرده و حالا به ایران بازگشته تا خودش مرگ خود را رقم بزند. حال اسفندیار تصمیم می‌گیرد در این مسیر از مهران جولایی کمک بگیرد. مهران نیز پسری جوان و ثروتمند است که پانزده سال پیش برای قدم برداشتن در راستای رسیدن به آرزوهایش، به تهران نقل مکان کرده، اما به نتیجه‌ی خاصی نرسیده است. پری آتش‌برآب، شخصیت سوم داستان نیز دختری زیبا است که چندان با افراد دیگر جامعه ارتباط ندارد و فکر می‌کند با افسرده شدن، جذاب‌تر خواهد شد.

در نظر داشته باشید که کتاب ادعایی برای برطرف کردن افسردگی و یا روان‌شناسی و روان‌کاوی افراد افسرده را ندارد و تفکر نویسنده درباره‌ی افسردگی را نیز مطرح نمی‌کند، اگرچه ممکن است نام آن، این‌گونه به نظر برسد. کتاب بيشتر از یک جامعه‌ی افسرده‌ساز صحبت می‌کند و اين تشريح آناتوميک را در سطحی جمعی انجام مي‌دهد. محمد طلوعی در این کتاب سعی کرده بدون آن که هر یک از شخصیت‌ها را نماینده‌ی قشر خاصی از جامعه قرار دهد، درباره‌ی زمانه‌ای که در آن زیست می‌کند حرف بزند.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

کتاب صوتی آناتومی افسردگی رمانی خواندنی است که شاید قصدش کمک به از بین بردن افسردگی نباشد، اما با توجه به اینکه اقشار مختلفی از جامعه را به تصویر می‌کشد که همگی به نوعی دچار افسردگی هستند، شنیدن آن می‌تواند بسیار جذاب باشد.

شنیدن کتاب صوتی آناتومی افسردگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی آناتومی افسردگی را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که علاقه‌مند به خواندن یک رمان جذاب هستند.

درباره محمد طلوعی

محمد طلوعی برازنده (زاده‌ی ۲۱ اردیبهشت ۱۳۵۸) نویسنده، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس ایرانی است. او برنده‌ی جوایز ادبی ملی و بین‌المللی بسیاری از جمله جایزه‌ی شهید غنی‌پور و جایزه‌ی ادبی واو برای نخستین رمانش یعنی قربانی باد موافق شده است.

طلوعی از زمان انتشار نخستین رمان خود -که در آن روایتی از ساکنان رشت در زمان جنگ جهانی دوم، مهاجرت اجباری پناهندگان لهستانی از طریق ایران و تشکیل حزب کمونیست در ایران ارائه می‌دهد- تا داستان‌های بعدی‌اش که در آن‌ها از مستندنمایی به عنوان تکنیک روایی غالب استفاده می‌کند، راه درازی را پیموده است. در سال ۱۳۹۰ نخستین مجموعه‌داستان طلوعی با نام من ژانت نیستم توسط انتشارات افق منتشر شد. این کتاب به دلیل شیوه‌ی نگارش و تسلط بر خرده‌فرهنگ‌های ایرانی که مدت‌ها در ادبیات معاصر به آن توجهی نمی‌شد، مورد استقبال بسیاری از منتقدان قرار گرفت. طلوعی در اسفندماه سال ۱۳۹۱ برنده‌ی دوازدهمین جایزه‌ی گلشیری برای نخستین مجموعه‌داستان‌کوتاه خود شد.

تربیت‌های پدر که شامل شش داستان کوتاه است دومین مجموعه‌داستان محمد طلوعی محسوب می‌شود. آناتومی افسردگی آخرین رمان و هفت‌گنبد نیز آخرین کتاب طلوعی است که شامل هفت داستان کوتاه است. طلوعی همچنین کتاب رئال مادرید را برای نوجوانان نوشته است. محمد طلوعی در سال ۱۳۹۵ برگزیده‌ی نخستین دوره‌ی جایز‌ه‌ی ادبی چهل شد.

طلوعی در کنار رمان‌نویسی با ماهنامه‌ی داستانی همشهری نیز همکاری داشته و همچنین مدیر کنونی «انجمن نویسندگان کودک» ایران است. آثار او در نشریاتی مانند پارساگون و گاردین منتشر شده است.

درباره مسعود فروتن (گوینده شخصیت اسفندیار خاموشی)

مسعود فروتن (زاده‌ی ۲ اسفند ۱۳۲۴ در آمل) نویسنده، مجری و کارگردان سینما، تلویزیون و رادیو است. فروتن از دل نخستین نسل دانش‌آموختگان کارگردانی تلویزیون، از مدرسه‌ی عالی تلویزیون و سینما در سال ۱۳۵۰ برآمده است. فروتن در سال ١٣۵٣ در دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک، مدرک لیسانس خود را در زمینه‌ی کارگردانی سینمایی نیز دریافت کرد.

فروتن بیش از چهار دهه فعالیت سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده است و در بیش از ٣۵٠ تله‌تئاتر و چندین فیلم و سریال فعالیت داشته است. فروتن همچنین از سال ١٣٩١ به عنوان مجری تلویزیون و رادیو مشغول به کار بوده است.

درباره سام قریبیان (گوینده شخصیت مهران جولایی)

سام قریبیان (زاده‌ی ۱۳ دی ۱۳۵۸ در نیویورک) بازیگر، نویسنده، صداپیشه و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است.

قریبیان برای نخستین بار در سال ۱۳۶۴ و زمانی که کودک بود در فیلم سینمایی گردباد به کارگردانی کامران قدکچیان ایفای نقش کرد و در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ نیز به صورت جسته‌وگریخته در برخی فیلم‌های سینمایی بازی کرد. او در سال ۱۳۷۶ برای نخستین بار به عنوان مجری تلویزیون فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۷ به آمریکا رفت و در کالیفرنیا لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد سینما را دریافت کرد.

سام قریبیان برای فیلم گناهکاران، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلمنامه از جشنواره‌ی لوسرن سوئیس شد. او همچنین به عنوان استاد مهمان در دانشکده‌ی سینما و تئاتر دانشگاه هنر به تدریس مشغول است. قریبیان برای ترجمه‌ی کتاب انار و گل سرخ، برنده‌ی جایزه‌ی جهانی بهترین ترجمه از فستیوال کتاب گورمند نیز شد.

درباره شبنم قلی‌خانی (گوینده شخصیت پری‌ آتش‌برآب)

شبنم قلی‌خانی (زاده‌ی ۱۹ آبان ۱۳۵۶) بازیگر، کارگردان و مدرس بازیگری در ایران است. او کار خود را به عنوان بازیگر در سال ۱۳۷۶ با بازی در نمایش آنتیگونه آغاز کرد. او از سال ۱۳۸۳ در آموزشگاه‌های نمایشی تدریس می‌کند و چندین سال عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران بود. قلی‌خانی دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای دراماتیک (کارگردانی تئاتر) از دانشگاه آزاد تهران در سال ۱۳۸۲ و لیسانس هنرهای دراماتیک (طراحی صحنه) از دانشگاه آزاد تهران در سال ۱۳۷۹ است.

در بخشی از کتاب صوتی آناتومی افسردگی می‌شنویم

«بیرونِ کیت استیل بود با قفل و یراقِ و دستهٔ طلایی، شبیه کیفی که چیزِ ارزشمندی را نگه می‌دارد. توی کیت، سه لولهٔ کوچکِ طلایی بود که نوکشان مخروطی می‌شد و دستگاهِ تزریقِ استیل که سه سوزنِ گردان سرش بود و یک دفترچهٔ صدصفحه‌ای که به چهار زبان، ترتیبِ تزریقِ داروها و ترکیبات و اثراتش را توضیح می‌داد. روی لوله‌های دارو، اعدادِ رومی حک شده بود و روی دستهٔ دستگاه تزریق، دو تاریخ که یکی تولید و یکی انقضا بود. جعبه‌ماهوتِ سرخی داشت و ماشهٔ تزریق، ضامنی داشت که باید خلاص می‌شد، درست مثل اسلحه. همه چیزِ کیت مثل جعبه‌های تفنگ طراحی شده بود و حتی حروفِ تایپیِ دفترچه وسترن بود.

مهران به رگ‌های روی دستِ اسفندیار نگاه می‌کرد، آن‌قدر باد کرده بودند که می‌شد باور کرد پیرمرد نود سالش باشد اما حرفی که می‌زد و چیزی که می‌خواست، حرفِ آدم‌های بیست و هفت‌ساله بود که در آستانهٔ کمال، وحشت‌زده‌اند و می‌خواهند نرسیده به اوج، همه چیز را تمام کنند. اسفندیار بعد از آن نطقِ ناتمام، چای ولرم‌شده‌اش را سر کشید و خیلی شمرده به مهران گفت اگر داروهایِ توی کیت را به او تزریق کند می‌تواند یک میلیون دلار را بردارد. مهران هم دفترچه را خواند و متوجه شد داخلِ آن سه لوله، ترکیبی از داروهای خواب‌آور، فلج‌کنندهٔ اندام و ضدِ درد است، ترکیبی که برای اُتانازی استفاده می‌شود و این حیرتش را بیشتر کرد که یک آدمِ نود و یک‌ساله تصمیم گرفته خودش را بکشد. مهران بلند شد و رفت توی آشپزخانه. اسفندیار از همان توی هال داد زد: «این خانمه، همون که دم در اسمش رو گفتی، آتشی، دو روزه تلفنش رو جواب نمی‌ده.»

نظرات کاربران

hossein taghizadeh
۱۴۰۰/۱۱/۲۴

کتاب در مورد سه تا شخصیته که بواسطه داستانی که روایت میشه با هم ارتباط پیدا میکنن و یه جوری کنش افراد با اتفاقات زندگی خودشون و تصمیماتی هست که در این مورد میگیرن بعضی دیالوگهاش جالبه ولی چیزی نیست که

- بیشتر
ftme
۱۴۰۱/۰۲/۲۰

خوب نبود واقعا اصلاً گیرا نبود بعد از گوش دادن یه قسمت خسته کننده هست حتی

yasamin janmohammadi
۱۴۰۱/۰۲/۱۵

به نظر من راوی بودن اول داستان خانم قلی پور بعد آقای قریبیان بعد اقای فروتن روایت داستان دوم برام بسیار ملموس تر بود با روایت آقای فروتن اصلا ارتباط نگرفتم در کل برای دوستانی که به داستان های موازی

- بیشتر
ariana
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

کتاب خوانی مسعود فروتن اصلا خوب نیست و واقعا اعصاب رو بهم میریزه اون هم به دلیل نفس گیری هاشونه که اصلا خوب نیست و من با قسمتی که ایشون خوندن اصلا ارتباط نگرفتم در واقع شنونده اصلا نباید صدای

- بیشتر
کاربر ۵۱۸۹۶۳۳
۱۴۰۱/۰۷/۱۷

بعدازخریدکتاب توخودبرنامه بایدبخونم؟

سین.ب
۱۴۰۲/۰۷/۲۰

داستان جذابه و مخاطب رو با خودش می کشه. ای کاش در انتخاب راوی بیشتر دقت می شد. حالت بریده بریده خوندن آقای فروتن همش حس نفس تنگی می ده به آدم به اضافه اینکه یه جاهایی هم اشتباه و

- بیشتر

زمان

۱۰ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۸۵۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۸۵۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان