دانلود کتاب صوتی پیام‌های مغشوش با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پیام‌های مغشوش اثر سارا اسکولز

دانلود و خرید کتاب صوتی پیام‌های مغشوش

نویسنده:سارا اسکولز
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی پیام‌های مغشوش

پیام‌های مغشوش یک سخنرانی تد از سارا اسکولز است که با صدای رضا خاکی زمانی می‌شنوید. اسکولز در این سخنرانی با شما درباره فرازمینی‌ها سخن می‌گوید.

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

پیام‌های مغشوش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

پیام‌های مغشوش را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات حوزه تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از پیام‌های مغشوش

در تابستان ۲۰۱۵، فضاپیمای «افق‌های نو»ی ناسا به جای جذاب ماجرای سفر نُه‌ساله‌اش رسید: موقعی که این کاوشگر در ساعت ۱۱:۴۹ ظهر چهاردهم ژوئیه از کنار پلوتو رد شد، مجموعه‌‌تصاویر دقیق و تعریفی‌ای از سطح این سیاره‌ی سابق گرفت. با اتمام مأموریت «افق‌های نو»، ناسا داده‌های فضاپیما را دانلود می‌کند؛ حافظه‌اش را پاک می‌کند، و با فضاپیما که راه خودش را در تیره‌نای فضا در پیش گرفته، برای همیشه وداع می‌کند.

اما از آن لحظه به بعد، این فضاپیما محموله‌‌ای متفاوت حمل خواهد کرد: خاطراتی از خانه را. مهندسان در نظر دارند تا پس از دریافت کل داده‌های علمی فضاپیما، پیام «یک زمین» را، که بناست اولین چشم‌انداز جمع‌سپاری‌شده از سیاره‌ی ما را ارائه کند، روی حافظه‌‌ی فضاپیما بارگذاری بکنند. در این فاصله، هرکس که به اینترنت دسترسی دارد، می‌تواند محتوایی آینده‌نگرانه، اعم از تصویر، صدا، ویدئو، متن و شبیه‌سازی‌ سه‌بعدی بفرستد و هیأتی [از داوران] هم به چیدمان نهایی این محتوا رأی بدهند. کیهانی‌ترین هشتگ.

در حال حاضر، و‌بسایت پیام «یک زمین» از بازدیدکنندگانِ خود می‌خواهد که فقط یک اصطلاح را پیشنهاد بکنند که گویای ”آن جنبه‌ای از حیات زمینی باشد که به زعم [گردانندگان این سایت] باید آن را در یک پیام کیهانی لحاظ کرد“. اخیراً من هم در این سایت ثبت نام کردم تا پیشنهاد خودم را بدهم، و متوجه شدم کار مشکلی است. بعد از آنکه سرانجام [با خودم به نتیجه‌ای رسیدم و] عبارت «ارتباط» را تایپ کردم، سایت، مرا به مجموعه‌اصطلاحاتی از جواب‌های یک‌کلمه‌ایِ بقیه هدایت کرد. «اکتشاف»، «کنجکاوی»، «امید»، «فقر»، «مسیح»، «گربه».

وقتی هنرمند فضاییِ آمریکایی، یان لامبرگ (Jon Lomberg)، که همکاری بلند‌مدتی هم با اخترشناس آمریکایی، کارل ساگان (Carl Sagan) داشته، برای اولین بار ایده‌ی پروژه‌ی پیام «یک زمین» را مطرح کرد، فقط از یک باور انگیزه می‌گرفت: اینکه نامه‌هایی که به فضا فرستاده می‌شود باید از همه‌ی سیاره‌مان نمایندگی بکنند، نه فقط از قدرت‌ها، دانشمندان، یا فرقه‌های آخرالزمانی. ایده‌ی قشنگی است؛ و سابقاً نیز نظرسنجی از شرکت‌کنندگان در شوهای تلویزیونی‌ای مثل «کی می‌خواد میلیونر شه؟» جواب داده. ولی آیا واقعاً می‌شود روی عوام حساب کرد که بیایند و سیمای هنرمندانه‌ای از خودشان را برای یک تمدن بیگانه ترسیم بکنند؟ و اصلاً آیا ضرورتی دارد که ما [در این پیام] از خودمان حرف بزنیم؟

مشهورترین پیام بین‌ستاره‌ای تا به امروز، تلاشی برای توضیح دادن حیات زمینی است؛ اما فقط شش زمینی زحمت تهیه‌ی محتوایش را کشیده‌اند. و دو نفرشان هم عاشق هم بوده‌اند. در سال ۱۹۷۷، آن درویان (Ann Druyan)، نویسنده، برای این پروژه یک نوار مغزی گرفت. چشم‌هایش را بست و از ته دل به مردی فکر کرد که تازگی‌ها عاشقش شده بود؛ یعنی همان سرپرست پروژه، کارل ساگان. وقتی نتیجه‌ی اسکن مغزی را به صدا تبدیل کرد، صدایش مثل زنجیره‌ای از جرقه‌های یک فشفشه بود. او صدای تپش قلبش را هم به این صدا افزود و هر دو را روی یک صفحه‌ی موسیقی ضبط کرد. این می‌توانست هدیه‌ی ازدواج محشری برای ساگان باشد؛ منتها آن صفحه، یک صفحه‌ی معمولی نبود. یک «صفحه‌ی طلایی» بود؛ یکی از مجموع دو نسخه‌ای که قرار بود نهایتاً سوار بر فضاپیماهای دوقلوی وویجر (Voyager)، رهسپار ستاره‌ها بشوند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۳ دقیقه

حجم

۴۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۳ دقیقه

حجم

۴۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان