دانلود کتاب صوتی تنفستان چه چیزی از سلامتی‌تان را آشکار می‌کند؟ با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تنفستان چه چیزی از سلامتی‌تان را آشکار می‌کند؟ اثر جولیان بورشکا

دانلود و خرید کتاب صوتی تنفستان چه چیزی از سلامتی‌تان را آشکار می‌کند؟

معرفی کتاب صوتی تنفستان چه چیزی از سلامتی‌تان را آشکار می‌کند؟

تنفستان چه چیزی از سلامتی‌تان را آشکار می‌کند؟ یک سخنرانی تد از جولیان بورشکا است که با صدای رضا خاکی زمانی می‌شنوید. بورشکا در این سخنرانی با شما درباره رابطه نوع تنفس با سلامتی می‌گوید.

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

شنیدن تنفستان چه چیزی از سلامتی‌تان را آشکار می‌کند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن تنفستان چه چیزی از سلامتی‌تان را آشکار می‌کند؟  را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات حوزه سلامت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از تنفستان چه چیزی از سلامتی‌تان را آشکار می‌کند؟

همیشه گرایشم به سمتیه که منفی‌ترین افکار بیان سراغم و این عادت گاهی هم برام مشکل‌ساز می‌شه. مثلاً اگه یه وقت یه دردِ ناگهانی رو حس کنم که قبلاً تجربه‌ش نکرده باشم و نتونم به جایی از بدنم نسبتش بدم، یک‌دفعه با یه کشیدگیِ ساده ذهنم می‌ره سراغِ بیماریِ قلبی و با یه دردِ عضلانی تو ساقِ پام فکر می‌کنم تِرومبوزِ سیاهرگیِ وخیمی گرفتم. ولی تا الان هیچ بیماریِ کشنده یا لاعلاجی رو توم تشخیص ندادن. بعضی وقت‌ها بدنِ آدم بدون هیچ دلیلِ روشنی درد می‌گیره. ولی خب همه به خوش‌شانسیِ من نیستن. هر سال بیش از 50 میلیون از آدم‌ها در سراسر جهان می‌میرن. مخصوصاً تو جوامعی با درآمدهای بالا مثل جامعه‌ی ما، کسرِ زیادی از مرگ‌ومیر به دلیلِ بیماری‌هاییه که به‌آرومی پیشرفت می‌کنن مثل: بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمنِ ریوی، سرطان‌ها، آلزایمر، دیابت و خیلی‌‌های دیگه. امروزه جامعه‌ی بشری پیشرفتِ چشمگیری در تشخیص و درمانِ این بیماری‌ها داشته ولی الان در برهه‌ای هستیم که پیشرفت‌ در زمینه‌ی سلامتی و بهداشت تنها با توسعه‌ی روش‌های درمانیِ تازه به دست نمیاد. و وقتی متوجه این موضوع خواهیم شد که به ابعادِ مشترکِ بسیاری از بیماری‌ها نگاهی بندازیم و احتمالِ درمانِ موفقیت‌آمیز به‌شدت به زمانِ آغازِ درمان بستگی داره. ولی خب یه بیماری زمانی قابلِ تشخیصه که علائمی رو از خودش بروز بده، ولی خب مشکل اینجاست که بیشترِ بیماری‌ها تا مدت‌ها بدون هیچ نشانه‌ای باقی می‌مونن و درنتیجه تشخیص داده نمی‌شن. به همین دلیل، به طور مبرم نیاز داریم که روش‌های تازه‌ی تشخیصِ بیماری‌ها رو در مراحلِ اولیه‌ی بیماری و خیلی قبل‌تر از بروزِ علائم شناسایی کنیم. در مراقبت‌های بهداشتی به این کار "غربالگری" می‌گیم. بنا به تعریفی که سازمانِ بهداشت جهانی از غربالگری داده، غربالگری "تشخیصِ احتمالیِ بیماریِ ناشناخته به وسیله‌ی آزمایش در فردی سالم است که می‌توان آن را به‌سرعت و به‌راحتی انجام داد". خیلی تعریفِ طولانی‌ای بود، بذارین براتون تکرارش کنم: تشخیصِ بیماریِ ناشناخته در فرد سالم به وسیله‌ی آزمایش که می‌توان آن را به‌سرعت و به‌راحتی انجام داد. می‌خوام رو کلمه‌های "به‌سرعت" و "به‌راحتی" تأکید کنم، چون خیلی از آزمایش‌های غربالگریِ موجود دقیقاً برعکسن. خیلی از شمایی که کلونوسکوپی رو تحتِ عنوانِ "برنامه‌ی غربالگری سرطانِ روده‌ی بزرگ" انجام دادین، می‌دونین منظورم چیه. بدیهیه که انواعِ بسیار متنوعی از ابزارهای پزشکی برای انجام آزمایش‌های غربالگری وجود داره. گستره‌ی این ابزارها از تکنیک‌های تصویربرداری مانندِ رادیوگرافی یا تصویربرداری تشدیدِ مغناطیسی (اِم آر‌آی) گرفته تا تجزیه‌وتحلیلِ خون یا بافت‌ها.

نظرات کاربران

Hsn Pmf
۱۴۰۱/۰۳/۰۵

۱- مختصر و در نتیجه، مطلوب؛ اما ... انتظاری که عنوان کتاب ایجاد می کند، برآورده نمی شود.بهتر بود در همین مجال، چند مصداق جزئی هم بیان شود؛ مثلا گفته شود فقر آهن یا کبد چرب یا دیابت یا ...

- بیشتر

زمان

۲۲ دقیقه

حجم

۲۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۲ دقیقه

حجم

۲۰٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان