دانلود کتاب صوتی قصه جزیره ناشناخته با صدای امیرمحمد صمصامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قصه جزیره ناشناخته اثر ژوزه  ساراماگو

دانلود و خرید کتاب صوتی قصه جزیره ناشناخته

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی قصه جزیره ناشناخته

کتاب صوتی قصه جزیره ناشناخته نوشته نویسنده مشهور رمان کوری، ژوزه ساراماگو است. کتاب قصه جزیره ناشناخته با ترجمه محبوبه بدیعی و صدای گرم امیرمحمد صمصامی منتشر شده است.

درباره کتاب قصه جزیره ناشناخته

روزی مردی به در قصر پادشاه می‌رود و درخواست یک کشتی می‌کند. قصر پادشاه درهای زیادی دارد، پادشاه همیشه کنار دری می‌نشست که مخصوص دریافت هدیه از مردم است. اما مرد کنار در دریافت عریضه نشست، پادشاه وانمود کرد نمی‌شنود اما وقتی کوبه برنزی صدا داد پادشاه به منشی و منشی به منشی دوم و منشی دوم به منشی سوم تا به زن نظافتچی رسید. خبر بالاخره به گوش پادشاه رسید. مرد پشت در یک کشتی می‌خواست. می‌خواست برود و جهان اطراف را بگردد و یک جزیره ناشناخته پیدا کند. پادشاه سعی می‌کرد وانمود کند درخواست کننده را نمی‌بیند اما بالاخره پادشاه دم در رفت تا مرد را ببیند. پادشاه یک کشتی به مرد می‌دهد ولی به او می‌گوید خودت باید خدمه انتخاب کنی. مرد راهی سفری دور و دراز می‌شود تا جزیره را پیدا کند. 

این کتاب به شیوه داستان‌های افسانه‌ای نوشته شده است و زبانی طنز دارد. داستان روایت کوتاه جذابی است که توانایی نویسنده را نشان می‌دهد. در این کتاب با شخصیت اصلی داستان راهی سفری متفاوت می‌شویم و می‌بینیم که هدف سفر کم‌کم تغییر می‌کند. مرد و خدمه کشتی کم‌کم اشتراکاتی با هم پیدا می‌کنند و دوستی‌شان داستان را شکل می‌دهد. 

شنیدن کتاب قصه جزیره ناشناخته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ژوزه ساراماگو

ژوزه دی سوزا ساراماگو به تاریخ ۱۶ نوامبر ۱۹۲۲ در دهکده‌ای کوچک در شمال لیسبون در خانواده‌ای کشاورز به دنیا آمد. ساراماگو برای امرار معاش، تحصیلات دبیرستانی خود را نیمه تمام گذاشت و شغل‌های مختلفی نظیر آهنگری، مکانیکی و کارگری روزمزدی را تجربه کرد. او مترجمی و نویسندگی در روزنامه ارگان حزب کمونیست پرتغال را در کارنامه خود دارد.

اولین رمان ساراماگو به نام کشور گناه در ۱۹۴۷ به چاپ رسید که با موفقیت همراه نبود. با انتشار کتاب بالتازار و بلموندا در سال ۱۹۸۲ و ترجمه آن به انگلیسی در ۱۹۸۸ شهرت به سراغ این نویسنده پرتغالی آمد.

ساراماگو گاه در دل داستان‌های خود به واقعیت‌های جامعه امروز اشاره می‌کند. هدف کنایه‌های این نویسنده معمولاً مقدسات مذهبی، حکومت‌های خودکامه و نابرابری‌های اجتماعی هستند. با انتشار کتاب انجیل به روایت عیسی مسیح در سال ۱۹۹۲ و به قلم این نویسنده، وزیر کشور پرتغال، کتاب یاد شده را توهینی به جامعه کاتولیک پرتغال دانست و نام ساراماگو را از لیست نامزدهای جایزه ادبی اروپا حذف کرد. ساراماگو پس از آن به همراه همسر اسپانیایی‌اش به تبعیدی خودخواسته به لانزاروته جزیره‌ای آتشفشانی در جزایر قناری در اقیانوس اطلس رفت و تا آخر عمر در آنجا زندگی کرد.

ژوزه دی سوزا ساراماگو کتاب کوری را در سال ۱۹۹۵ به نگارش درآورد. این کتاب در سرتاسر جهان مورد استقبال فراوان قرار گرفت. این نویسنده پرتغالی برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ میلادی شد. کمیته جایزه ادبی نوبل کتاب کوری را یکی از آثار تأثیرگذار در اهدای نوبل به ساراماگو دانستند. این نویسنده که از لوسمی رنج می‌برد؛ در ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰، در سن ۸۷ سالگی، درگذشت.

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد