دانلود کتاب صوتی ساکن برج بلند با صدای صابر مینایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ساکن برج بلند اثر فیلیپ کی دیک

دانلود و خرید کتاب صوتی ساکن برج بلند

نویسنده:فیلیپ کی دیک
امتیاز:
۴.۴از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ساکن برج بلند

کتاب ساکن برج بلند، رمانی پادآرمان شهری نوشته ی فیلیپ کی. دیک است که اولین بار در سال 1962 انتشار یافت. این کتاب صوتی با ترجمه سمیه گنجی و گویندگی صابر مینایی توسط مؤسسهٔ فرهنگی هنری هور منتشر شده است.  ساکن برج بلند عنوان رمانی در ژانر تاریخ جایگزین است که توسط رمان‌نویس آمریکایی فیلیپ کی. دیک نوشته شده‌است. در این داستان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۷ پایان یافته‌است و دولت‌های محور یعنی امپراتوری ژاپن و آلمان نازی در جنگ پیروز شده‌اند و هر کدام حاکم بخش‌هایی از کشور سابق ایالات متحده آمریکا هستند. ماجرای این رمان پانزده سال پس از پایان جنگ یعنی در سال ۱۹۶۲ اتفاق می‌افتد. ساکن برج بلند در سال ۱۹۶۳ برنده جایزه هوگو برای بهترین داستان شد.

 داستان در آمریکای ۱۹۶۲ می‌گذرد. دقیقاً ۱۵ سال بعد از این که جنگ به نفع قوای متحد آلمان، ایتالیا و ژاپن به پایان می‌رسد. جهان تحت سلطه‌ی فاشیسم است. برده‌داری آزاد است. بسیاری از مردم آمریکا به آیین‌های شرقی روی آورده‌اند و کتاب تقدیرات ییچینگ توی هر خانه‌ای پیدا می‌شود. آمریکا از مرز کوهستان راکی به دو بخش شرقی تحت اشغال آلمان و بخش غربی تحت کنترل ژاپن تقسیم شده است. در این جهان موازی قوای متفقین به سختی شکست خورده‌اند و هیچ اثری از هیچگونه مقاومت نظامی در برابر سلطه‌ی فاشیسم نیست.

درباره کتاب ساکن برج بلند

داستان در جهانی موازی اتفاق می‌افتد که در آن متفقین جنگ را پیروز شده¬اند و هیتلر را به پای میز محاکمه کشیده¬اند. داستان میان چند خط روایی مختلف به پیش می¬رود و هر فصل راوی خودش را دارد. مردی که در مغازه¬ی عتیقه¬فروشی کار می¬کند و محصولات آمریکای پیش از جنگ را به مجموعه داران ژاپنی می¬ فروشد. دو جاعل عتیقه، تاجری ژاپنی که درگیر جنگ سرد قدرت میان ژاپن و آلمان میشود و زنی که آمریکایی که معشوق ایتالیایی¬اش در واقع قاتلی آلمانی است.

داستان این رمان در سال 1962 و در آمریکا می گذرد. برده داری دوباره قانونی اعلام شده و تعداد اندک یهودی هایی که توانسته اند هنوز زنده بمانند، خود را با نام ها و هویت هایی ساختگی پنهان کرده اند. کتاب «ئی چینگ» در سان فرانسیسکو بسیار همه گیر شده و اتفاقات غیرمنتظره، دیگر اصلاً عجیب به نظر نمی رسند. همه ی این اتفاقات به این خاطر است که حدود بیست سال پیش، ایالات متحده در جنگ شکست خورد و اکنون توسط نیروهای آلمان نازی و ژاپن اشغال شده است. این رمان هیجان انگیز و دلهره آور، اثری است که نام فیلیپ کی. دیک را به عنوان نویسنده ای فوق العاده مبتکر در ژانر علمی تخیلی مطرح کرد. دیک در کتاب ساکن برج بلند، تصویری کابوس وار از تاریخ را ارائه می کند که بیدار شدن از آن ممکن است به این راحتی ها نباشد.

رابرت شیلدان عتیقه‌های آمریکایی را به ژاپنی‌ها که فاتحان جنگ جهانی دوم هستند می‌فروشد. از آن‌ها نفرت دارد و در همین حین در آتش شباهت به آن‌ها می‌سوزد. فرنک فینک «عتیقه‌ها» را در کارگاهش می‌سازد. به دلیل اصل و نصبش، زندگی‌اش در خوف و خفا از آلمانی فاتح جنگ می‌گذرد ولی مسیر کاری‌اش چنان پیش می‌رود که ناخواسته در معرض توجه باشد. جولیانا، همسر سابق فرنک با مردی آشنا می‌شود که پنهانی اندیشه‌ی قتل در سر دارد.

کتاب ساکن برج بلند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تاریخ جایگزین و داستان‌هایی که تاریخ در آن‌ها به شکل دیگری رقم می‌خورد پیشنهاد می‌شود

درباره فیلیپ کیندرد دیک

فیلیپ کیندرد دیک، زاده ی 16 دسامبر 1928 و درگذشته ی 2 مارس 1982، نویسنده ی آمریکایی بود.دیک در ایلینوی به دنیا آمد. او پس از مدتی به کالیفرنیا رفت و در دهه ی 1950، شروع به چاپ داستان های علمی تخیلی کرد. داستان های دیک در ابتدا از نظر فروش به موفقیتی نرسیدند اما پس از مدتی به فروشی فوق العاده دست یافتند.او در آثارش به مسائل فلسفی، اجتماعی و سیاسی می پرداخت و موضوعاتی چون نهادهای تمامیت طلب، جهان های مختلف، حکومت های مستبد و حالت های متغیر هوشیاری انسان را مورد توجه قرار می داد.

بخشی از کتاب ساکن برج بلند

 در زمانه ی عجیبی زندگی می کنیم. می توانیم به هر جا که می خواهیم سفر کنیم، حتی سیاره های دیگر. و برای چه؟ تا هر روز دست روی دست بگذاریم و روحیه و امیدمان را بیشتر از دست بدهیم.

نظرات کاربران

فراز
۱۴۰۲/۱۱/۱۰

ترجمه واقعا ضعیفه. مترجم اگر یکبار بعضی جملات رو میخواند متوجه میشد به به جای «سامانه خورشیدی» باید منظومه شمسی ترجمه کند. بخصوص وقتی اصطلاحات و کلمات کمی فقط کمی تخصصی میشود، بیسوادی مترجم بیشتر به چشم می اید. عملا

- بیشتر
کوروش
۱۴۰۰/۱۰/۱۱

یک اثر از استاد بزرگ ژانر علمی تخیلی با داستانی هوشمندانه و اجرایی بسیار زیبا. گویندگی و اجرا عالی

علیرضا
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

هم خود کتاب و هم گویندگی عالی بود. حتما پیشنهاد می‌کنم گوش بدین.

farzad
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

عالی و جذاب بود.👌

زمان

۱۰ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۵۵۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۵۵۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان