دانلود کتاب صوتی هوش عاطفی در محیط کار با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هوش عاطفی در محیط کار اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی هوش عاطفی در محیط کار

معرفی کتاب صوتی هوش عاطفی در محیط کار

کتاب صوتی هوش عاطفی در محیط کار  از کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی نوشته آلن دوباتن است، به معرفی ۲۰ مهارت عاطفی برای موفقیت شغلی و شکوفایی در محیط کسب و کار می‌پردازد. این کتاب با ترجمه محمدهادی حاجی ‌بیگلو و صدای هوتن شاطری‌پور منتشر شده است.

درباره کتاب هوش عاطفی در محیط کار

امروزه بسیاری از ما بیش از آن‌که به کار بدنی مشغول باشیم شغل‌هایی داریم که عمدتاً مستلزم کار ذهنی (و روحی) است. در شغل‌های امروزی از ما می‌خواهند مدام در تعامل با دیگران باشیم، خلاقیت به خرج دهیم، خدماتِ در محل ارائه دهیم و تمرکز ذهنی‌مان را همیشه حفظ کنیم و از همین رو نسبت به فضای عاطفی حاکم بر محیط کار حساس باشیم. کیفیت کارمان وابستگی زیادی به مجموعه‌ای از امور بغرنج و پیچیده پیدا کرده است: اموری از قبیل احساس معناداری، احترام، رضایت درونی، دلگرمی و روحیه‌ای که تنه به تنهٔ دوستی می‌زند. یک حرف آزارنده یا یک درگیری کوچک ممکن است بهره‌وریِ یک بعدازظهر کاری‌مان را تماماً از بین ببرد. سودآوری کسب‌وکارها وابستگی زیادی به احساسات یافته است.

هوش عاطفی در محیط کار بیست مهارت‌هایی را به ما معرفی می‌کند که برای موفقیت شغلی هر فردی لازم است. در این کتاب ما یاد می‌گیریم راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که به ما برای حل مشکلات میان خود و همکارانمان کمک کنند. می‌آموزیم از طریق کلاممان تاثیرگذار باشیم، چگونه به بهترین نحو و به صورت صادقانه به دیگران بازخورد بدهیم و ...

آلن دوباتن کتاب هوش عاطفی در محیط کار را بر اساس تجربیات عملی نوشته است که در بخش یادگیری و توسعه دانشکده زندگی به دست آمده است. این سازمان در جهت تغییر فرهنگ سازمانی فعالیت می‌کند.

شنیدن کتاب هوش عاطفی در محیط کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هوش عاطفی در محیط کار را به تمام کسانی است که دوست دارند در محیط کاری خود پیشرفت کنند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره آلن دوباتن

آلن دوباتن ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ به دنیا آمد. او نویسنده، فیلسوف، موسس مدرسه زندگی و مجری تلویزیونی ساکن بریتانیا است. او در سال ۲۰۰۳ ازدواج کرده است و دو فرزند پسر دارد.

آلن دوباتن در سال ۲۰۰۸ به عضویت هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی با نام مدرسه زندگی درآمد. او در دانشگاه در رشته فلسفه تحصیل کرده بود اما دوره دکتری را نیمه تمام رها کرد تا بتواند به نوشتن کتاب‌های فلسفی ساده بپردازد. اولین کتابی او، جستارهایی درباب عشق بود. این اثر در سال ۱۹۹۳ زمانی که او ۲۴ سال داشت، منتشر شد و به سرعت در لیست کتاب‌های پر فروش قرار گرفت و بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

بسیاری از آثار آلن دوباتن به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند. یک هفته در فرودگاه، اخبار، تسلی بخشی‌های فلسفه، جستارهایی در باب عشق، سیر عشق، هنر سیر و سفر، در باب اعتماد به نفس و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، از مشهورترن آثار او است.

بخشی از کتاب هوش عاطفی در محیط کار

اما در مورد اکثر دیگر محیط‌های کاری فاقد چنین تصویر روشنی هستیم. ما از محصولات کارها و مشاغل غیرهنری استفاده می‌کنیم بی‌آن‌که از فرایند تولید آن‌ها هیچ داستان یا تصویری داشته باشیم. وقتی یک وسیلهٔ تکنولوژیک جدید را می‌بینیم، یک قرارداد را می‌خوانیم، یک ماشین را سوار می‌شویم یا وارد یک شرکت گردشگری می‌شویم هیچ از رنج‌هایی که برای ساختِ آن‌ها برده‌اند خبر نداریم: وقت‌هایی که کار تا نیمه‌شب طول می‌کشید، آن رئیس یکدنده، آن مدیر فروش که همیشه دچار تردید و دودلی بود، رقابت‌های نفس‌گیر و شکست‌های سخت. به همین دلیل وقتی در زندگی شغلی خودمان با سختی رو به رو می‌شویم، عموماً هراسان می‌شویم و تصور می‌کنیم که مشکل حتماً از خودمان است.

وقتی به تنهایی کار می‌کنیم، مدام مانورهای ذهنی پیچیده‌ای را در مغزمان اجرا می‌کنیم. اگر می‌توانستیم هنگام تألیف یا نقاشی کردن یا عکاسی کردن به تک‌گویی‌هایمان گوش بسپاریم، به احتمال زیاد می‌دیدیم که آن‌ها از مجموعه‌ای حرف‌ها و ایده‌های گیج‌کننده و تلگرافی و کلمات درهم و برهم تشکیل شده‌اند: «نه، آره. یالا! آهان تقریباً همینه، نه نه نه نه، عقب... حله، گرفتم، گرفتم... نه. آره. این درسته. حالا این...»

همکاری در فضای کار نیز به اندازهٔ کار در تنهایی نیازمند مراحل و اصلاحات گوناگون است، با این تفاوت که این بار باید همه چیز به روشنی بیان شود و با دیگران به اشتراک نهاده شود. این فرایند اغلب اوقات بسیار پرزحمت و پردردسر است. البته خودِ فنونی که در این فرایند به کار بسته می‌شوند به هیچ وجه بی‌ارزش یا سطحی نیستند. لحاظ کردنِ بده‌بستان‌ها، زمان‌بندی، برگزاری جلسات، تلاش برای وضوح و روشنیِ مطالب، این‌که پیش از هر گونه ایرادِ اشکال و اعتراض با دقت گوش بسپاریم، این‌که بر خودخواهی‌هایمان غلبه کنیم، این‌که در مواقعی که نیت بدی پشت حرف‌ها نیست به خودمان نگیریم، این‌که بیاموزیم که سعی کنیم در ایده‌هایی که خودمان پیشنهاد نکرده‌ایم دنبال وجه خوب و مثبت بگردیم: همهٔ این رفتارها و فنون شایستهٔ آن‌اند که بیش از حد فعلی به آن‌ها بها دهیم و به آن‌ها احترام بگذاریم.

معضل اصلیِ همکاران این است که آن‌ها جای شما نیستند. برای این‌که دریابیم این مسئله چقدر مهم است، باید موقعیت کودکی را تصور کنیم که متوجه نیست مادرش موجودی جدا و مستقل از اوست. تنها پس از یک فرایند رشد طولانی و دشوار است که کودک سرانجام می‌فهمد والدینش افرادی متمایز و مستقل‌اند و زندگی و تاریخی جدای از رابطه‌شان با کودکشان دارند و چه بسا یک عمر طول بکشد که کودک به تدریج این واقعیت را عملاً بپذیرد.

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد