دانلود کتاب صوتی روانشناسی پول با صدای احسان اطهری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی روانشناسی پول اثر مورگان هاوزل

دانلود و خرید کتاب صوتی روانشناسی پول

معرفی کتاب صوتی روانشناسی پول

کتاب صوتی روانشناسی پول نوشته مورگان هاوزل است که با ترجمه زهره نوروزی و صدای احسان اطهری منتشر شده است. کتاب روانشناسی پول به آموزه‌هایی فراتر از زمان در باب ثروت، حرص و شادی می‌پردازد.

درباره کتاب روانشناسی پول

کتاب روانشناسی پول بر این فرض استوار است که مدیریت صحیح پول ربط چندانی به هوش و ذکاوت شما ندارد و بیش‌تر به چگونگی رفتار شما مربوط می‌شود و آموختن رفتار مناسب، حتی به افرادِ واقعاً باهوش و ذکاوت هم کار آسانی نیست.

انسان‌های معمولی که هیچ آموزش مالی ندیده‌اند، چنان‌چه از چند مهارت رفتاری برخوردار باشند که ظاهراً هیچ‌ربطی هم به سنجه‌های قراردادی هوش و ذکاوت ندارد، می‌توانند ثروتمند شوند. درحقیقت موفقیت مالی در دستهٔ علوم سخت قرار نمی‌گیرد؛ مهارتی نرم است که در آن رفتارتان مهم‌تر از دانشی است که در اختیار دارید. من به این مهارت نرم، روان‌شناسی پول می‌گویم.

برای آن‌که بفهمید چرا مردم خودشان را زیر بار بدهی می‌برند، نیازی نیست نرخ‌های بهره را بررسی کنید؛ بلکه باید در تاریخچهٔ طمع، ناامنی و خوش‌بینی تعمقی داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید چرا سرمایه‌گذاران در شرایط کسادی بازار همه چیز را می‌فروشند، نیازی نیست بروید حساب‌وکتاب سودهای آتی را دربیاورید؛ کافی است به این بیندیشید که از دیدن خانواده‌تان و تصور آن‌که سرمایه‌گذاری شما ممکن است آینده‌شان را به خطر بیندازد ممکن است چه رنجی بکشید. 

این کتاب سعی دارد نگاهی متفاوت از ریاضیات و فیزیک به پول داشته باشد، نویسنده می خواهد نشان دهد پول درآوردن و مدیریت مالی امری روان‌شناختی است و باید خودمان را تغییر دهیم تا ثروتمند شویم. 

شنیدن کتاب روانشناسی پول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند زندگی مالی موفقی داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب روانشناسی پول

ما که هشت‌مان گروِ نُه‌مان است و چشم‌انتظار آخر بُرجیم؛ بنابراین، پس‌انداز برای ما رؤیاست؛ احتمال افزایش حقوق هم که ناچیز است؛ از عهدهٔ تعطیلاتِ خوب، ماشینِ جدید، بیمهٔ درمانی، یا خرید منزل در محله‌ای امن هم که برنمی‌آییم؛ پس، نمی‌توانیم بدون آن‌که زیر بار بدهی‌های هنگفت برویم، فرزندمان را به دانشگاه بفرستیم. شمایی که کتاب‌های مالی را می‌خوانید، اکنون صاحب چیزهایی هستید یا احتمال به‌دست‌آوردنش برای‌تان زیاد است؛ ولی ما که هیچ‌کدام را نداریم، تنها زمانی می‌توانیم رؤیای داشتنِ همهٔ چیزهایی را که شما دارید و قدرش را نمی دانید، در سر بپرورانیم و لمس کنیم، که بلیت بخت‌آزمایی می‌خریم. ما بهای یک رؤیا را می‌پردازیم و شما ممکن است درکی از آن نداشته باشید؛ زیرا همین حالا، در رؤیای ما زندگی می‌کنید. به‌همین دلیل هم ما نسبت به شما بلیت‌های بیش‌تری می‌خریم.

لازم نیست چنین استدلالی را بپذیرید؛ خرید بلیت بخت‌آزمایی در شرایط بدِ مالی، ایدهٔ افتضاحی است؛ اما تا حدودی علت ادامهٔ فروش این بلیت‌ها را می‌فهمم و این ایده که «کاری که شما می‌کنید احمقانه است؛ اما تا حدودی دلیلش را می‌دانم»، ریشهٔ بسیاری از تصمیمات مالی ما را آشکار می‌سازد.

نکتهٔ مهم دیگری وجود دارد که علت دشواریِ تصمیمات مربوط به پول را شرح می‌دهد و می‌گوید چرا تا این اندازه رفتارهای نامناسب در این زمینه وجود دارند و آن هم دانستن این امر است که این موضوعات تازگی دارند.

مدت زیادی است که استفاده از پول در مبادلات اقتصادی جریان دارد. گفته می‌شود البات، پادشاه لیدیه که اکنون بخشی از ترکیه است، نخستین واحد رسمی پول را در سال ۶۰۰ پیش از میلاد ابداع نمود؛ اما بنیان مدرن تصمیمات مربوط به پول - پس‌انداز و سرمایه‌گذاری- برپایهٔ مفاهیمی نوپا است.

شاکلهٔ سازوکار پس‌اندازِ بازنشستگی امریکا تا سال ۱۹۷۸ شکل نگرفته بود. صندوق بازنشستگی هم تا سال ۱۹۹۸ وجود نداشت؛ اگر این صندوق را انسان درنظر می‌گرفتیم، احتمالاً تازه به سن قانونی رسیده بود.

تعجبی هم ندارد که بسیاری از ما، در پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای بازنشستگی‌مان تا این اندازه بد عمل می‌کنیم. ما احمق نیستیم، فقط تازه‌کاریم.

نظرات کاربران

داود نصر
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

سلام. نسبت به قیمتش خوب بود. به علاوه اینکه اکثر روزا طاقچه تخفیفای خیلی خوبی ارایه میده که دیگه جای هیچ حرفی باقی نمی‌ذاره... ممنون از گروه تولید و طاقچه‌ی عزیز

Milad
۱۴۰۰/۰۷/۰۳

کتاب فوق‌العاده ای بود.توصیه میکنم حتما مطالعه کنید

aliafshar
۱۴۰۰/۰۵/۲۷

فوق العاده بود👏

کاربر 5096399
۱۴۰۲/۰۸/۰۳

مفید بود

زمان

۱ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۸۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۸۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان