دانلود کتاب صوتی ویران‌شهری که با تبلیغات می‌سازیم با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ویران‌شهری که با تبلیغات می‌سازیم اثر زینب توفکچی

دانلود و خرید کتاب صوتی ویران‌شهری که با تبلیغات می‌سازیم

معرفی کتاب صوتی ویران‌شهری که با تبلیغات می‌سازیم

سخنرانی ویران‌شهری که با تبلیغات می‌سازیم روایت زینب توفکچی از تبلیغات است. ویران‌شهری که با تبلیغات می‌سازیم با ترجمه سپهر عماد حقی و صدای رضا خاکی زمانی منتشر شده است.

درباره ویران‌شهری که با تبلیغات می‌سازیم

سخنران در ویران‌شهری که با تبلیغات می‌سازیم از تبلیغات و تاثیرات آن بر زندگی ما می‌گوید، تاثیراتی که فقط با یک کلیک ساده شروع می‌شود و اطلاعات ما را به خطر می‌اندازد

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

شنیدن ویران‌شهری که با تبلیغات می‌سازیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به فضای مجازی از این سخنرانی لذت خواهند برد

بخشی از سخنرانی ویران‌شهری که با تبلیغات می‌سازیم

هنگامی که از ترس خود درباره‌ هوش مصنوعی سخن می‌گوییم، اغلب اوقات تصاویری از ربات‌های انسان‌نما که دیوانه‌وار همه را می‌کشند به خاطر می‌آوریم. چیزی شبیه به فیلم «ترمیناتور». با اینکه خطری دور از ما به نظر می‌رسد، اما شاید واقعا باید به این مسئله فکر کرد. یا درباره‌ی نظارت دیجیتال که حرف می‌زنیم، از استعاره‌هایی به آثار قدیمی استفاده می‌کنیم. مانند کتاب «۱۹۸۴» جورج اورول، که دوباره به لیست پر‌فروش‌ها بازگشته است. این کتاب، با اینکه بسیار خوب است، ویرانشهر دقیقی از قرن ۲۱ را به تصویر نمی‌کشد. مسئله‌ای که باید از آن وحشت داشته باشیم این نیست که هوش مصنوعی خودسرانه چه بلایی به سرِمان خواهد آورد، این است که افراد قدرت‌مدار چگونه از این هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد تا ما را با روش‌های نوآورانه و زیرکانه تحت سلطه‌ خود دربیاورند. بیشتر فناوری‌هایی که در آینده‌ی نزدیک آزادی و شرفمان را به خطر خواهند انداخت، توسط شرکت‌هایی که در کار جمع‌آوری داده‌ها و جلب حواس ما، و فروختن آن به شرکت‌های تبلیغاتی هستند، تولید می‌شوند. شرکت‌هایی مثل facebook, amazon, Alibaba, tencent.

کسب‌و‌کار هوش مصنوعی در حال رونق گرفتن است، و به نظر می‌رسد هوش مصنوعی، بعد از تبلیغات آنلاین، بزرگ‌ترین پدیده‌ در حال حاضر باشد، اما اینطور نیست. این فناوری کلاً در گروه دیگری قرار می‌گیرد، و با توانایی‌های حیرت‌انگیزی که دارد، می‌تواند دانش ما درباره‌ی خیلی از مسائل را بهبود بخشد. اما در این زمینه، اگر بخواهیم کلام یکی از فیلسوف‌های بزرگ هالیوود را به شکل دیگری بیان کنیم، باید بگوییم :« توانایی زیاد، ریسک زیادی نیز به همراه دارد.»

حال بیایید نگاهی به یکی از مسائل غیر قابل انکار در دنیای دیجیتال، به نام تبلیغات آنلاین بیاندازیم. ما آن‌ها را نا‌دیده می‌گیریم، زیرا که به نظر گستاخانه و بی‌فایده می‌آیند. همه‌ی ما این تجربه را داشته‌ایم که یک تبلیغ، بر اساس چیزی که روی اینترنت جست‌و‌جو کرده‌ایم و یا خوانده‌ایم، ما را دنبال کرده باشد. درباره‌ی یک جفت چکمه جست‌وجو می‌کنید و می‌بینید که تا یک هفته، این چکمه‌ها شما را دنبال می‌کنند. حتی اگر تسلیم تبلیغات شوید و آن‌ها را خریداری کنید! ما به این جور سؤاستفاده قرار گرفتن‌ها عادت کرده‌ایم، پس پشت چشمی نازک می‌کنیم و با خود می‌گوییم: «این چیز‌ها اصلا جواب نمی‌دهند.» منتها، تکنولوژی‌های دیجیتال آنلاین تنها برای تبلیغ کردن اجناس نیستند. برای درک بهتر این موضوع، بیایید به یک مثال در دنیای حقیقی فکر کنیم. دقت کرده‌اید که چگونه در سوپرمارکت‌ها، نزدیک صندوق، شکلات‌ها و آدامس‌هایی در دسترس کودکان قرار داده شده‌اند؟ این موضوع برای این طراحی شده است که وقتی پدر و مادر در حال خارج شدن از مغازه هستند، کودکان شروع به نق‌زدن کنند. به این شیوه، مهندسی ترغیب می‌گویند. با اینکه اخلاقی نیست، اما جواب می‌دهد. و به همین دلیل است که آن را در تمامی سوپرمارکت‌ها می‌بینیم. در دنیای حقیقی، این مهندسی‌های ترغیب دارای محدودیت هستند، زیرا اجناس محدودی کنار صندوق جا می‌شوند. و تأثیر شکلات و آدامس، برای همه به یک شکل است، اگر چه روی کسانی که بچه‌های کوچک نق‌نقو همراه خود دارند بیشتر اثر می‌کند. در دنیای حقیقی با این جور محدودیت‌ها زندگی می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۴ دقیقه

حجم

۴۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۴ دقیقه

حجم

۴۰٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان