دانلود کتاب صوتی لیدی الیزابت با صدای شیما درخشش + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لیدی الیزابت اثر آلیسون ویر

دانلود و خرید کتاب صوتی لیدی الیزابت

نویسنده:آلیسون ویر
گوینده:شیما درخشش
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۲از ۹۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی لیدی الیزابت

کتاب صوتی لیدی الیزابت رمانی تاریخی نوشته آلیسون ویر درباره زندگی ملکه الیزابت اول است که در قرن ۱۶ میلادی، پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های فراوان موفق شد ملکه‌ انگلستان شود.

شما می‌توانید نسخه صوتی این کتاب را با ترجمه طاهره صدیقیان و صدای زیبای شیما درخشش بشنوید و سفری به دربار انگلستان و تاریخ پر تب و تاب آن روزگار داشته باشید.

درباره کتاب صوتی لیدی الیزابت

کتاب صوتی لیدی الیزابت (The Lady Elizabeth) داستانی تاریخی از زندگی یکی از ملکه‌های قدرتمند انگلستان است. آلیسون ویر در این کتاب ما را همراه می‌کند تا به درون تاریخ سفر کنیم و زوایای گوناگون و پنهان زندگی ملکه و درباریان را بشناسیم. ملکه‌ای که از دوران کودکی مجبور شد با تبعیض زندگی کند و بار تهمت‌هایی ناروا را به دوش بکشد اما در نهایت با قدرتی که داشت، تمام انگلستان را زیر پرچم قدرت خود درآورد به طوری که از دوران سلطنت او، به عنوان دوران طلایی انگلستان یاد می‌کنند و خودش را نیز با لقب بت نیکو می‌شناسند.

لیدی الیزابت نامی بود که ملکه الیزابت اول با آن خطاب می‌شد. او فرزند هنری هشتم و همسر دومش، آن بولین بود. الیزابت بسیار کوچک بود که لقب شاهزاده را از دست داد و از آن به بعد با لقب لیدی خطاب می‌شد. علت این اتفاق نیز این بود که مادرش، به خیانت متهم شد. آن بولین در سال ۱۵۰۱ به دنیا آمد و در سال ۱۵۳۶ گردن زده شد. زیرا به خیانت به پادشاه محکوم شده بود. هرچند هرگز مشخص نشد اتهامی که به او وارد کرده بودند، صحت داشت یا نه. به‌هرحال، بعد از این ماجرا، فرزند سه‌ساله‌‌ی آن بولین و هنری هشتم، لقب شاهزاده را از دست داد و به عنوان دختر نامشروع پادشاه خوانده می‌شد.

برادر ناتنی او، ادوارد ششم، تا سال ۱۵۵۳ پادشاه کشور بود. زمانی که مرگش نزدیک می‌شد، وصیتی کرد که خلاف قانون بود. او تاج و تخت را به لیدی جین گری، نوه‌ ملکه فرانسه، واگذار کرده بود. هرچند لیدی جین نمی‌خواست سلطنت را قبول کند و آن را حق خواهرهای ناتنی ادوارد ششم، یعنی مری و الیزابت می‌دانست اما در نهایت مجبور به پذیرش شد. دوران سلطنت این ملکه البته بسیار کوتاه بود و نه روز بیشتر طول نکشید.

اما لیدی الیزابت در این دوران چه کرد؟ قطعا نباید از او انتظار صبر، سکون و آرامش داشت. او در تمام این مدت در تلاش بود تا آنچه را که حق طبیعی‌اش بود، به دست بیاورد. همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، وصیتی که ادوارد ششم کرده بود، جنبه قانونی نداشت. بنابراین چند روز بیشتر طول نکشید تا مری، خواهر الیزابت، لیدی جین گری را کنار بزند و قدرت را به دست بگیرد. در همان دوران نیز الیزابت، یک سال زندانی شد؛ چرا که از شورشیان پروتستان حمایت کرده بود. به‌هرحال، ملکه مری نیز در سال ۱۵۵۸ از دنیا رفت و تخت پادشاهی، حالا آماده قدم‌های لیدی الیزابت بود.

اما الیزابت چه روزگاری را پشت سر گذاشت تا بتواند به چنین جایگاهی دست پیدا کند؟ او که از دوران کودکی، مقام و بسیاری از امتیازاتش را به ناحق از دست داده بود، حالا باید چند برابر دیگران تلاش می‌کرد تا خودش را اثبات کند. او باید همیشه گوش به زنگ می‌بود تا بتواند تصمیمات درست بگیرد، هر تصمیم اشتباهش می‌توانست هزینه زیادی برایش داشته باشد. او باید همه کارهایش را دقیق و درست و بدون هیچگونه کم و کاستی انجام می‌داد. تمام کلماتی که بر زبان می‌آورد و هر قدمی که برمی‌داشت، زیر ذره‌بین بود. در واقع شخصیت او و تمام زندگی‌اش زیر ذره‌بین بزرگی بود که تلاش می‌کرد او را از حقوق طبیعی‌اش محروم کند. اما او به خوبی آموخته بود که می‌تواند کارهایش را با مذاکره کردن پیش ببرد و به آنچه که حق طبیعی‌اش است، برسد. اگر دوست دارید بدانید او چگونه می‌توانست چنین قدرتمند باشد و از قدرتش استفاده کند، حتما داستان زندگی او را در کتاب صوتی لیدی الیزابت بشنوید.

دورانی که ملکه الیزابت اول یا همان لیدی الیزابت، سلطنت کرد، به دوران طلایی یا عصر الیزابت می‌شناسند. در همان روزگار بود که شخصیت‌های مشهوری مانند ویلیام شکسپیر، شاعر و نمایشنامه نویس معروف و فرانسیس بیکن، فیلسوف و سیاستمدار، ظهور کردند و به عبارت دیگر، ادب و فلسفه را به دنیای آن دوران آوردند. او آیین پروتستان‌ها را در کشورش رسمیت داد و در برابر کاتولیک‌ها نیز روش تسامح را در پیش گرفت. شاید بتوان دوران او را به درستی نقطه آغاز رنسانس در انگلستان دانست.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

تاریخ، پر از درس‌های عبرت‌‌انگیز، جذاب و البته درست و دقیق است. تاریخ در حقیقت نوعی زنده نگاه‌داشتن زندگی در پیش چشمان ما است. تا هر زمان که به آن احتیاج داشتیم، از خلال سطور کتاب‌های تاریخی، دریابیم‌اش. اما خواندن تاریخ گاه سخت و دشوار است و مطالب تاریخی، به سادگی از ذهن فرار می‌کنند. چه می‌توان کرد؟ در این مواقع می‌توان دست به دامان کتاب‌ها و رمان‌های تاریخی شد.

آلیسون ویر در کتاب صوتی لیدی الیزابت بخشی از تاریخ انگلستان را روایت کرده است. اما کار او، از این جهت ارزشمند است که او تاریخ را با روایت ترکیب کرده است. نتیجه کار، ترکیبی شگفت‌انگیز است که به نام رمان تاریخی شناخته می‌شود. تقابل ادبیات و تاریخ در این نقطه، سبب شده تا خواندن تاریخ، به کاری جذاب و دلنشین بدل شود.

نشریه یو.اس.ای. تودی (USA Today) این کتاب را اثری می‌داند که تمام تعصبات مذهبی، تبعیض‌های جنسیتی و نیرنگ‌های و فتنه‌های سیاسی را به تصویر کشیده است که در دوره تاریخی سلطنت ملکه الیزابت اول، رخ داده است.

روزنامه بوستون ساندی گلوب (Boston Sunday Globe) معتقد است آلیسون ویر به خوبی می‌داند چطور باید شخصیت‌های تاریخی را به شخصیت‌های داستانی تبدیل کرد و در این کتاب نیز به خوبی از پس این کار برآمده است. او کاری کرده است که ما با تمام شخصیت‌ها احساس نزدیکی کنیم و با آن‌ها همراهی کنیم.

شنیدن کتاب صوتی لیدی الیزابت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی لیدی الیزابت انتخاب مناسبی برای تمام علاقه‌مندان به مطالعه رمان‌های تاریخی است. اگر دوست دارید با تاریخ پرفراز و نشیب انگلستان آگاه شوید و دریابید که در طول دوران سلطنت ملکه الیزابت اول، کشورش، چگونه اداره می‌شده، این کتاب صوتی انتخاب خوبی برای شما است.

درباره آلیسون ویر

آلیسون ویر (Alison Weir) در سال ۱۹۵۱ در لندن به دنیا آمد و در وست‌مینستر بزرگ شد. او در سال ۱۹۷۲ با رنکین ویر ازدواج کرد و در حال حاضر در ساوری زندگی می‌کند. ویر ابتدا تصمیم داشت که معلم باشد و تاریخ تدریس کند. بنابراین در دانشگاه پلی تکنیک تحصیل کرد. اما پس از گذشت مدتی متوجه شد که روش‌‎های آموزشی نمی‌تواند او را خوشحال و راضی کند زیرا به شدت تاریخ مصرف گذشته بودند. او تدریس را رها کرد و شغل‌های دیگری را انتخاب و تجربه کرد: کارمندی، خانه‌داری، مادری. شش سال مدرسه‌ای را اداره می‌کرد که برای کودکان با مشکلات یادگیری تاسیس شده بود. در نهایت راه او به ادبیات رسید و نویسندگی را انتخاب کرد.

آلیسون ویر را امروز به عنوان نویسنده‌ای تمام وقت می‌شناسند که رمان تاریخی می‌نویسد. او کتاب‌های داستانی و غیرداستانی بسیاری نوشته و منتشر کرده است. از میان مهم‌ترین کتاب‌های تاریخی او می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: خائن بی‌گناه، لیدی الیزابت، ملکه اسیر، ارثیه شوم و بازی ازدواج. برخی کتاب‌های ویر به فارسی نیز ترجمه و منتشر شده‌اند.

درباره شیما درخشش

شیما درخشش گوینده، مجری و کارشناس کتاب است. او به عنوان یکی از مجریان برنامه حالا خورشید با رضا رشیدپور همکاری می‌کرد و دستی هم در تئاتر دارد. با صدای شیما درخشش تابه‌حال کتاب‌های بسیاری منتشر شده است که می‌توانید از طاقچه دریافت کنید.

در بخشی از کتاب صوتی لیدی الیزابت می‌شنویم

ملکه گفت: «لیدی الیزابت عزیزم. دخترعمه‌ات لیدی جین گری.»

او دستش را دور شانه‌ی دختربچه‌ای با جامه‌ی مجلل انداخته بود که موهای سرخش به گیسوان خودش شباهت بسیار داشت. اما در جایی که الیزابت نوجوانی کشیده و بلندقد بود، پوست صاف و سفید داشت و با اعتمادبه‌نفس می‌نمود، جین نه‌ساله با صورتی کک و مکی لاغر و بلندقد بد و حالتی محتاطانه داشت. الیزابت دستش را پیش برد و با دختر جوان‌تر خوش و بش کرد.

«دخترعمه خوش آمدی.»

سپس بی‌اختیار هر دو گونه‌ی او را بوسید. کاترین توضیح داد «لیدی جین از این به بعد با ما زندگی می‌کند چون دریاسالار او را تحت تکفل خودش گرفته است. البته جین کوچک‌تر از آن است که بتواند با درس های تو شریک بشود بنابراین معلم‌های خودش را خواهد داشت.»

او به طرف دخترک برگشت و گونه‌اش را نوازش کرد. به گرمی گفت: «امیدورام اینجا خیلی خوشحال باشی جین.»

جین با علاقه‌ای توله‌سگ‌وار به او نگاه کرد. کاترین پیشنهاد کرد «شاید علاقه داشته باشی اطراف خانه را به جین نشان بدهی الیزابت.»

«البته. بیا جین. نه صبر کن. اول این را به تو نشان می‌دهم.» الیزابت کتابی را که مشغول خواندنش بود برداشت. دیوانی بود از اشعار ایتالیایی که استاد آچام برایش فرستاده بود.

مغرورانه گفت «استاد آچام به طور منظم با من مکاتبه دارن.»

جین تکرار کرد «استاد آچام مشهور؟»

الیزابت به خوبی می‌دانست که جین نیز دانشچوی باپشتکار و مشتاقی است.

«به تو حسودی می‌کنم دختردایی.»

الیزابت که از تحسین جین سر شوق آمده بود با بزرگ‌منشی گفت «اتفاقا همین روزها ملاقاتش می کنی.»

همچنان که او را از این اتاق به آن اتاق می‌برد با خشنودی آگاهی‌هایش را به نمایش می‌گذاشت و تمام سعی خود را می‌کرد تا نوچه‌اش را تحت تاثیر قرار دهد. از جین پرسید «چرا دریاسالار سرپرستی تو را به عهده گرفته است؟»

جین به او گفت «به پدرم قول داده است یک ازدواج بزرگ برایم ترتیب می‌دهد.»

الیزابت می‌خواست بداند «با چه کسی؟»

«هنوز به من نگفتند. راستش خیلی اهمیت نمی‌دهم. فقط خوشحالم که زیر سقف ملکه زندگی می‌کنم.»

الیزابت از زبان کاترین شنیده بود که والدین جین با او نامهربان هستند. برای او متاسف بود و درک می‌کرد چرا خوشحال است که تحت سرپرستی دریاسالار قرار گرفته است. با صدای بلند گفت «نمی دانم دریاسالار چه کسی را در نظر دارد. یک وصلت بزرگ. شاید با یکی از پسرهای جناب نایب‌السلطنه باشد.»

جین گفت «من ترجیح می‌دهم اصلا ازدواج نکنم. دلم می‌خواهد مرا با معلم‌ها و درس‌هایم تنها بگذارند»

نظرات کاربران

شقايق بانو
۱۴۰۰/۰۶/۰۲

هم گویندگی عالی داشت و هم داستان قشنگی. این کتاب منو خیلی به یاد دزیره انداخت، اتفاقا اون کتاب رو هم با این گوینده گوش دادم. دوس دارم کتابای بیشتری اینطوری بخونم، شما پیشنهادی ندارید؟

زیـ نب
۱۴۰۰/۱۰/۲۴

از خوندن تاریخ لذت میبرم از رمانهای تاریخی بیشتر. این نحوه گذر از تاریخ باعث میشه بهتر رویدادها، عللش و تقدم و تاخرش رو بخاطر بسپرم قبلا کتاب دزیره رو خونده بودم با گویندگی یکسان اما اگه بخوام مقایسه کنم جذابیت

- بیشتر
fereshte
۱۴۰۰/۰۵/۰۴

کتاب فوق العاده زیبا و جذابی بود گویندگی هم عالی تیم آوانامه بینظیر هستند👌👌👌

Fatemeh Abbaszadeh
۱۴۰۰/۰۶/۱۸

خوانش کتاب، خیلی جالب و فوق‌العاده بود گوینده با مهارت زیادی، برای هر شخصیت کتاب، صدا یا لحنشون رو عوض میکرد و متن، یکنواخت و خسته کننده نبود

بختیاری
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

بسیار کتاب جذاب وشنیدنی،توصیه به همه و آنهائی که‌ عاشق رمان‌های هیجان هستند.

شاد
۱۴۰۰/۰۵/۱۵

محتوای کتاب سرگرم کننده و جالب است اما چیزی که مهم است طرز خوانش کتاب است که با صدای خانم درخشش بسیار عالی است

مونا
۱۴۰۱/۰۱/۰۲

رمانی بسیار زیبا با گویندگی عالی

کاربر 1606
۱۴۰۰/۱۱/۰۵

لطفا کتاب های بیشتری از این نویسنده بذارین

baner_63
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

خانوم درخشش شما ارزش افزوده ای هستید که بر ارزش هر کتابی که ان را میخوانید اضافه میشود،،

انسان
۱۴۰۱/۱۱/۰۷

کتاب زیبایی بود.کلا کتابهای ویر کتابهای مستند و خوبی هستند البته این کتاب داستان زندگی الیزابت اول تا زمان رسیدن به سلطنت هست کتاب دیگه خانم ویر به نام بازی ازدواج ادامه همین رمانه گویندگی بسیار عالی و زیبا بود

زمان

۲۶ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۱۳۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۶ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۱۳۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۶۸,۰۰۰
۱۱۷,۶۰۰
۳۰%
تومان