دانلود و خرید کتاب پدر سالاری جدید هشام شرابی ترجمه احمد موثقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدر سالاری جدید اثر هشام شرابی

کتاب پدر سالاری جدید

نویسنده:هشام شرابی
انتشارات:انتشارات کویر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پدر سالاری جدید

هشام شرابی در کتاب پدر سالاری جدید، نظریه‌ای درباره تغییرات تحریف شده در جامعه عرب را بیان می‌کند. این کتاب را می‌توانید با ترجمه سید احمد موثقی بخوانید.  

کتاب پدر سالاری جدید، دربردارنده نظریه‌ای درباره تغییرات تحریف شده در جامعه عرب است. این کتاب نگاهی به وقایعی می‌اندازد که در دنیای عرب رخ می‌دهد و به نام پدر سالاری جدید شناخته می‌شود. این اثر حاصل سال‌ها تلاش، تحقیق و تدریس نویسنده در دانشگاه است و با رویکردی انتقادی ساختارهای اقتصادی و اجتماعی سنتی و مدرن جهان عرب را مورد بررسی قرار می‌دهد.  

کتاب پدر سالاری جدید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از مطالعات جامعه‌شناختی لذت می‌برید و به تغییرات دنیای عرب علاقه دارید، خواندن کتاب پدر سالاری جدید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره هشام شرابی 

دکتر هشام شرابی دانشمند و نویسنده سرشناس فلسطینی‌تبار است. او در خانواده‌ای مرفه به دنیا آمد. دوران کودکی خود را در یافا و اکره گذراند. در رام الله به مدرسه رفت و در دانشگاه آمریکایی بیروت، تحصیلاتش را تکمیل کرد. در سال ۱۹۴۷ با مدرک لیسانس فلسفه فارغ‌التحصیل شد. مدرک فوق لیسانس خود را در فلسفه در سال ۱۹۴۹ گرفت و در سال ۱۹۵۳ با مدرک دکتری تاریخ و فرهنگ از دانشگاه شیکاگو فارغ التحصیل شد. او در همان دوران تحصیلش فعالیت سیاسی را آغاز کرد و به حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه پیوست.

او در سال ۱۹۴۹ و با دستور آنتون سعاده به سوریه برگشت تا فعالیتش را در حزب سوسیال ناسیونالیست سوریه از سر بگیرد زیرا در همان سال‌ها فلسطین به اشغال نیروهای اسرائیلی درآمده بود. او سردبیر ماهنامه این حزب شد. نامش الجیل الجدید (نسل نو) بود. اما دولت لبنان در ژوئن همان سال حزب را سرکوب کرد. سعاده را اعدام کرد این موضوع سبب شد تا او به اردن فرار کند و از آنجا به آمریکا برگردد.

هشام شرابی بعد از یازده سال که از اتمام تحصیلاتش گذشته بود، به مقام استادی رسید و دو سال بعد همکاری‌اش را با حزب به صورت رسمی پایان داد. او در تاریخ سیزدهم ژانویه سال ۱۳۸۴ شمسی پس از ده سال ابتلا به سرطان پروستات در سن ۷۷ سالگی از دنیا رفت.

بخشی از کتاب پدر سالاری جدید

سرخوردگی‌ها و تحقیرها، خشم و نومیدی ناشی از این اوضاع، از سال ۱۹۴۸ م، و به ویژه از سال ۱۹۶۷ م، منجر به وارد آمدن ضربه روحی فلج کننده و فراگیری بر جهان عرب گردیده است. اکنون از خودگذشتگی (عملیات انتحاری با اتومبیل حامل بمب)، خشونت کور، فرار به خارج، یا مهاجرت در داخل، برای بسیاری از افراد راه خلاصی شده است. شدت بیزاری از خویش و کلْبی مسلکی، تنها با تعصبات قوم مدارانه و رویاهای بی پایه نسبت به شکوه و افتخار گذشته برابری می کند.

علت این درماندگی گسترده، این تفرقه ناامیدکننده، این فروپاشی جهانی چیست؟ آیا علت اینها تنها صهیونیزم، استعمار، و امپریالیزم است؟ یا علت چیز دیگری است؛ چیزی در قلب جامعه؛ نوعی بیماری نامرئی که در حال خوردن و ساییدن مرکز است؟

مُفسران عرب متخصص موشکافی در وضعیت نهایی شده اند. اما برای بیرون ریختن تلخی و سرخوردگی کاری بیش از طغیان احساسات و بیان شفاهی آنها لازم است: ارائه چارچوبی تحلیلی که زمینه را برای تفسیری سامانمند فراهم سازد. نیاز به رویکردی نظری افزایش یافته، زیرا بحران عمیق‌تر و سرکش‌تر شده است. زمانی که اطلاعات روی هم انباشته می‌شود، تصویر کلی به طور فزاینده‌ای تیره و تار و ناسازگار می‌شود. اکنون ما به نقطه ای رسیده‌ایم که دیگر نمی‌توانیم به واسطه وجود درختان، جنگل را تشخیص دهیم. تلاش من در اینجا در جهت فراهم کردن چارچوبی است که در آن، واقعیت ها، وقایع، و جنبه های متنوع پدیده های اجتماعی و سیاسی سامانمند می شوند و معنی پیدا می کنند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان