دانلود و خرید کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی س. صداقت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی اثر س. صداقت

کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی

نویسنده:س. صداقت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی

کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی نوشته س. صداقت اصول مراقبتی پوست و مو را از منظر طب سنتی تشریح کرده است.

درباره کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی

براساس مکاتب طب سنتی ایرانی، درمان بیماری پوستی به سبب جنس عصبی پوست (سخت و متراکم بودن آن) باید به آرامی صورت بگیرد.

پوست انسان به صورت یک لایه محافظ بدن در مقابل عوامل آسیب‌رسان محیطی می‌باشد و مانند لباسی سرتاسر بدن انسان را پوشانده است.

پوست و ناخن انسان از جنس عصب می‌باشند و سلامت ناخن در راستای سلامتی پوست می‌باشد. پس هر بیماری پوستی می‌تواند ناخن را نیز درگیر کند و در نتیجه به دنبال درمان بیماری پوستی، سلامتی ناخن نیز حاصل می‌شود.

دفع ماده بیماری‌زا از پوست به زمان نیاز دارد و نباید توقع درمان برق‌آسای اختلالات پوستی را از طریق طبیعت درمانی و طب سنتی داشت. از طرف دیگر پوست از دیدگاه حکما یک اندام دفعی به حساب می‌آید و در نتیجه بدن می‌تواند مقداری از مواد دفعی خود را از این طریق دفع نماید.

هر شخص باید از پوست بدن مراقبت کند و آن را در معرض سرما یا گرمای زیاد قرار ندهد، چرا که در این صورت پوست دچار خشکی و یا سوختگی می‌شود. بهترین روش محافظت از پوست، داشتن تغذیه سالم و کامل به خصوص استفاده از غذاهای گیاهی است؛ مانند انواع سبزیجات و میوه‌جات فصل که ویتامین‌های لازم و املاح مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند و در نشاط و شادابی پوست بسیار مؤثرند.

در این کتاب با اصول کلی مراقبت از پوست و مو و درمان بیماری‌های پوست و مو از منظر طب سنتی اشنا خواهید شد و نکاتی کربردی برای مراقبت از این بخش های حساس بدن خواهید آموخت.

 خواندن کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های پزشکی و سلامت به ویزه طب سنتی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب مراقبت از پوست و مو به کمک طب سنتی

واریس

اغلب افراد مبتلا به واریس، بیماری زمینه‌ای ندارند و بدون هیچ دلیل روشنی دچار چنین بیماری می‌شوند. هرچند این بیماری معمولا علامت و یا عارضه خاصی ندارد، ولی برای بعضی افراد از نظر زیبایی مشکل‌ساز است.

آشنایی با وریدهای طبیعی پا

وریدها، عروق خونی هستند که خون را به قلب برمی‌گردانند. جریان خون از عروق پا بالا می‌رود، به عروق بزرگتر می‌ریزد و نهایتاً به سمت قلب حرکت می‌کند. سه نوع رگ در پاها وجود دارد.

وریدهای سطحی آنهایی هستند که درست در زیر سطح پوست قرار دارند. شما معمولاً می‌توانید آنها را ببینید و یا وریدهای سطحی بزرگتر را لمس کنید. همین عروق سطحی پا هستند که ممکن است واریسی شوند.

وریدهای عمقی پا که از لابلای عضلات عبور می‌کنند. شما نمی‌توانید آنها را ببینید و یا لمس کنید.

تعداد زیادی عروق ارتباطی (سوراخ) کوچک وجود دارند که خون را از وریدهای سطحی به عروق عمقی منتقل می‌کنند. همچنین دریچه‌های یک طرفه‌ای در درون رگ‌های بزرگتر و با فواصل مشخص وجود دارند. این دریچه‌ها از بازگشت خون به سمت عقب (جهت اشتباه) جلوگیری می‌کنند. هنگامی که ما می‌ایستیم، بین خون موجود در پاها و قلب ما ارتفاع زیادی وجود دارد. جاذبه تمایل دارد که خون را به سمت پایین بکشد، ولی دریچه‌های وریدی مانع این کار می‌شوند و سبب می‌شوند تا جریان طبیعی خون به سمت قلب ادامه داشته باشد.

رگهای واریسی چیستند؟

واریس در واقع بخش گشاد شده (بزرگ شده) وریدهاست که درست زیر سطح پوست مخصوصاً در پاها قرار گرفته است. آنها اغلب به راحتی دیده می‌شوند، زیرا بزرگ و برجسته هستند. البته اگر شما اضافه وزن داشته باشید، آنها به دلیل پنهان شدن بوسیله بافت چربی زیر پوست، به راحتی قابل مشاهده نخواهند بود. سایر انواع رگهای کوچکتری که ممکن است توجه شما را جلب کنند شامل: شبکه عروقی «شبکه‌ای از وریدهای کوچک که بسیار نزدیک هم قرار گرفته‌اند» و عروق عنکبوتی که شبیه الگوی starburst در یک قسمت از پا دیده می‌شوند، می‌باشند. آنها رگ‌های واریسی واقعی نیستند.

نظرات کاربران

BiNam
۱۴۰۰/۰۶/۱۵

کتابی که مشخص نیست نویسنده اش کیه، تحصیلاتش چیه و نمیشه فهمید که این اطلاعات و ادعاها رو از چه منبع علمی معتبری جمع آوری کرده چیزی جز شبه علم و به قول معروف "میگن فلان چیز برای فلان چیز

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
افرادی که پوست‌های ملتهبی دارند که امروزه به ویژه در جوانان و نوجوانان و در فصول گرم بسیار شایع است، می‌توانند مغز خیار را رنده کرده و آن را (و یا آب آن را) مانند ماسک روی پوست بگذارند و یا از ماست و یا دوغ‌های طبیعی برای مالیدن به پوست صورت استفاده کنند و یا از گیاهی مانند اسفرزه یا گل پنیرک (که وقتی در آب خنک ریخته می‌شود، لعاب می‌دهد) استفاده نمایند و آب باقیمانده از گیاه را که ماهیت خنک و رطوبت بخش به پوست می‌دهد روی پوست بگذارند و مدتی بماند که باعث شادابی و بهبود حالت و کیفیت پوست می‌شود. کسانی که گرمی‌جات زیاد می‌خورند، ممکن است دچار خارش پوست شوند، بنابراین عدم استفاده از مواد غذایی تند مانند فلفل و ادویه‌جات، فست‌فودها و سس‌ها و رب‌های تند هم به برطرف شدن این خارش‌ها کمک می‌کند.
مادربزرگ علی💝
در بسیاری از بیماری‌های داخلی مثل بیماری‌های دستگاه گوارش، کبد، کلیه و مجاری ادراری و تناسلی، طبیعت هوشمند بدن وارد عمل می‌شود و مواد زائد حاصل از آن‌ها را به پوست منتقل می‌کند. بدین ترتیب از بیمار شدن آن عضو داخلی که نقش مهم‌تری (نسبت به پوست) در حیات فرد دارد، جلوگیری می‌نماید. پس در درمان اختلالات پوستی باید ابتدا بیماری‌های اعضاء داخلی را درمان نموده سپس سراغ درمان پوست برویم.
marzieh
در بسیاری از بیماری‌های داخلی مثل بیماری‌های دستگاه گوارش، کبد، کلیه و مجاری ادراری و تناسلی، طبیعت هوشمند بدن وارد عمل می‌شود و مواد زائد حاصل از آن‌ها را به پوست منتقل می‌کند.
marzieh

حجم

۴۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

حجم

۴۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان