دانلود و خرید کتاب گنجینه لطایف مرتضی رشیدی آشجردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب گنجینه لطایف

گنجینۀ لطایف، بازنویسی کتاب لطایف الطوایف اثر فخرالدین علی صفی (قرن دهم هجری) است که به همت مرتضی رشیدی آشجردی و علی‌اکبر دارانی منتشر شده است.

 درباره کتاب گنجینۀ لطایف

فخرالدین علی صفی از آغاز جوانی طریقۀ نقشبندیه را برگزید و با مشایخ شهیری همچون خواجه عُبَیدُالله احرار و مولانا عبدالرحمن جامی در قرن نهم آشنا شد. او در پی آزار و اذیت ازبکان، به شاه محمد سلطان، حاکم گرجستان پناه برد و در مدت یکسالی که آنجا بود، لطایف الطوایف را تدوین و به شاه محمد تقدیم نمود.

لطایف الطوایف در چهارده باب سامان یافته. مؤلف، مدبرانه نمونه‌هایی از سخنان لطیف و مزاح گونۀ پیامبر اکرم (ص) با دیگران را نقل می‌کند و از قول امامان شیعه نیز به ترتیب تاریخی لطیفه یا حکایتی می‌آورد. آنگاه از پادشاهان و وزیران گرفته تا واعظان و قاضیان و حکیمان و طبیبان و شاعران لطیفه و حکایتی طنزآمیز می‌آورد.

جالب است بدانیم در سال ۱۸۸۳ میلادی، شارل شفر بخش‌هایی از این کتاب را برای مدرسۀ زبان‌های زندۀ شرق به چاپ رساند. پروفسور محمد شفیع لاهوری نیز بخش‌هایی از لطایف الطوایف را در مجموعه‌ای از گزیده‌های کتاب فارسی برای دانشگاه پنجاب در سال ۱۹۳۷ منتشر کرد.

در این بازنویسی، کوشش شده تا ضمن حفظ ظرافت‌ها و نکته‌های ادبی، حکایت‌های شیرین و آموزندۀ آن به نثر روان امروزی روایت شوند.

 خواندن کتاب گنجینه لطایف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به روایات و حکایات طنزآمیز و حکمت‌آمیز مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

AMIRH
۱۴۰۰/۰۴/۲۶

جالبه خوندنش ... فقط رو حرفایی ک راجب اهل بیت زده حساب باز نکنین ... خیلیاشون دروغن مث قهر امام حسن و امام حسین 😐 موقع خوندن تو ذهنتون ب جای اسم ائمه ایکس و ایگرگ بگین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان