دانلود و خرید کتاب تحولات اجتماعی تهران عباس عبدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحولات اجتماعی تهران اثر عباس عبدی

کتاب تحولات اجتماعی تهران

نویسنده:عباس عبدی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تحولات اجتماعی تهران

کتاب تحولات اجتماعی تهران نوشته عباس عبدی است. کتاب تحولات اجتماعی تهران را انتشارات همشهری منتشر کرده است. کتاب براساس سرشماری سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۵ است.

انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

درباره کتاب تحولات اجتماعی تهران

شناخت پایتخت ها و تحولات آن به ویژه در کشورهایی که دارای نظام سیاسی مرکزگرا هستند، از هر جهت اهمیت بالایی دارد. تهران از این نظر با اغلب پایتخت‌های منطقه عموماً دارای پیشینه به نسبت قدیمی تری هستند تفاوت دارد؛ و در مقایسه با بغداد، دمشق، قاهره، آنکارا، کابل، دهلی، بیروت و پایتخت‌های مشابه جهان شهری جوان و در عین حال بزرگی محسوب می‌شود از این رو دچار تحولات سریع تری نیز شده است شهری که طی نزدیک به یک قرن جمعیت آن ۵۰ برابر شده است این اندازه از رشد چالش‌های بزرگی را ایجاد می کند.

در چنین شهری توصیف تغییرات اجتماعی و روند آن ها و نیز نابرابری های محلی و منطقه‌ای بر اساس آمار معتبری چون سرشماری ها می تواند تصویری دقیق از آنچه که در این شهر به‌عنوان مرکز سیاسی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور گذشته به دست دهد.

کتاب تحولات اجتماعی تهران ۱۳۹۵ - ۱۳۷۵ بر اساس سرشماری کوششی است برای به تصویر کشیدن دقیق‌تر بخشی از تحولات این شهر است.

مطالعه حاضر درباره تهران از چند جهت واجد اهمیت است. از یک سو چنین مطالعه‌ای درک ما را در شناخت تحولات و نیز ویژگی‌ها و بخشی از مسائل و اولویت‌های این مسائل و نیز دستیابی به راه حل‌های حل آنها کامل‌تر می‌کند. از سوی دیگر شناخت پایتخت در کشورهای تمرکزگرا بیش از آنکه محدود به خودش باشد، جزء مهمی از شناخت کشور را دربرمی‌گیرد، به ویژه آنکه بسیاری از تحولات رخ داده در تهران با فاصله زمانی قابل تصوری «مثل موج » دیگر نقاط کشور را هم دربرمی‌گیرد. از این رو مطالعه تهران از هر جهت می‌تواند راهگشا و مفید باشد. یکی از این جهات، موضوع تحولات اجتماعی و نیز کاهش یا افزایش پراکندگی این تحولات در مناطق مختلف تهران است و از آنجا که بهترین و کاملترین آمار در این زمینه از خلال سرشماری‌ها به دست می‌آید، تحلیل ثانویه این داده‌ها یکی از معتبرترین و مقرون به صرفه‌ترین مطالعات از هر حیث است.

خواندن کتاب تحولات اجتماعی تهران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتابر ا به تمام علاقه‌مندان و دانشجویان جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۴۰۰
تومان