دانلود و خرید کتاب زندگی پس از مرگ چارلز وبستر ترجمه مهدیه زاهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی پس از مرگ اثر چارلز وبستر

کتاب زندگی پس از مرگ

نویسنده:چارلز وبستر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی پس از مرگ

کتاب زندگی پس از مرگ اثری از چارلز وبستر با ترجمه مهدیه زاهدی است. این کتاب درباره یکی از قوی‌ترین و همچنین پیچیده‌ترین اعتقادات بشر صحبت می‌کند: زندگی جاودانه بشری و زندگی بعد از مرگ

درباره کتاب زندگی پس از مرگ

اعتقاد به زندگی بعد از مرگ، در ادیان و باورهای مختلف وجود دارد. در دیانت اسلام این اعتقاد به نام معاد شناخته می‌شود و روزی است که زندگی جسمانی ما تمام می‌شود و زندگی روحانی ما آغاز می‌شود. یا به عبارت بهتر، روح ما به زندگی خود ادامه می‌دهد. 

هرچند میل به جاودانگی در انسان‌ها بسیار شدید است، اما همه ما مشتاق دیدن آدم‌هایی عزیزی هستیم که در این کره خاکی از دست داده‌ایم و دوست داریم از چند و چون عالم بعد سردربیاوریم. 

چارلز وبستر در کتاب زندگی پس از مرگ به این باور رازآلود زندگی بشر می‌پردازد. آن را از ابعاد مختلف بررسی می‌کند و باورهای مذهبی و مطالعات مختلف علمی را که در این زمینه وجود دارد، در کنار هم قرار می‌دهد تا نتیجه‌ای عمیق حاصل شود. نتیجه‌ای که درک ما را نسبت به این پدیده افزایش دهد. 

کتاب زندگی پس از مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب زندگی پس از مرگ را به تمام کسانی که دوست دارند با ابعاد مختلف چنین باوری آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندگی پس از مرگ

مذاهب در اظهار وجود بهشت و برخورداری از سعادت آن که در گرو اعمال نیکوی زمینی است، متفق‌اند. مسیحیت و اسلام، بهشت را پاداشی از سوی خدا به افرادی می‌دانند که رضایت او را فراهم کرده‌اند. بیشتر ادیان دیگر نیز (دقیقاً همانطور که ما از نقطه نظر فلسفه می‌نگریم) آن را نتیجه ضروری زندگی پاک توصیف می‌کنند. اگر چه تمام مذاهب در به تصویر کشیدن این زندگی خوش با الفاظ نورانی موافق‌اند، اما هیچ یک از راویان این مذاهب در توصیف بیان حقیقت موفق نبوده‌اند. تمام آن‌چه درباره بهشت به تحریر در آمده و در می‌آید، آن‌قدر با دانسته‌های ما متفاوت است که به نظر ما خیلی از این توضیحات عجیب است. ما به خاطر احترامی که به باورهای مذهبی (که از کودکی با آن‌ها آشنا شدیم) قائلیم، در پذیرفتن این مطلب که مذاهب در توصیف حقیقت بهشت ناتوانند، تردید می‌کنیم. اما اگر داستان‌ها و باورهای مذاهب بزرگِ دیگر را برای ما می‌خواندند، این موضوع را خیلی راحت‌تر درک می‌کردیم. در کتب بودایی و هندو شرح پر آب و تابی از باغ های بزرگ خواهید خواند که در آن درختان همگی از طلا و نقره و میوه آن‌ها از جواهرات مختلف است! شاید به تمسخر بخندید، مگر این‌که این فکر به ذهن شما خطور کند که شاید باورهای ما نیز از بهشت در نظر بودایی و هندو کاملاً غیرممکن به نظر برسد. حقیقت این است که وقتی ما این گزارش‌ها را فقط به شکل واژه به واژه برداشت می‌کنیم، عنصر مضحک بودن به درون آن‌ها راه می‌یابد و از این واقعیت باز می‌مانیم که در هر مذهب، شرح بهشت مطابق با نگرش مردمان آن خطه به بهشت است. زیبایی از نگاه بوداییان، درختانی از جنس طلا و جواهرات است. بی‌شک نگارندهٔ کتاب هندو، برخی از باغ‌های مجلل پادشاهان هندی را دیده و بهشت موعود را به آن‌ها توصیف کرده است. یهود هیچ شناختی از این باغ‌ها نداشته، بلکه ساکن شهری بزرگ و با شکوه (احتمالاً اسکندریه) بود. به همین سبب برداشت او از جلال و جبروت بهشتی با نگاه به مکان زندگی خود بوده است. پس هر یک از مذاهب با استعاراتی که به ذهن‌شان آشناست سعی در به تصویر کشیدن واقعیتی دارند که در واژه نمی‌گنجد.

افراد سعی کرده‌اند شکوه بهشت را با سبک سست خود توصیف کنند. ما از دیدگاه فلسفه می‌خواهیم انگاره‌ای از بزرگترین پاکیزگی ممکن و زیبایی رنگ و فرم را انتقال دهیم. حال ما با دیدن واقعیت، از طلا و نقره و یاقوت و الماس سخن نمی‌گویم. بلکه استعارات خود را از رنگ غروب آفتاب و از تمام درخشش دریا و آسمان می‌گیریم. چون به نظر ما این‌ها بیش از طلا و نقره آسمانی هستند. البته در بین ما کسانی که حقیقت را یافته‌اند، خوب می‌دانند که ما نیز در تمام تلاش‌هایی که برای توصیف بهشت نموده‌ایم، همچون کاتبان شرقی از انتقال نمای حقیقی بهشت، کاملاً وامانده‌ایم.

هیچ واژه‌ای هرگز قادر به تصویرسازی از بهشت نیست. به هرحال هرکس در آینده روزی بهشت را می‌ببیند و آن را می شناسد. چون بهشت رؤیا نیست بلکه حقیقتی تابان است. اما برای شناخت آن، ابتدا باید تفکر ریشه دوانده در ذهن خود را تغییر دهیم. بهشت مکان نیست، بلکه موقعیتی از هوشیاری است.

اگر از من بپرسید بهشت کجاست؟ پاسخ می‌دهم این‌جاست، همین الان در اطراف شماست، مثل هوایی که نفس می‌کشید. همان‌طور که بودا زمانی خیلی دور گفت: «بهشت نوری در اطراف شماست. فقط باید نوار را از روی چشمان‌تان بردارید و نگاه کنید.» برداشتن نوار به چه معناست؟ کنایه از چیست؟ در حقیقت تمرکز و بالا بردن هوشیاری به سطح بالاتر و بر حاملِ مطلوب‌تر است. قبلاً دربارهٔ امکان انجام این کار صحبت کرده‌ام. بالا بردن هوشیاری برای رسیدن به عالم معنوی کار زیاد سختی نیست و نیاز به مرحله‌ای بالاتر از پروسهٔ قبلی دارد. چون برخی دیدگاه‌های مذهبی معتقدند انسان در حالی که دارای جسم فیزیکی است، دارای کالبد معنوی نیز هست که با آن می‌تواند تحرکات عالم معنوی را دریافت و در عظمت تابناک بهشت زندگی کند. انسان معمولی فقط پس از مرگ به این سعادت نائل می‌شود و جز در مواردی بسیار نادر، بعد از مرگ فوراً وارد این عالم معنوی (بهشت) نمی‌شود.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۴۰۰/۰۴/۱۴

کتاب ۴۲۲ از کتابخانه همگانی ، بهتر است برای این موضوع حساس و پر اهمیت ، به قرآن و معصومین علیهم السلام مراجعه کرد و از اقیانوس بیکران ثقلین، بهره مند شد .

ایمان محمود شمس آبادی
۱۴۰۰/۰۳/۳۰

کتاب خوبیه. فقط نمیشه خرید کرد. ورژن جدید بازار نمیشه مستقیم کتاب رو از روش بانکی خرید.

MAHMOUD*EBRAHIMI
۱۴۰۲/۰۲/۲۲

من از هر کتابی تعریف نمی کنم ولی این واقعا عالی بود

AZIZIAN s
۱۴۰۲/۱۱/۲۳

صحبت قطعی از کیفیت و کمیت زندگی پس از مرگ بدلیل عدم وجود تجربه و شاهد، کاری ناشدنی ست. تنها منبع بررسی آن، کتاب های دینی و آموزه های آنها مانند اسلام و مسیحیت است و لذا بایستی اعتقاد و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
زندگی پس از مرگ، جذاب‌ترین و نیز رازآمیزترین واقعه برای همهٔ انسان‌هاست. نه فقط به این خاطر که باید روزی بمیریم (گویا جز افراد بسیار جوان!) بلکه بیشتر به این خاطر که تقریباً همهٔ ما شخص عزیز یا نزدیکی را از دست داده‌ایم (البته ما آن را از دست دادن می‌نامیم). پس طبیعی است که مشتاق مطالعهٔ هرآن چیزی شویم که دربارهٔ زندگی بعد از مرگ است. معمولاً نیز با خواندن چنین تیترهایی، اولین فکری که به ذهن‌مان خطور می‌کند این است که آیا امکان آگاهی قطعی از زندگی پس از مرگ وجود دارد؟
سیّد جواد
انسان خطاکار بعد از مرگ یک روح شکست‌خورده نیست و باید از جایی که خود را در آن می‌یابد، آغاز کند و برای ادامهٔ زندگی سالم و پاک تلاش کند.
MAHMOUD*EBRAHIMI
اما فرد از دنیا رفته عنقریب با شخص فوت شدهٔ دیگری که تعلیم یافته است ملاقات خواهد کرد و از او می‌آموزد که دلیلی برای ترس وجود ندارد و در عالم جدید نیز زندگی وجود دارد.
MAHMOUD*EBRAHIMI
هرکس سهم خود را به میزان اعمالش از بهشت و جهنم خواهد داشت؛
MAHMOUD*EBRAHIMI
هر گناه در جایگاه خود مهم است و تک تک گناهان نیز نتایج وحشت‌آوری دارند.
MAHMOUD*EBRAHIMI
تنها راه ممکن برای رها شدن از شر این هوس، شکنجه است. اگر برای آدمی امکان‌پذیر بود که با همین هوسرانی و مستی وارد جسم بعدی شده و باز تولد یابد، بندهٔ گناه زاده می‌شد و پلیدی از آغاز تولد بر او حاکم شده و راه فرار نداشت
MAHMOUD*EBRAHIMI
در حقیقت انسان در طول حیات مادی، رختخواب خود را آماده می‌کند و بعد از پایان این زندگی باید در آن بخوابد!
MAHMOUD*EBRAHIMI
کلید درک عالم معنوی در فهم این نکته است که چگونه انسان بهشت خویش را می‌سازد؟ همان‌طور که گفتیم، این‌جا در عالم معنوی، تمام زیبایی و شکوه ممکن موجود است. اما شخص فقط از طریق پنجره‌هایی که خود ساخته، می‌تواند به این عالم نظر کند. انسان با هر صور فکری که مثل یک پنجره است، قادر است کنشی از محرک‌های موجود در عالم را دریابد. اگر در زندگی مادی، بیشتر به مسائل مادی توجه می‌کرده، پس فقط چند پنجره برای تابش این درخشش والا برای خویش ساخته است.
ایمان محمود شمس آبادی
در عالم معنا و در اطراف انسان، نیروهای جاوید و فرشتگان توانای سکنی گزیده‌ای وجود دارند که بسیاری از آن‌ها به برخی از اندیشه‌ها و اشتیاقات معنوی انسان بسیار حساس‌اند و به آسانی به آن‌ها واکنش نشان می‌دهند. اما هر دو مورد، افکار و اشتیاقات او در عالم معنوی کاملاً در امتداد همان رویه‌ای است که او از قبل در زندگی مادی تدارک دیده است.
ایمان محمود شمس آبادی

حجم

۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

حجم

۶۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۹۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان