دانلود و خرید کتاب عیسی پسر انسان جبران خلیل جبران ترجمه سیدعطاالله مهاجرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عیسی پسر انسان اثر جبران خلیل جبران

کتاب عیسی پسر انسان

معرفی کتاب عیسی پسر انسان

کتاب عیسی پسر انسان، نوشته جبران خلیل جبران، شاعر و نویسنده مشهور اهل لبنان است. جبران خلیل جبران (۱۹۳۱-۱۸۸۳) پدیده غریبی است. نوشته‌های او به تعبیر بیهقی از لونی دیگر است. طنین آوای آیات قدسی، صدای زنگ مزامیر و غزل غزل‌های سلیمان و انجیل یوحنای عاشق، از نثر او به گوش می‌رسد و نیز در نثر عربی‌اش موسیقی درونی آیات قرآن مجید آشکار است. نثر او شاعرانه است؛ نمایشگاه نقاشی است؛ کارگاه موسیقی کلام است.

درباره کتاب عیسی پسر انسان

پیش از نگارش عیسی پسر انسان، جبران نوشته‌های دیگری درباره مسیح دارد. اما عیسی پسر انسان، گویی فرصت و مناسبتی بوده است تا او تمام شوریدگی و دلدادگی‌اش را یکجا نثار مسیح کند. این کتاب در سال ۱۹۲۸ منتشر شده است. نگارش جبران بدیع و بی‌مانند است. او از زاویه دید هفتاد نفر در هفتاد و نه بخش به عیسای ناصری نگریسته است.

عیسی پسرِ انسان آخرین سرودی بود که جبران در ستایشِ زندگی سر داد. پس از پیامبر که نشان‌دهنده اوجِ تحوّلِ فکری نویسنده است، جبران مبادی و مبانی مکتبِ پیامبر را در این اثر و در شخصیتِ عیسی متبلور کرد.

دیدگاه جبران با روایت انجیل متفاوت است. او عیسی را پسر انسان می‌داند . او نام و مضمون این اثر را به بیان این دیدگاه خود اختصاص داده است. مسیح جبران انسانی است آزاده و مقتدر، شوریده بر سنّت‌های دینی و اجتماعی و نظام‌های سیاسی، و در عینِ حال داعیه‌دارِ رسالتی تازه بر پایه بخشایش و مهر است. ه نظرِ او، عیسی همچنان که اهل رأفت بود قاطع بود، و هرگز نگونبخت یا متظاهر به نگونبختی نبود. عیسایی که پسرِ انسان است فرزندِ محیط و زمانه خویش است، و هر آن که با او حشر و نشر دارد یا از او بهره می‌جوید و یا سخنی از او می‌شنود، بر اساسِ زمینه درک و دریافتِ خود، و نیز بر پایه مصلحتِ شخصی خود، با او مدارا می‌کند یا بر او می‌تازد.

خواندن کتاب عیسی پسر انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به آثار جبران خلیل جبران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران، در سال ۱۸۸۳ در خانواده‌ای مسیحی در البشری، ناحیه‌ای کوهستانی در شمال لبنان به دنیا آمد. خانواده او تهیدست و پدرش بی‌مسئولیت بود و او از تحصیلات رسمی بازماند و آموزش‌هایش محدود به دیدارهای منظم با یک کشیش روستایی شد که او را با اصول دین و انجیل و زبان‌های سوری و عربی آشنا کرد. بعد از دستگیری پدرش به دلیل پرداخت نکردن مالیات توسط دولت عثمانی، جبران سرانجام با مادرش به امریکا کوچ کرد و در بوستون ساکن شد، به مدرسه رفت و هوش و ذکاوت خود را نشان داد. جبران در نوزده سالگی خانواده‌اش را بر اثر بیماری سل از دست داد و تحت سرپرستی زنی به اسم ماری هسکل که مدیر دبیرستان بود، از نظر فرهنگی رشد کرد و بالید. پس از اتمام تحصیلات برای گذراندن دوره نقاشی به پاریس رفت. جبران در سی و پنج سالگی، نخستین کتاب انگلیسی زبان خود را به پایان رساند و با نام مرد دیوانه در دسترس علاقه‌مندان خود گذاشت. او در طول زندگی خود با بزرگان زیادی همچون ویلیام بلیک، روستاند، دبوسی و مترلینگ آشنا شد و بهترین و پخته‌ترین سروده‌ها و نقاشی‌های عمرش را در سال‌هایی که در نیویورک محفلی با دوستان ادیب و هنرمندش داشت، آفرید. با وجود همه‌ی این تلاش‌‌های هنری، هنوز موقعیت جبران به عنوان یک نویسنده در جامعه پابرجا نشده بود، تا اینکه در سال ۱۹۲۳ با انتشار کتاب پیامبر و استقبال فراوانی که در سراسر دنیا از این کتاب شد، جبران موقعیت هنری خود را برای همیشه تثبیت کرد. از جبران رویهم رفته شانزده کتاب به زبان‌های عربی و انگلیسی بر جا مانده ‌است که عروسان دشت، نوگفته‌ها و نکته‌ها، ارواح سرکش، دیوانه، عیسی فرزند انسان و پیامبر برخی از آنها هستند.

معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان