دانلود و خرید کتاب نمایش های ایرانی؛ جلد ششم صادق عاشورپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نمایش های ایرانی؛ جلد ششم اثر صادق  عاشورپور

کتاب نمایش های ایرانی؛ جلد ششم

معرفی کتاب نمایش های ایرانی؛ جلد ششم

کتاب نمایش های ایرانی؛ جلد ششم نوشته صادق عاشورپور است. کتاب نمایش های ایرانی؛ جلد ششم را انتشارات سوره مهر برای علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی منتشر کرده است. این جلد از کتاب به نمایش‌های جنگ و دفاع مقدس می‌پردازد.

درباره کتاب نمایش های ایرانی؛ جلد ششم

ایران و یونان، هر دو، دو کشور متمدن و قدرتمند جهان کهن بوده‌اند، اما چرا یونان دارای چنان تاریخی مدون در هنر نمایش است و کشور ما حتی در تدوین تاریخ سیاسی و اجتماعی خود هم دارای مشکل؟ و هر چه هم که به عنوان کتب و منابع تاریخی دارد، کلی‌گویی است و صرفاً تاریخ پادشاهان و آنچه را هم که غربیان برایمان نوشته‌اند، بسیاری از موضوعات و مطالبشان به باور نمی‌گنجد و با قدری تأمل درخواهی یافت که تلنباری از غرض است و سخنانی خلاف واقع. همین علاقه به شناخت هویت نمایش ایرانی، نویسنده را برآن داشت که در پی منابع و کتبی باشد که حرفی و حدیثی درباره نمایش ایرانی از آن‌ها بیابد اما هرچه پژوهش کرد نتوانست به منابع کاربردی برسد، پس تصمیم گرفت خود اثری ارزشمند بنویسد که بتواند راهنمای راه پژوهشگران باشد.

خواندن کتاب نمایش های ایرانی؛ جلد ششم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نمایش های ایرانی؛ جلد ششم

ملت ما با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی طرحی نو درانداخت و امپریالیسم و عوامل آن، این طرح نو را روی برنتافتند و برای برهم زدن این طرح و معادلات مقدس آن که حاصل اندیشه‌ای پاک، ژرف و نگرشی نو به هستی بود، عامل خویش را چون سگی قلاده‌بریده به سوی ما کوس دادند و هشت سال کشور ما را درگیر جنگی ناخواسته و ناعادلانه و نابرابر کردند. بسیاری از شایستگان ملت ما را وحشیانه به خاک و خون کشیدند، اما دشمن امپریالیسم و عاملانش غافل بودند، از اینکه ملت و رزمندگان ملت ما ـ ولا تَحسَبَنَ الَذینَ قُتلُو فی سَبیل الله اَمواتَا بَل اَحیاءُ عِندَ رَبهِم یُرزَقُون؛ این کلام راستین خداوند متعال را باور دارند. پس رخصت نبرد دفاعی تمامت اندیشه حق با کلّیت تصور باطل با استناد به کتاب الله که فرمود ـ اُذِنَ لِلّذینَ یُقاتَلُونَ بِاَنّهُم ظُلِمُوا وَ اِنَّ اللهَ علی نَصرِهِم لَقَدیر.۴ صادر گردید، تا وعده و فرمان خداوند سرانجام گیرد و عده‌ای که فرموده ـ وَ لَو لا دَفَعُ اللهِ النّاسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ لَفَسَدَتِ الأرضُ وَلکنَّ الله ذو فَضلٍ علی العالَمینَ.

و این فرمان‌بری از حق، از سوی ملت ما ارمغانش نعمت‌های فراوانی بود، که نخستین آن، از دیدگاه ما به عنوان یک دراماتورژ پس از پیروزی حق بر باطل تولد نمایشی سترگ و سپند در دل جبهه‌ای مقدس بود. نمایشی که هر اجرایش می‌تواند مصداقی بر این گفته شهید علی شریعتی باشد که ـ «آنان که رفتند کاری حسینی کردند و اینان که مانده‌اند باید کاری زینبی بکنند.» در حقیقت باید که نمایشگران باورمند ما، پیام‌رسان کربلای جبهه دفاع مقدس به گوش اکنونیان و آیندگان، چون زینب (س) در کربلای حسینی (ع) باشند. با اجرای تئاترهای فاخر دفاع مقدس، و این خود رسالتی است دشوار بر دوش هر نمایشگر باورمند این عرصه که بی‌تعارف، هنوز گامی از هزاران گام فرا رو در این وادی مقدس و پرشکوه نه پیموده و قطره‌ای از این دریای شکرین صلابت و عشق و معرفت و شهادت و ایثار نچشیده‌اند و نچشیده‌ایم، و این خدای ناکرده نه از روی ناباوری نمایشگران ما به هنرنمایی دلاورانی است که رفتند تا با رفتن خویش به ما بیاموزند هنر چگونه زیستن را، بلکه سببش صعوبت دست‌یابی به عمق این دریای ژرفناک اندیشه است و بضاعت مزجات نمایشگران ما در برابر این دریا و دیگر عدم درک درست و تحلیل صحیح ما از هشت سال دفاع مقدس و روشن نساختن تکلیف خود با این مقوله شگرف و سترگ و سپند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۹۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان