دانلود و خرید کتاب جاده پیشرفت برای کودک درونگرا مارتی اولسن لانی ترجمه مرضیه مروتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاده پیشرفت برای کودک درونگرا اثر مارتی اولسن لانی

کتاب جاده پیشرفت برای کودک درونگرا

معرفی کتاب جاده پیشرفت برای کودک درونگرا

کتاب جاده پیشرفت برای کودک درونگرا نوشته مارتی اولسن لانی است که با ترجمه مرضیه مروتی منتشر شده است. این کتاب به والدین می‌گوید به فرزند درونگرای خود کمک کنید تعارضات، زورگویی، و سایر چالش‌های اجتماعی را مدیریت کند.

درباره کتاب جاده پیشرفت برای کودک درونگرا

بسیاری از کودکانی که بیشتر، در طیف درونگراها هستند، به نتیجه‌گیری‌هایی مشابه درباره خودشان می‌رسند. و نویسنده درست در همین حوزه می‌خواهد کمک‌کننده باشد. او بر اساس تجربه خودش و بیست و چند سال کار بالینی، می‌داند که کودک درونگرا مشکلی در میزان هوش یا قدرت حافظه ندارد. او را نباید در امور فرعی حوزه‌های دانشگاهی یا اجتماعی به کار گمارد. در واقع، او چیز های بسیاری برای ارائه دارد. البته کودکان درونگرا، برای شکوفایی، به حمایت والدین و سایرین نیاز دارند.

واقعیت را بپذیرید: ما در جهانی پرسرعت، چهره به چهره، و پر سر و صدا زندگی می‌کنیم که بیشتر مناسب حال برونگرایان است. با این همه، والدین، معلمان و اعضای خانواده، با درک ماهیت درونگرایان می توانند به کودکان درونگرا کمک کنند تا از قدرت مغزی قابل توجهشان و نیز سایر توانایی های فردی خود بیشترین بهره را ببرند. 

اولین نگرانی والدین و سایر بزرگسالانی که با کودکان درونگرا کار می‌کنند، این است که، "آیا اگر این کودکان به همین شیوه ادامه دهند، در یک جهان برونگرا موفق خواهند شد؟ آیا لازم نیست مجبورشان کنیم کمی برونگراتر شوند؟" و پاسخ نویسنده همیشه یک نه بسیار بسیار بلند است. 

کودکان درونگرا واقعا اعجوبه‌های کوچکی هستند. آنها را همانگونه که هستند بپذیرید. شما با حمایت از داشته‌های ذاتی این کودکان، اجازه می‌دهید استعدادهایشان رشد کند. درونگرا بودن و اعتماد به نفس داشتن در تضاد با هم نیستند. کودکان درونگرای با اعتماد به نفس در بزرگسالی برای خود یک زندگی پر از معنا، ارزش و خلاقیت می‌سازند. 

این کتاب به والدین و مربیان کمک می‌کند کودکان درون‌گرا را بهتر بشناسند و به آنها کمک کنند.

خواندن کتاب جاده پیشرفت برای کودک درونگرا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و مربیان و معلمانی که با کودکان سر و کار دارند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جاده پیشرفت برای کودک درونگرا

ماتیو ده سال دارد و انگار دو کودک متفاوت در درون او زندگی می‌کنند. او خانه و سگ‌هایش را دوست دارد و به هزاران چیز علاقمند است، بویژه در حوزه طبیعت و حیوانات. ماتیو وقتی در یک محیط آشنا قرار دارد، می‌تواند کاملا پرانرژی و پرحرف باشد؛ او با خوشحالی برای دیگران از نحوه جفت‌گیری پرندگان یا کره اسب سه ساله‌ای که مراقبش بوده، صحبت می‌کند. اما، در سایر محیطها، معمولا ساکت است. بدن و چهره‌اش بی‌حرکت است. و قبل از پیوستن به هر فعالیتی به نگاه و مشاهده می‌پردازد. اگرچه ماتیو دوست دارد پس از مدرسه با دوستش سم، بازی کند، اما اگر مجبور شود مدت زمانی زیاد و طولانی در مدرسه بماند، غر می‌زند زیرا شاگردان تمام تکالیف خود را در باشگاه ورزشی شلوغ و پر سروصدای مدرسه انجام می‌دهند. او شکایت می‌کند که، "نمی‌توانم تمرکز کنم."

ماتیو در سمت درونگرای «طیف خلق‌وخو» قرار دارد. انرژی و ادراکات طبیعی‌اش و نیز تصمیماتش، به درون و در جهت جهان خصوصی افکار، احساسات و ایده‌هایش جاری می‌شود. او از تفکر عمیق دربارهٔ امور لذت می‌برد، زیرا این کار به او انگیزه و انرژی می‌دهد. او از به اشتراک گذاشتن افکار و تجربه‌هایش خوشحال می‌شود. اما وقتی فعالیت‌های بیرونی زیاد می‌شوند، انرژی‌اش را می‌گیرند.

آستین هم ده ساله است، از نظر او هر چیزی را که می‌بیند، خود واقعیت است. او به محض اینکه مادرش را می‌بیند که آمده او را از مدرسه به خانه ببرد، صحبت درباره اتفاقات آن روز مدرسه را آغاز می‌کند. او در راه خانه، از پنجره ماشین با صدای بلند با دوستانش صحبت می‌کند. او پرحرف و خود-ابرازگر است و به راحتی می‌توان او را برای پذیرش تجربیات جدید متقاعد کرد. وقتی او و مادرش به خانه می‌رسند، دوست دارد بداند برنامه چیست. آیا اجازه دارد دوستش آرون را به خانه‌شان دعوت کند؟ زیرا امروز روز بسیار قشنگی است و حیف است صرفا در خانه بمانند. او مایل است تکالیفش را پشت میز آشپزخانه انجام دهد تا چیزی از اوضاع خانه از نگاهش پنهان نماند.

آستین در سمت برونگرای «طیف خلق‌وخو» قرار دارد. انرژی او به سمت بیرون و درجهت فعالیت‌ها، چیزها و افراد جهان بیرون جاری می‌شود. او محیط را بررسی می‌کند تا انگیزه پیدا کند. شلوغی و سروصدا او را جذب می‌کند و به او انرژی می‌بخشد. تنها ماندن به مدت طولانی، انرژی‌اش را می‌گیرد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
"به کودکتان کمک کنید تا در یک جهان برونگرا بدرخشد."
Aida
...به فرزند درونگرای خود کمک کنید تعارضات، زورگویی، و سایر چالش‌های اجتماعی را مدیریت کند.
Aida

حجم

۶۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

حجم

۶۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان